Mitä saa syödä? Porkkanassakin on hiilihydraattia!
Luulin tekeväni fiksusti, kun otin kaupasta porkkanapussin. Nyt jumaöayab luin että siinäkin on sitä vatun hiilihydraattia! Heitin parvekkeelta mäkeen. Olisi pitänyt tutkia etukäteen. Kananmunia voi syödä? Salaatinlehtiä? Kaikki muu on riski.
Kommentit (22)
Ihminen tarvitsee hiilihydraattia erityisesti niitä kasvisten hyviä hiilihydraatteja. Niitä ihminen on syönyt kautta maailman sivun ja hyvin pärjännyt.
Ap, järkyty sydänjuuriasi myöten: sokeri on se ainut polttoaine, jota joka ikinen elimistösi solu tarvitsee elääkseen ja toimiakseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tarvitsee hiilihydraattia erityisesti niitä kasvisten hyviä hiilihydraatteja. Niitä ihminen on syönyt kautta maailman sivun ja hyvin pärjännyt.
Ei tarvitse. Keho voi tuottaa itse kaiken tarvitsemansa hiilarin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, järkyty sydänjuuriasi myöten: sokeri on se ainut polttoaine, jota joka ikinen elimistösi solu tarvitsee elääkseen ja toimiakseen.
RASVA on elimistölle hyväksi!
Kyllä!
R-A-S-V-A
Syö ihan mitä haluat. Ei elämästä kuitenkaan selviä hengissä, joten turha stressata syömisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko tästä tuotantoprosessista hieman tarkemmin, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ei missään kohtaa kerrota, että tuo prosessi tuottaisi kaiken ihmisen tarvitseman hiilarin. Ehkä siksi, että näin ei oikeasti ole. Jos olisi, ihminen söisi vain lihaa eikä lainkaan kasvikunnan tuotteita.
Jos olisit vaikka tehnyt kaalikeiton, johon olisit pilkkonut sekaan pari porkkanaa, kaikki olisi mennyt ihan hyvin. Kyllä sä voit sitä hiilaria vetää vähän. Arvaa,minkä takia sitä kutsutaan vähähiilihydraattiseksi?
Kun teen bolognese kastiketta niin laitan porkkanaa, sipulia, tomaattia lohkoina ja tomaatti kastiketta siihen ja vedän tehosekoittimella muusiksi kun ne hauduttamalla saan pehmeäksi. Paistan siihen jauhelihaa ja sitten sen voi maustaa aura juustolla, kermalla tai koskenlaskijalla tai kaikkea niitä. Valkosipuli murskaa kypsään sörsseliin ja säilyy jääkaapissa ,loput mitä voi laittaa pitsan päälle. Vanhetessaan sen maku vain paranee kun se makuuntuu. Valkosipuli vasta lopuksi niin se säilyy pidempään kylmänä.
Sopii vaikka lasagneen tai makaroonilaatikkoonkin. Jotkut tekevät ne jauhepusseista mutta minä käytän ihan aitoja aineksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ei missään kohtaa kerrota, että tuo prosessi tuottaisi kaiken ihmisen tarvitseman hiilarin. Ehkä siksi, että näin ei oikeasti ole. Jos olisi, ihminen söisi vain lihaa eikä lainkaan kasvikunnan tuotteita.
Moni syökin pelkkää lihaa ja voi uskomattoman hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni syökin pelkkää lihaa ja voi uskomattoman hyvin.
Kuinka kauan?
Perunassa ainakin on nikotiinia joten peruna on selvä portti tupakan polton aloittamiselle.
Elämä itsessään on jo niin iso riski, ettei siinä parit porkkanat missään tunnu.