Kun katsot S-ryhmän ostojasi kännykästä, minä viikonpäivänä ostat eniten? Onko yllättävä?
Mulla eniten ostoja sunnuntaisin ja toiseksi eniten torstaisin. Ja vähiten tiistaisin joka on kaupanalalla tunnetusti huonoin myyntipäivä, sehän on näkynyt jopa postissa että silloin on vähiten postia joten esim. meille ei jaeta postia tiistaisin enää ollenkaan.
Meillä on aika pitkälti keskitetty ostoksia Prismaan ja minä otan sieltä aina bensankin. Meillä on tuossa nyt 73% käytetty ruokaan ja 10% bensaan.
Tuo on kyllä kätevä, ja saisi näkyä tarkempi erittely kaikista tuotteista, esim. paljonko menee lemmikkijuttuja tai vessapaperia, olis mielenkiintoista tietää. Tosin pitäisi kyllä sitten merkitä itse mitä ostaa muista kaupoista kun meilläkin tässä kaupungissa on neljän eri ketjun isoa markettia niin ei nyt ihan kaikki tule ostettua kuitenkaan Prismasta. MiniManissa on halvemmalla lihat ja kissanruuat ja Cittarilla ja HalpaHallissa on joskus jotain tarjouksia joiden perässä tulee käytyä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon teillä kuluu muovikasseja?
Keskimäärin joku parikymmentä, kaikki käytetään roskispusseina toiseen kertaan. Viime aikoina olen ostanut myös kestokasseja ja käytän niitä kotona erilaisiin tarkoituksiin. Prisman kassit on hyviä, Cittarin ei niinkään, ne on liian plöröä materiaalia ja kalliita.
Oho! Meillä suositaan kestokasseja ja roskapusseina niitä kaupan roskapusseja. Viimeisin muovikassiostos 1 kpl toukokuussa. :)
No ne kaupan rullapussit on niin ohuita ja huonoja, nuo kauppakassit on kuitenkin 80% kierrätysmateriaalia ja menee meillä poltettavaksi. Meidän alueella on erittäin hyvä ja toimiva jätesysteemi. Jokaisella on omassa pihassa myös biojäteroskis, sinnekin suositellaan laitettavaksi kunnon pusseja eikä mitään hajoavia bioskapusseja tai ohuita hedelmäpusseja koska ne pussit otetaan mekaanisella koneella sieltä biomassasta pois niin ne ohuet pussit tukkii sen koneen kun ne menee liian pieneksi riekaleeksi.
Jokaisella alueella on sitten ekopisteitä joissa on normaalit pahvi, paperi, metalli, lasi ja patterinkeräyslaatikot, parissa paikassa taitaa vasta olla muovinkeräys. Ja sitten on ilmainen hyötykäyttöasema jossa on pitkät aukioloajat ja henkilökuntaa koko ajan auttamassa mihin laariin laitetaan mikäkin, sinne voi sitten viedä käytännössä kaiken roskan, vain isoimmat satsit viedään kaatopaikalle missä sielläkin ne lajitellaan, puutarhajätteelle on oma paikkansa ja siellä kaupungin miehet tekee niistä haketta ja kompostia.
Sitten on vielä uudet biokaasulaitos ja vedenpuhdistamo josta menee kaikka pjaska kompostiin ja mullaksi.
Kyllä saa olla ylpeä suomalaisesta systeemistä, täällä ei luontoa pilata, paitsi ne ääliöt jotka ei millään osaa laittaa niitä roskiaan sinne roskikseen mihin ne kuuluisi.
Yllätyin itsekin: torstai on näköjään päivä, jolloin ostan eniten.
Voisiko tällä olla jotain tekemistä sen kanssa, että käyn kaupassa vain kerran viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin itsekin: torstai on näköjään päivä, jolloin ostan eniten.
Voisiko tällä olla jotain tekemistä sen kanssa, että käyn kaupassa vain kerran viikossa?
Joo, tosi yllättävää. Mulle se oli oikeesti yllätys kun käyn monta kertaa viikossa että se tosiaan oli sunnuntai, vaikka olen kyllä aina ollut sitä mieltä että sunnuntaiaukiolot on hyvä juttu. Samoin se että kauppa on auki kymmeneen, mä käyn eniten ilta kahdeksan jälkeen, usein tulee jopa vähän kiire kun lähden kotoa vasta puoli kymmeneltä.
Käyn vain tiistaisin kaupassa, joten olisi outoa, jos muillekin päiville näkyisi ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika turha ominaisuus jos käy myös vaikkapa K-marketissa välillä. Saatan ostaa sieltä jotain mitä en S-marketista sitten osta ja vääristää "tilastoja".
Niin ideahan siinä onkin että ihmiset keskittäis ostoksensa. Pitäis olla sama myös keskon kaupoissa, Minimanissa ja Halpahallissa niin alkais olla aika täydelliset tiedot. Niin no, jotkut käy Lidlissäkin, minä en yleensä sieltä osta koskaan ruokaa niin niitä nyt ei tarvi tilastoida.
Mitä sä sitten ostat Lidlistä?
Me ostetaan surutta kaupan muovikasseja, koska ne on kierrätysmateriaalia. Roskapusseina parhaita ja kissan kakka- ja pissajätöksiin myös parhaita. Kaupan roskapussit hajoaa niin helposti ja se on ikävämpi homma kun kissan paskapussi hajoaa vaikka hissiin :D.
Oho! Meillä suositaan kestokasseja ja roskapusseina niitä kaupan roskapusseja. Viimeisin muovikassiostos 1 kpl toukokuussa. :)