Miten saan noi pirun kärpäset pois parvekkeelta?
Täälä ei ole mitään mikä niitä houkuttelis. Polkupyörä, pari tuolia ja pöytä. Tossa ne leijailee parvena kaiteen kohdalla tai sitten ihan parvekkeella😡
Kommentit (11)
Peseppäs se parveke kunnolla ,lattia, ym luuttua jollakin kunnon pesuainevedellä.
Käy suihkussa sen jälkeen ja puhtaat vaatteet päälle.taatusti kärpäset häipyy, ettei joku kasvi vedä niitä puoleensa.
No tuolla ulkopuolella, ehkä 6m päässä on 2 haapaa?. Nekö niitä houkuttelee. Yleensä näin iltaisin ne tänne majottuu jolloin parvekkeella on varjoista. Tota lattian pesua ja kärpäspaperia vois kokeilla. Itse käyn suihkussa päivittäin niin en usko että ne mun perässä on😄
ap
Tuttu vanhempi nainen antoi neuvon, että tämä on hyvä kärpäskarkoitin: vettä, sokeria ja muutama (itse laitoin muistaakseni 10 kpl) makeutusainepalleroinen johonkin vatiin, oikein kunnon vahva seos siis. Vati laitetaan sinne parvekkeelle, mieluiten aurinkoon. Se hajuyhdustelmä jotenkin kammottaa kärpäsiä ja ne häipyy. Tosi oli, testattu on. Ne ei siis mene sinne seokseen, vaan karttavat koko parveketta joku siinä seoksessa on joka niitä inhottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu vanhempi nainen antoi neuvon, että tämä on hyvä kärpäskarkoitin: vettä, sokeria ja muutama (itse laitoin muistaakseni 10 kpl) makeutusainepalleroinen johonkin vatiin, oikein kunnon vahva seos siis. Vati laitetaan sinne parvekkeelle, mieluiten aurinkoon. Se hajuyhdustelmä jotenkin kammottaa kärpäsiä ja ne häipyy. Tosi oli, testattu on. Ne ei siis mene sinne seokseen, vaan karttavat koko parveketta joku siinä seoksessa on joka niitä inhottaa.
Osaatko sanoa suuntaa antavia määriä? Ja mitä tarkoitat makeutusainepalleroilla😊?
ap
Mulla on oikosulku, minkä nimisiä ne on, kun en muuten makeutusaineita käytä. Siis sellainen rasia, jossa pieni luukku, josta sitten pudotetaan sellainen pieni "helmi" esim. kahviin. No, palleroinen :D
Se alkuperäinen resepti oli puoli litraa vettä, kolme ruokalusikallista sokeria ja 10 "palleroa" :D
Vierailija kirjoitti:
Auttaisko etikka
Jotain etikka ansaa olen kokeillut jonka netistä löysin mutta se ei ainakaan auttanut. Olikohan siinä vettä, sokeria, hunajaa ja etikkaa. Pari tippaa astianpesuainetta niin hukkuvat. Eivät tullu tätä ansaa lähellekään muttei karkottanutkaan. Idea oli että haistavat seoksen ja hukkuvat siis.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on oikosulku, minkä nimisiä ne on, kun en muuten makeutusaineita käytä. Siis sellainen rasia, jossa pieni luukku, josta sitten pudotetaan sellainen pieni "helmi" esim. kahviin. No, palleroinen :D
Se alkuperäinen resepti oli puoli litraa vettä, kolme ruokalusikallista sokeria ja 10 "palleroa" :D
Aaa. Tiedän mitä tarkoitat😄 täytyypä ostaa huomisella kauppareissulla. Kiitos vinkistä! Kaikki ideat tervetulleita. Kokeilen kunnes pääsen eroon niistä!
ap
Haiseeko sun parveke? Onko sulla joku raato siellä?🤔
Vierailija kirjoitti:
Haiseeko sun parveke? Onko sulla joku raato siellä?🤔
Ei ainakaan mun nenään haise eikä tietääkseni ole raatojakaan😄 imuroin parvekkeen roskista viikottain eikä mitään näkyvää likaa ole. Edes tuuli ei niitä häädä.
ap
Kärpäspaperilla.