Kumpi mielummin: makkarakeitto tuoreiden sämpylöiden kera vai keitetyt perunat, grillattua makkaraa ja sipulivoi kastike?
Kauppaan pääsen vasta illalla, mutta remppamiehille täytyisi tehdä ruokaa ennen kun pääsen kauppaan. Löytyy makkaraa, perunaa, tuoretta sipulia, vähän porkkanaa ja yks keittopakastevihannekset pakkaus, voita ja sämpylöitä varten jauhoja ja hiivaa sekä tietenkin mausteita.
Keksin noista vain otsikon vaihtoehdot, makkaraa on monta pakettia jos sillä on merkitystä, syöjiä 3kpl.
Toki jos noista
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet remppamiehille ruokaa ylipäätänsä???
Tehtiin urakkasopimus ja sovittiin remppamiesten/firman kesken että vastaan ruuista, niin pistettiin urakkahinnasta muutama satanen pois, ja viikon keikasta mun mielestä ihan hyvä diili. Lisäksi tämä meidän kämppä on kuitenkin sen verran korvessa että lähin lounaspaikka on 20km päästä, joten miehillä olisi ollut omat eväät kuitenkin. Ja koska keittiö ei ole rempan kohteena ja mun tarttee eläinten ja lapsen takia kuitenkin olla kotona, niin samaten teen ruokaa.
Ja hyvillä miehin nuo miehet vaikuttaa syövän :)
Ap
Se että on kesä ja ihmiset grillailee paljon ja syöjät on miehiä ei tarkoita sitä että sitä grillimakkaraa tahtoisi jokikisellä aterialla.
Hyvä makkarakeitto ja etenkin tuoreiden sämpylöiden kera olisi vallan tervetullut poikkeus grillailujatkumoon.
t. remppamies
Ei kovin raskasta juu. Makkaraa ja sipulivoita.
Sinccis
Se kummasta osaat tehdä paremman makuista.
Kyllä makkarakeitto ja sämpylä kuulostaa hyvältä.
Soppa ei oikein ole kesäruokaa varsinkaan jos on kuumapäivä. Keitto kuitenkin lämmittää ja on muutenkin kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtiin urakkasopimus ja sovittiin remppamiesten/firman kesken että vastaan ruuista, niin pistettiin urakkahinnasta muutama satanen pois, ja viikon keikasta mun mielestä ihan hyvä diili. Lisäksi tämä meidän kämppä on kuitenkin sen verran korvessa että lähin lounaspaikka on 20km päästä, joten miehillä olisi ollut omat eväät kuitenkin. Ja koska keittiö ei ole rempan kohteena ja mun tarttee eläinten ja lapsen takia kuitenkin olla kotona, niin samaten teen ruokaa.
Ap
Sait muutaman satasen pois ja nyt pihtaat syömisistä?
Vierailija kirjoitti:
Keitetyt perunat grillattuine makkaroineen ilman muuta.
Minun oma versio on keitytyt uudet perunat valkosipulijauheella ja currylla maustettuna ja sähköuunissa valmistettu Grillbalkan, joka nautitaan sinapin kera. Laitan yleensä myös hiukan beceliä niiden perunoiden päälle ennen syömistä. Suosin korkean lihapitoisuuden sisältäviä makkaroita, jotka ovat lisäksi kuorettomia.
Lihamakaronilaatikko olisi parasta. Tee sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sait muutaman satasen pois ja nyt pihtaat syömisistä?
Ei tarkoitus ole, mutta en ole ehtinyt/päässyt kauppaa (miehellä auto) joten tää päivä tarttee soveltaa sillä mitä löytyy.
Keittoa tekisin, ei tarvii vahtia sitä koko ajan ja tuntuu täyttävämmältä.