Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia testamenteista?

kiinnostunut
18.07.2019 |

Kellään kokemuksia testamentin saapumisajasta? Kuinka kauan teillä on kestänyt henkilön kuolemasta testamentin saapuminen?
Kertokaa myös onko testamentti tullut alaikäiselle vai täysi-ikäiselle?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu ulkomailla ja saa tiedoksi, että vanhemmilla on tuo keskinäinen omistusoikeustestamentti, niin miten pitää toimia, että voi hakea sitä lakiosuutta? Hakisitko sinä, jos testamentissa on toive, ettei lapsi sitä hakisi?

Hain ja se oli elämäni paras päätös!

Kyseessä oli vähän yli 2 milj. euron omaisuus, josta 500 000 e olisi ollut minun ( omaisuudesta 50% oli äitini ja 50 % isän, tästä lakiosani oli 250 000 e). Kaksi vuotta myöhemmin äiti myi/lahjoitti omaisuutensa veljelleni ja kun äiti keväällä kuoli, oli jäljellä 3 000 e.

Veli siis sai lopulta 1 750 000 e omaisuuden, minä lakiosan eli 250 000 e. Jos en olisi sitä vaatinut, olisin saanut 0 euroa.

Ehkä tämä tehtiin juuri siksi, kun toimit heidän tahtoaan vastaan.

Vierailija
42/51 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on epämääräistä juttua. Viestin 38 perusteella oletan, ettei kysyjä ap ole niin läheistä sukua vainajalle, että olisi ollut itse läsnä perunkirjoitustilaisuudessa ja vahtii sitten sukulaisiaan, ovatko saaneet jotain perintöä.

Ja mitähän tietoja pankki pitää jonkun määräajan kunnes ilmoitus saapuu perillisille? Täyttä höttöä. Ei ap ole perinyt yhtään mitään, vainaja on tiennyt apn olevan täyttä höttöä koko persoonaltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin on epämääräistä juttua. Viestin 38 perusteella oletan, ettei kysyjä ap ole niin läheistä sukua vainajalle, että olisi ollut itse läsnä perunkirjoitustilaisuudessa ja vahtii sitten sukulaisiaan, ovatko saaneet jotain perintöä.

Ja mitähän tietoja pankki pitää jonkun määräajan kunnes ilmoitus saapuu perillisille? Täyttä höttöä. Ei ap ole perinyt yhtään mitään, vainaja on tiennyt apn olevan täyttä höttöä koko persoonaltaan.

Miksi sitten tunnen ihmisen jolle tieto testamentista tuli vasta 15kk perunkirjoituksen jälkeen???? Haluan tietää kuinka kauan muilla sitten meni?

Vierailija
44/51 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten tunnen ihmisen jolle tieto testamentista tuli vasta 15kk perunkirjoituksen jälkeen???? Haluan tietää kuinka kauan muilla sitten meni?

14,5kk

Vierailija
45/51 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko nyt kauanko perunkirjoituksesta meni perinnönjakoon? Vai perunkirjoituksesta perintöveroilmoitukseen? Perintöverot maksetaan perintöarvosta ja tässä vaiheessa viimeistään testamentilla jotain arvokkaampaa saanut saa tietää mitä testamentin mukaan sai. Mutta olisi todella kummallinen pesä, jos testamentin sisältö selviäisi vasta perintöverolapuista.

Vierailija
46/51 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko nyt kauanko perunkirjoituksesta meni perinnönjakoon? Vai perunkirjoituksesta perintöveroilmoitukseen? Perintöverot maksetaan perintöarvosta ja tässä vaiheessa viimeistään testamentilla jotain arvokkaampaa saanut saa tietää mitä testamentin mukaan sai. Mutta olisi todella kummallinen pesä, jos testamentin sisältö selviäisi vasta perintöverolapuista.

Maailma on kummallisuuksia täynnä ja kaikkea ei tavalliset ihmiset voi selvittää. Ensimmäinen kysymys vastaa enemmän kysymystäni.

"Kauanko perunkirjoituksesta meni perinnönjakoon?"

Jos perilliset jotka lukevat testamentissa niin eivät ole vielä edes saaneet tietää koko asiasta.

Vierailija
47/51 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentissa mainitut perijät pitäisi olla lueteltu perukirjassa ja siihen perukirjaan tarvitaan heidän allekirjoituksesta (paitsi jos kyse arvottomista tyyliin “mummon perintövillasukat Ullalle ja mökin luuta Jarmolle’

Miksi kysyt tätä asiaa? Odotatko saavasi jostain jotakin? Tiedätkö onko perukirjoitus valmistunut?

Vierailija
48/51 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testamentissa mainitut perijät pitäisi olla lueteltu perukirjassa ja siihen perukirjaan tarvitaan heidän allekirjoituksesta (paitsi jos kyse arvottomista tyyliin “mummon perintövillasukat Ullalle ja mökin luuta Jarmolle’

Miksi kysyt tätä asiaa? Odotatko saavasi jostain jotakin? Tiedätkö onko perukirjoitus valmistunut?

Perukirjan allekirjoittavat uskotut miehet ja pesän ilmoittaja.

Ei tarvitse olla rintaperillisten, ei testamentin saajien, ei kylän miesten, eikä essonbaarin asiantuntijoita paikalla.

Vierailija
49/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kopion testamentista, heti kun se oli tehty. Minun piti kertoa testamentista perillisille, jotta saisin minulle testamentatun osuuden. Prosessi on vielä kesken, mutta tästä artikkelista oli minulle hyötyä: https://aatos.app/testamentti/artikkelit/testamentin-saaja/

Vierailija
50/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus perintösaantoon menetetään 10 vuodessa. Vasta sen jälkeen voi tietää, ettei testamenttia ilmene.

Vierailija
51/51 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsit että testamentti on hyväksytty perukirjoituksissa joten asia ei sinulle kuulu millään tavalla.

Odotatko siis koska pääset suunnitellusti hyötymään jonkun toisen saamasta perinnöstä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä