Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehille on uroskoiran kastrointi on niin kamala ajatus?

Vierailija
17.07.2019 |

Ja itse olen myös mies ja en ymmärrä ollenkaan mitä kamalaa siinä on. Helpottaa elämää kun ei kuitenkaan koskaan tule saamaan, ei tule sairauksia ja agressiivisuus vähenee.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Kannattaa ilman muuta leikata, koska uroskoirien kivessyöpä on nykyään niin yleistä.

Se on todella tuskallinen kuolema yleensä jo noin kuusivuotiailla uroksilla.

En tiedä johtuuko teollisesta koiranruuasta vaiko lisääntyneistä pakokaasuista, joita raukat

joutuvat hengittelemään.

Ei todellakaan ole yleinen sairaus. Eikä teollista ruokaa ole mikään pakko syöttää. Meillä koirat BARF raakaruoalla, yhtäkään ei ole leikattu eikä ole näitä hormonisyöpiä tai nartuilla kohtutulehduksia tai nisäkasvaimia näkynyt.

Vierailija
22/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Kannattaa ilman muuta leikata, koska uroskoirien kivessyöpä on nykyään niin yleistä.

En tiedä johtuuko teollisesta koiranruuasta vaiko lisääntyneistä pakokaasuista, joita raukat

joutuvat hengittelemään.

Kai niillä koirilla nyt on vaikka mitä sairauksia, kun ovat niin pilalle jalostettujakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän koiralta poisteta kilpirauhastakaan, vaikka varmaan koira olisi sitten rauhallisempi (apaattisempi) ja helpompi hallita. Jos esim.joku rotu on aggressiivinen, sen voi antaa kuolla sukupuuttoon, mutta ei ole oikein tehtailla pentuja ja sitten poistaa niiltä tärkeitä ja terveitä osia. Koirillekin voisi varmaan tehdä vasektomian, vaikka siitäkin voisi tulla sivuvaikutuksia, joista koira ei osaa kertoa. 

Vierailija
24/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. En leikkauta villiä koira urostani. Haluan että se on juuri sellainen kuin on. Minun tehtäväni on huolehtia että sillä on riittävästi toimintaa ja virikkeitä.

Vierailija
25/26 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

joutuvat hengittelemään.

Kohonnut kivessyöpäriski on vain niillä yksilöillä, joilla on piilokives, eli yksi tai molemmat kivekset ovat jääneet vatsaonteloon tai nivuskanavaan. Kivessyöpäriski johtuu siitä, että kivekset ovat liian lämpimässä paikassa. Näille yksilöille suositellaan kastraatiota, koska piilokives on perinnöllinen ominaisuus, jota ei haluta periyttää seuraaville koirasukupolville.

Ihmislapsilla vastaava ongelma hoidetaan siten, että kivekset siirretään leikkauksessa kivespusseihin.

26/26 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä kaksi dobermannia kuoli kivessyöpään, vaikka itse keitetään jne eläinten ruuat ja asutaan umpikorvessa. Vaikka syöpä tuli, niin mies ei antanut sittenkää leikata niitä. Siitä olen ikuisesti vihainen. Ja juuri tuo typerä syy, "En halua, että sen miehisyys kärsii"!

Onko nyt sitten kivempaa olla miehekläänä kuollut ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme