Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin voin soittaa itse jos työhaastattelun tuloksia ei kuulu?

Vierailija
17.07.2019 |

Hain työpaikkaa ja pääsin toiselle kierrokselle, muutaman parhaan hakijan joukkoon. Työpaikasta luvattiin olla ilmoittaa tällä viikolla "alkuviikosta"; mutta mitään ei ole kuulunut. Toki tässä vaiheessa on itsellä oletus, että valittuun on jo oltu yhteydessä ja muut joko unohdettu tai heitä pidetään epätietoisuudessa kunnes paikan saanut vahvistaa ottavansa sen vastaan, mutta olisiko ok ottaa yhteyttä työpaikkaan, että saisin selvyyden asiasta? Miten muotoilen viestin, etten vaikuta vaativalta tms. mikä voisi pilata mahdollisuuteni mikäli päätöstä ei olisikaan vielä tehty?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidempi aika kuluu, sen varmempaaon ettet saanut paikkaa. Mitä hyötyä on siis soittaa? Voit olla varma, että sinuun ollaan yhteydessä jos sinut halutaan.

Vierailija
2/18 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidempi aika kuluu, sen varmempaaon ettet saanut paikkaa. Mitä hyötyä on siis soittaa? Voit olla varma, että sinuun ollaan yhteydessä jos sinut halutaan.

Se hyöty, että lakkaisin vilkuilemasta sähköpostia koko ajan ja säpsähtämästä joka kerta kun puhelin soi ja ylipäätään miettimästä koko asiaa. Näin energiaani vapautuisi muiden asioiden hoitamiseen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hyöty, että lakkaisin vilkuilemasta sähköpostia koko ajan ja säpsähtämästä joka kerta kun puhelin soi ja ylipäätään miettimästä koko asiaa. Näin energiaani vapautuisi muiden asioiden hoitamiseen.

ap

Hmm. Itse en siis soittaisi ollenkaan, mutta jos asia noin kovasti vaivaa niin miksipä et soittaisi jo aamulla. Ei se heidän valintaansa vaikuta enää tässä vaiheessa.

Vierailija
4/18 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusa se on pienikin kiusa.

Vierailija
5/18 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi soittaa ja tiedustella rekrytoinnin etenemisestä. Kyllähän työnantaja tietää ja ymmärtää, että haastatellut odottaa päätöstä.

En kuitenkaan soittaisi vielä, vaan vasta ensi viikon loppupuolella, mikäli paikasta ei vielä siihenkään mennessä ole kuulunut mitään.

Vierailija
6/18 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan soittelet. Ei muuta kuin molemmille kiusallinen puhelu tuloksena.

Vierailija
7/18 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se kiusallista olisi?

Vierailija
8/18 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko firman sitten hoitaa asiansa. S-postilla, savumerkeillä, jotenkin. Etenkin jos ahdistaa ajatus siitä, että kandihan saattaa vaikka kysellä perään!

Vierailija
9/18 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat ja kysyt ihan suoraan. Nykyisin on tällaista vittuilua, että annetaan ihmisten odottaa, voihan olla, että kyseistä paikkaa ei ole edes olemassakaan - minullekin on käynyt näin. Suoraan soittamalla kysyt vaan etkä anna verenpaineesi nousta moisen asian takia. Tsemppiä vaan sinulle, jos nyt ei tärppää niin joskus kuitenkin.

Vierailija
10/18 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan aina ihmettelen että olisiko firmoille liian suuri investointi rakentaa jonkinlainen elektroninen systeemi, joka voisi lähettää viestin kaikille haastatelluille ja ilmoittaa ystävällisesti jotenkin että "kiitos mielenkiinnosta yritystämme ja avointa toimea kohtaan, kisa oli kova ja tällä kertaa et tullut valituksi, oikein mukavaa kesän jatkoa toivoopi firma xxx".

Vierailija
11/18 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin maaliskuussa haastiksessa. Heti tuli puhelu,että hyvältä näyttää. Yhdenlaiset nettitestitkin tein, ja nekin oli OK.

Sitten alkoi odotus. Ensin pääsiäinen, vappu, juhannus. Soitin ja homma kuului olevan edelleen ok. En ole uskonut näihin lupailuihin, vaan otin toisen paikan.

Jonsei paikka heti tule, niin kyllä se on sitten förbi

Vierailija
12/18 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin samassa tilanteessa jokin aika sitten. Pääsin kolmen parhaan joukkoon, kunnes samalla sain paikan muualtakin. Soittoa ei määräpäivään mennessä kuulunut, odotin siitä vielä viikon verran ja soitin. Soita ihmeessä ja kysy miten prosessi on edennyt. Voihan olla ettei sieltä edes vastata, jos ovat vaikka lomalla.

Olen pitkään ollut sitä mieltä, että tämän asian rekrytointia hoitavat tekevät surkeasti. Huonosti hoidettu rekry antaa erittäin kummallisen kuvan ulospäin. Joku edellä jo kirjoitti, että pitäisi kehittää järjestelmä tämän hoitamiseksi, niitähän on pilvin pimein, mutta ei niitä käytetä hyödyksi! Mitäpäs sitten, kun firmoilla/julkisyhteisöillä on tekijäpula ja potentiaaliset ehdokkaat äänestävät jaloillaan?

Vierailija
13/18 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat ja kysyt, siinä ei mitään menetä. Voit jopa osoittaa kiinnostuksesi ottamalla yhteyttä 👍 Parin viikon välein voi soitella ja kysyä työtilannetta. Kaksi työpaikkaa olen saanut tällä taktiikalla ja nyt vakituisessatyösuhteessa.

M32

Vierailija
14/18 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on nykypäivän tapa.

Ovat lähes aina yhtä kiusallisia vaikka rekrytoija soittaisi HR:n vaatimuksesta...

Vierailija
15/18 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin maaliskuussa haastiksessa. Heti tuli puhelu,että hyvältä näyttää. Yhdenlaiset nettitestitkin tein, ja nekin oli OK.

Sitten alkoi odotus. Ensin pääsiäinen, vappu, juhannus. Soitin ja homma kuului olevan edelleen ok. En ole uskonut näihin lupailuihin, vaan otin toisen paikan.

Jonsei paikka heti tule, niin kyllä se on sitten förbi

Minä sain paikan 2,5 kuukautta hakuajan päättymisen jälkeen. Valinnan piti olla pari viikkoa hakuajan päättymisen jälkeen (minua oli haastateltu jo hakuaikana). Tällöin tuli viestiä, että päätös tulee pian. Odottelin kuukauden verran lisää ja kysyin tilannetta. Kerrotttiin, että valinta on vielä kesken ja valiteltiin kestoa. Lopulta sain paikan. Minulle kerrottiin, että paikkaa oli tarjottu ensin toiselle ehdokkaalle.

Kyllä voi kysyä, missä mennään, jos paikan haluaa. Se osoittaa, että on oikeasti kiinnostunut saamaan työn.

Vierailija
16/18 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakuajan päätyttyä on ok soittaa ja kysyä tilannetta, paitsi jos erikseen painotetaan, että vain valituille ilmoitetaan.

Vierailija
17/18 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli valintapäätös sähköpostin roskapostiin, kantsii tsekata myös se.

Vierailija
18/18 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sähköpostia ja sain pahoittelut vastauksen viivästymisestä sekö varmistuksen sille, että minua ei valittu. Olen kuitenkin iloinen, että otin yhteyttä ja asia on nyt selvä eikä vaivaa minua enää.

ap