Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naarmuuntuvatko nykyajan silmälasit helpommin?!

Vierailija
17.07.2019 |

Ostin Instrusta uudet lasit pari viikkoa sitten, ja toisessa linssissä on jo ensimmäinen naarmu! En ole pudottanut niitä enkä hangannut esim. paitaan. Aina putsannut mikrokuituliinalla ja silmälasien pesuaineella. V.ttu! Pari vuotta sitten oli sama tilanne Nisseniltä hommatuissa laseissa.

Kaapissa mulla on varalasit jotka hommasin aikanaan myös Nisseniltä ja niissä ei ole naarmun naarmua vaikka käytin niitä 5 vuotta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muovilinssit vai lasi? Muovi tottakai naarmuntuu helpommin.

Vierailija
2/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä halvemmat taitaa naarmuuntua aika herlposti. Ostin itse lasit 1,5 vuotta sitten ja näissä on pienet naarmut. Edelliset lasini oli kalliit lasit yksityisestä liikkeestä (ei mikään ketju) ja ne oli minulla varmaan 10 vuotta. Ei ollut naarmun naarmua. Piti vaan ostaa uudet, kun ei nähnyt enää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylaseissa on niin huonot pinnoitteet

Vierailija
4/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän käsitelty eripinnoitteilla sitä herkempi. Näin mulle kerran sanottiin. Eli jos sulla on linseissä kaikkea mahdollista ja linssit on vielä vahvat eli miinusta vaikka paljon niin se pinta on aina herkempi.

Vierailija
5/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän käsitelty eripinnoitteilla sitä herkempi. Näin mulle kerran sanottiin. Eli jos sulla on linseissä kaikkea mahdollista ja linssit on vielä vahvat eli miinusta vaikka paljon niin se pinta on aina herkempi.

Just, mulla on -4 kummassakin ja sen takia niitä on pitänyt myös ohentaa... On myös likaa ja vettä hylkivä pinnoite. -ap

Vierailija
6/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko linsseissä kovapinnoite? Se pitää erikseen tilata linssejä ostaessa. Mulla oli monta vuotta lasilinssit ja ne pysy naarmuttomina, vaihdoin vasta, kun vahvuuksiin tuli muutosta. Nyt on muovilinssit, kun saivat ylipuhuttua. Kestävät kohtuullisesti, kun on tuo kovapinnoite, mutta ei niin hyvin kuin lasilinssit.

Vierailija
7/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ainakaan naarmuuntunut.

Kovapinnoite kuuluu automaattisessti ohennukseen. Muistatko paljonko ohennuskerroin on? Jos otit kaikkein ohuimmat (eli 3x tai 1,74) niin niissä on hiukan heikompi materiaali kuin vähemmän ohennetuissa. 1x tai 2x ohennettu puolestaan on hieman kestävämpi kuin 3x ohennettu.

Ovat siis alkujaan eri materiaalia, otetaan ihan eri linssipari varastosta, ei ole mitenkään hiottu ohuemmaksi tms.

Käy lasien kanssa liikkeessä, naarmu voi hyvinkin mennä takuuseen. Tyytyväisyystakuukin on melkein joka liikkeessä, eli saat kyselemättä vaihtaa linssit.

Vierailija
8/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 1x tai 2x on hieman kestävämpi kuin ohentamaton.

Vierailija
9/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole naarmuuntuneet. Itsellä käytössä Hoyan linssit.

Linssejä on montaa eri laatu- ja hintaluokkaa.

Vierailija
10/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just, mulla on -4 kummassakin ja sen takia niitä on pitänyt myös ohentaa... On myös likaa ja vettä hylkivä pinnoite. -ap

Itsellä vahvuudet -3 ja -4 ei ongelmia.

Vierailija
11/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä linssejä saa puhdistaa mikrokuituliinalla eikä millään paperillakaan. Ainoastaan pese ja huuhtele sitten puhallat pisarat pois tai talouspaperin nurkalla keräät mutta ei hinkata millään!

Vierailija
12/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt kaikkien lasien mukana tulee mikrokuituliina, ja paperilla ne liikkeessäkin hinkkaa...

Mutta ei koskaan kuivana!

Vierailija
13/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin kanssa naarmuuntunut. Vaikka ei oo ihan halvimmatkaan linssit.

On siis -9 ja muovilinssit on. Linssien valmistajaa en muista. On ohennettu ja on likaa hylkivät pinnoitteet yms. Kerran uusin vakuutuksen piikkiin.

Jännä, että näihinkin ilmestyi naarmu melkein samaan paikkaan. Säilytän kotelossa ja tosiaan mikrokuituliinalla vain pyyhkinyt.

Vierailija
14/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, linssit ovat usein täyttä paskea. Lisäksi nykyajan muovikehykset vaikuttavat olevan täyttä paskea merkistä riippumatta. Värit haalistuvat mystisesti muutamassa vuodessa ja kehykset muuttuvat laikukkaiksi, osat murtuvat. Vuosina 2000-2005 ostetut kehykset kestävät erinomaisesti, edes hiustenvaalennusaine ei vahingoita niitä.

Vierailija
15/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nyt kaikkien lasien mukana tulee mikrokuituliina, ja paperilla ne liikkeessäkin hinkkaa...

Taitaa moni naarmu ilmestyä juuri siellä liikkeessä kun hätäsesti putsaavat asiakkaan linssit säädön jälkeen ja paperilla hinkataan.

Vierailija
16/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa moni naarmu ilmestyä juuri siellä liikkeessä kun hätäsesti putsaavat asiakkaan linssit säädön jälkeen ja paperilla hinkataan.

Tätä minäkin olen miettinyt!

Vierailija
17/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut rillit 30 vuotta ja nyt on ensimmäiset, jotka eivät ole naarmuuntuneet.

Syy lienee laadussa. Nämä ovat Keopsilta, kun kaikki aikaisemmat halvemmista liikkeistä.

Vierailija
18/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se itse linssi ole naarmuuntunut vaan pinnoite. Heijastuksenesto tuntuu ottavan helposti osumaa.

Vierailija
19/25 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös naarmuuntui lasit viikon käytön jälkeen. Samalla tajusin miksi niitä silmälasivakuutuksia kaupataan: nykylasit ovat niin pskoja että niitä pitää korjailla jatkuvasti. Vakuutusyhtiöille kunnon rahasampo ja samaten toki optikkoliikkeille. V-tuttaa niin paljon tämä silmälasisirkus että harkitsen laserleikkaukseen menemistä.

Vierailija
20/25 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, että linssit olisivat naarmuuntuneet sen nopeammin kuin ennenkään, mutta sen olen huomannut jo kaksissa muovilinsseissä, että niitä on kovin vaikea saada kunnolla puhtaaksi. Kosteat puhdistusliinat ja mikrokuituliinat pyrkivät jättämään lissin pinnalle samean kalvon. Ei tahdo edes tiskiaine auttaa asiaa. Ennen mikrokuituliinoja riitti tiskiaineella pesu ja nukkaamattomalla rievulla kuivaus pitämään linssit parikin päivää kirkkaina. Nyt saa hinkata monta kertaa päivässä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän