Kohta viikko lomaa takana...ahdistaa :(
Edelleen työasiat pyörii mielessä ja samaan aikaan lasken päiviä loman loppuun. Olo on rauhaton ja ahdistunut enkä pysty keskittymään mihinkään ilman ettei työt tuu mieleen. Väsyttää mutta aamulla herään heti kuuden jälkeen vaikka olisin mennyt nukkumaan puolilta öin.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Burnout?
En tiedä, mut peestä tää on.
Ap
Lue kirjoja, irti todellisuudesta :)
Sama täällä, toista päivää lomalla ja jo nyt ahdistaa töihinpaluupäivä.
Kannattaa aina pyrkiä pitämään kesälomaa vähintään neljä viikkoa, varsinkin jos on hektinen työ. Eka viikko menee työtouhuista toipumiseen, kakkos- ja kolmosviikot ovat varsinaista lomaa ja viimeisen lomaviikon lopulla alkaa jo työasiat pukkautumaan mieleen. Mulla on melkoinen kokemus tuosta, älä ole Ap huolissasi. Ihan normimeininkiä, kyllä se ensi viikolla jo helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Lue kirjoja, irti todellisuudesta :)
Kokeilin tuota mutta en pystynyt keskittymään.
Ap
Olisikin lomaa. Ensi kesänä vasta! Väsyttää enkä tajua miten jaksan odottaa niin kauan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina pyrkiä pitämään kesälomaa vähintään neljä viikkoa, varsinkin jos on hektinen työ. Eka viikko menee työtouhuista toipumiseen, kakkos- ja kolmosviikot ovat varsinaista lomaa ja viimeisen lomaviikon lopulla alkaa jo työasiat pukkautumaan mieleen. Mulla on melkoinen kokemus tuosta, älä ole Ap huolissasi. Ihan normimeininkiä, kyllä se ensi viikolla jo helpottaa.
Olispa saanut 4viikkoa...3viikkoo nyt lomaa. Pelottaa et oon yhtä väsynyt kun palaan lomalta.
Ap
Tästä syystä menen aina heti matkalle. Ja en ota läppäriä mukaan
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä menen aina heti matkalle. Ja en ota läppäriä mukaan
Lähtisin vaikka koko lomaksi matkalle jos olisi rahaa. Valitettavasti ei ole, edes viikon matkaan.
Ap
Ei minullakaan ole kuin 3 viikkoa lomaa. Toisaalta pitää aatella pätkätyöläisiä jne joilla ei yhtään lomaa. Pitää siis vaan arvostaa tätä. Ei ole minulla myöskään rahaa matkustella mutta yritän levätä parhaani mukaan, pyöräilen, luen kirjoja, istun parvekkeella ,otan vähän viintä jne. Ja pääasia ettei aattele sitä että kohta loma ohi ja olen väsynyt yms. Tiedän että se ei ole helppoa, näin itsekin välillä aattelen mutta pitää vaan arvostaa ettei tarvii aamulla lähteä mihinkään jne. Tsemppiä sulle ap, kyllä se siitä!
Mullakin oli monta päivää jotenkin kireä olo loman alettua ja tuntui että pumppu hakkasi tuhattasataa, mutta kyllä se toisella viikolla helpotti. Seuraavaksi varmaan tosin alkaa ahdistamaan, kun loma pikkuhiljaa loppuu..
Tee asioita, joita et ole voinut työn takia. Käy aamupäivisin kävelyllä/lenkillä, lainaa kirjastosta kirjoja, mene elokuviin, pulahda uimaan, jos on lämmin päivä. Älä aseta tavoitteita eikä tiukkoja aikatauluja. Järjestä päiväsi esim. näin:
Nuku niin pitkään kuin nukuttaa. Jos heräät aikaisin, juo aamukahvit parvekkeella/terassilla/ikkuna auki (tarvittaessa lämmin peitto päällä). Nauti hyvästä säästä, sateisella säällä nauti ropinasta. Itse käytän lomilla aamuisin paljon aikaa ihan vain sen aamukahvin juomiseen, luen samalla uutisia ja haistelen raikasta ulkoilmaa. Sitten muutama puuha päiväksi (kävely, uiminen, kaverin tapaaminen, shoppailua, puutarhanhoitoa tms.). Valmista päivällinen pitkän kaavan mukaan. Kokeile jotain uutta reseptiä tai jos et pidä kokkaamisesta niin kokeile jotain uutta ravintolaa. Illalla voit lukea/katsoa elokuvia tai tv:tä. Pääasia on, että teet asioita kiireettömästi. Parin tällaisen päivän jälkeen alkaa jo tuntua, että voisi tehdä vähän kotitöitäkin, pestä vaikka ikkunat tai pari koneellista pyykkiä. Ja sitten taas väliin muutama rento päivä.
Burnout?