Olenko pinnallinen jos menen kauneusleikkaukseen?
Katselin hintoja ja klinikoita, mutta en teetätä leikkausta Suomessa enkä Virossa. Olen jo useamman vuoden pohtinut muutosta ja tapauksessani kyse olisi rasvaimusta reisiin ja pehvaan. En ole sanonut tästä kenellekään läheiselle, koska pelkään vastarintaa ja haukkuja. Koko ikäni olen kokenusta vihaa ja häpeää vartaloani kohtaan ja kauhulla ostan vaatteita sekä seison peilin edessä. Ruokavalio muutos ja liikuntamuodon vaihtaminen eivät auta, olen laihtunut -5 kiloa, mutta reisistä ja pehvasta tavara ei lähde. Leikkaus on aina riski, mutta uskon uskaltautuvani kokeneelle lääkärille. Ylipainoinen en ole mutta päärynävartaloinen, leveä lantio ja iso peppu.
Kommentit (36)
Minä olen käynyt turhamaisena kauneusleikkauksessa suomalaisella plastiikkakirurgilla. Minulta poistettiin kasvojen alueelta yhteensä kuusi suurta luomea, jotka vain kasvoivat kuten luomilla tapana on. En minä mitään syöpää pelännyt, halusin vain niistä ällöttävistä luomista eroon. Ja olen ollut todella tyytyväinen, naama näyttää kivemmalta ilman luomia. Luomenpoistoa voin suositella muillekin, joilla niitä kasvojen alueella on. Ulkonäkö paranee pienellä vaivalla, mutta luonnollinen look säilyy.
Olet, mutta mitä sitten. Jos se tekee sut onnelliseks nii siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Pinnallisuuteen en ota kantaa, mutta ainakin olet kovin epävarma. Jos olisit varma, et tarvitsisi siihen muiden hyväksyntää, varsinkaan tuntemattomilta. Tuossa on se vaara, että koko idea on seurausta epävarmuudesta koska haluat alitajuisesti miellyttää muiden mielipiteitä siitä minkälainen keho on ”kaunein”. Tämä on kamala klisee mutta oikeasti se sisäinen epävarmuus tihkuu aina läpi vaikka leikkaisit mitä, eikä se korvaa sisäistä itsevarmuutta ja siitä kumpuavaa karismaa ja kestävämpää kauneutta. Ylipäätään tällaisissa asioissa yleensä ajattelen, että jos jonkun oikeasti on järkeä mennä tuollaiseen leikkaukseen, ei sellainen tyyppi varmaan sitä muilta kysele vaan on jo siellä. Teet mitä tahansa osa ihmisistä tuomitsee sut silti. Pidä huolta että olet itse itsesi puolella etkä vihollinen.
En mieti mitä muut ajattelevat mutta epävarma olen, koska en viihdy tässä kehossa ja olen aina kokenut olevani vankina kehossa jota en koe omana. Ymmärrätkö kuinka kauhea tunne tämä on? Todellista tuskaa! Laihdutuksesta ja treenaamisesta huolimatta peittelen kehoni kohtia, joita vihaan ja ostan kokoa suurempia vaatteita että varmasti peitän kaikki ongelmakohdat. En ole onnellinen tässä kehossa.
Ihanko todella ongelmasi on se, että saatat olla pinnallinen? Kannattaako juuri siitä olla huolissaan?
Tietysti, jos menet huonosti harkittuun leikkaukseen valmistautumattomana, se saattaa olla seurausta pinnallisuudesta. Leikkaukseen voi kuitenkin myös mennä hyvin valmistautuneena syyt ja seuraukset ymmärtäen.
Oletko koskaan esimerkiksi tullut ajatelleeksi, että kurvien menetys johtaa tasapaksuuteen? Et ole elänyt aikuisena päivääkään tasapaksuna joten et ehkä tiedä minkälaista se on. Entä jos huomaat, että vanhoissa mittasuhteissasi oli itse asiassa jotakin hyvää, ehkä paljonkin, ja olet vain fiksoitunut johonkin teini-iän kompleksiin ajalta, jolloin erilaisuus oli pelottavaa?
Jos olet miettinyt asioita etkä odota epärealistisia asioita, anna palaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko todella ongelmasi on se, että saatat olla pinnallinen? Kannattaako juuri siitä olla huolissaan?
Tietysti, jos menet huonosti harkittuun leikkaukseen valmistautumattomana, se saattaa olla seurausta pinnallisuudesta. Leikkaukseen voi kuitenkin myös mennä hyvin valmistautuneena syyt ja seuraukset ymmärtäen.
Oletko koskaan esimerkiksi tullut ajatelleeksi, että kurvien menetys johtaa tasapaksuuteen? Et ole elänyt aikuisena päivääkään tasapaksuna joten et ehkä tiedä minkälaista se on. Entä jos huomaat, että vanhoissa mittasuhteissasi oli itse asiassa jotakin hyvää, ehkä paljonkin, ja olet vain fiksoitunut johonkin teini-iän kompleksiin ajalta, jolloin erilaisuus oli pelottavaa?
Olen ottanut selvää leikkauksesta ennen ja jälkeen ja minkälaine muodonmuutos on edessä. En ole tekemässä mitään vastoin tahtoani ja tiedän riskit. Mitä tarkoitat tasapaksulla? Etkö ymmärrä kuinka pahalta tuntuu olla väkisin muodokkaassa vartalossa, jota lehdet myyvät ja miehet kuolaavat? Inhoan tuollaista ja se saa oloni tuntumaan kurjaksi. Haluan olla mahdollisimman laiha, terve, hyvinvoiva ja muodoton. Mikä on sinun vartalomuotosi, laiha tikku vai muodokas?
En nyt sitten tiedä onko tuo pinnallisuutta, mutta helposti joutuu kierteeseen, jossa käy vähän sitä sun tätä laittamassa. Toki jos siitä saa jotain elämänlaatua parantavaa niin mikä ettei. Muiden takia ei kannata. Vaimoni kävi rintojen pienennyksessä, koska olivat liian isot ja aiheuttivat selkäkipuja. Mielestäni se ei ollut pinnallista, järkevää lähinnä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut selvää leikkauksesta ennen ja jälkeen ja minkälaine muodonmuutos on edessä. En ole tekemässä mitään vastoin tahtoani ja tiedän riskit. Mitä tarkoitat tasapaksulla? Etkö ymmärrä kuinka pahalta tuntuu olla väkisin muodokkaassa vartalossa, jota lehdet myyvät ja miehet kuolaavat? Inhoan tuollaista ja se saa oloni tuntumaan kurjaksi. Haluan olla mahdollisimman laiha, terve, hyvinvoiva ja muodoton. Mikä on sinun vartalomuotosi, laiha tikku vai muodokas?
Lähinnä tuo mainitsemasi tasapaksu. Ensimmäiset 40 vuotta tikkumainen tasapaksu sen jälkeen paksu tasapaksu.
En toki voi ymmärtää miltä tuntuu olla väkisin muodokkaassa vartalossa.
Mutta mitä vikaa pinnallisuudessa on?
Mä olisin paljon mieluummin pinnallinen kuin surullinen elämättömän elämän takia.
ei kuulosta siltä että kauneusleikkaus auttaa tuohon asiaan yhtään.
Päärynäkroppa on vaan hyväksyttävä ja olla sinut kroppansa kanssa, hyväksyttävä omat nahkansa
Päärynä muuttuu tiimalasiksi jos otat silikonit 😎
Siis miksi haluaisit eroon naisellisista muodoistasi?? En vaan tajua... Vaikka onhan se sun oma keho ja päätöksesi.
Miksi et voisi mennä? Älä välitä muiden mielipiteistä, se on sinun asiasi mitä haluat kropallesi tehdä!
Et ole yhtään sen pinnallisempi kuin sellaiset jotka ostavat muotivaatteita, meikkaavat, käyvät kampaajalla jne. Kaikki nuo tehdään pelkästään ulkonäön vuoksi joten ihan yhtä pinnallista touhua. Leikkauksessa ainoa ero noihin on hinta ja terveysriskit. Mutta jos on rahaa ja on valmis ottamaan ne riskit, niin ihan ok tehdä omalle ulkonäölleen mitä itse haluaa. Voipi olla että jossain vaiheessa menen itsekin pientä hienosäätöä tekemään kun ikä alkaa enemmän näkyä kasvoissa. Jos se jotakuta häiritsee, se hänelle sallittakoon. Eihän muiden tarvitse tehdä kuten minä teen, mutta omasta kehostani ja omista rahoistani päätän ihan itse, enkä edes välitä mitä muut ajattelevat. Tee sinä samoin!
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä vikaa pinnallisuudessa on?
Jos pinnallisuus ilmenee ilkeytenä muita kohtaan tai joku muu kuin minä menisi kauneusleikkaukseen miellyttääkseen muita, on se mielestäni huono asia.
Pinnallisuuteen en ota kantaa, mutta ainakin olet kovin epävarma. Jos olisit varma, et tarvitsisi siihen muiden hyväksyntää, varsinkaan tuntemattomilta. Tuossa on se vaara, että koko idea on seurausta epävarmuudesta koska haluat alitajuisesti miellyttää muiden mielipiteitä siitä minkälainen keho on ”kaunein”. Tämä on kamala klisee mutta oikeasti se sisäinen epävarmuus tihkuu aina läpi vaikka leikkaisit mitä, eikä se korvaa sisäistä itsevarmuutta ja siitä kumpuavaa karismaa ja kestävämpää kauneutta. Ylipäätään tällaisissa asioissa yleensä ajattelen, että jos jonkun oikeasti on järkeä mennä tuollaiseen leikkaukseen, ei sellainen tyyppi varmaan sitä muilta kysele vaan on jo siellä. Teet mitä tahansa osa ihmisistä tuomitsee sut silti. Pidä huolta että olet itse itsesi puolella etkä vihollinen.