Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suljetko usein ikkunan ulkoa tulevien äänten takia?

Vierailija
16.07.2019 |

Minä suljen usein, lähes päivittäin näin kesäisin, kun tulee avattua ikkunaa. Asun kaupungin keskustan lähellä ja liikenteen ääniä kuuluu kohtalaisesti. Monet tuttavani ovat kylässä ollessaan sanoneet "Miten sulla voi olla kylmä!" tms., kun olen käynyt sulkemassa ikkunan eli olettaneet ettei sille voi olla muuta syytä kuin lämpötila. Onko hiljaisuuden kaipuu tosiaan näin harvinaista?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus niinkin, mutta useammin parvekkeen oven sieltä tulevan tupakanhajun/savun takia.

Vierailija
2/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suljen monta kertaa päivässä. Asun kerrostalossa, ja kaikki ikkunat on pihan suuntaan. Siellä nämä naapureiden kupeiden hedelmät hokevat *ittu*aatanaa ja *uoraa tai kiljuvat kurkku suorana. Ei todellakaan jaksa kuunnella. Sitten hiljenee, ja avaan taas. Kunnes alkaa uudelleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljen ikkunan turhan aikaisen siimaleikkuri- tai ruohonleikkurihenkilön takia ja välillä myös naapurin kovaäänisen kalkatuksen tähden.

Vierailija
4/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin. Eniten meteliä tulee satamasta ja junista mutta eipä tuo häiritse, olen jo niin tottunut siihen.

Vierailija
5/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikon Pariisissa, vuokrasin asunnon vilkkaan bulevardin reunalta. Asunnossa oli äänieristetyt ikkunat, ja kun ne aukaisi, koko katumelu vyöryi sisään. Aloin miettiä tulevaisuutta, miten täydellisesti kaupungit muuttuvat kun kaikki kulkee sähköllä. Edellyttäen, että myös ne kaikkein ärsyttävimmät superkovaääniset moottoripyörät ja mopot saadaan myös sähköisiksi. Oletteko tulleet ajatelleeksi, miten paljon maailma silloin muuttuu?

Melu on kauhean stressaavaa. Kotonani menee ohi vain pieni katu, jonka meteli ei häiritse. Voin nukkua ikkunat auki. Mutta miljoonat ihmiset kuuntelee sitä kimeää moottoripyörän ääntä 24/7. 

Vierailija
6/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt joudun usein ikkunan sulkemaan melun takia. Naapuritalossa kun on menossa julkisivuremontti ja se tosiaankin aiheuttaa melkoista meteliä. Vaikka asun Helsingin keskustassa, ei meteli yleensä häiritse. Olen varmaankin niin tottunut liikenteen ja sen sellaisiin ääniin.

Vierailija
7/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ei kiinnosta omassa asunnossa kuunnella lapsilauman kirkumista tai mopon huudattamista.

Vierailija
8/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
9/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainut, joka sulkee kaikki räppänät ja venttiilit niin ettei omat äänet kuuluisi ulos?

Vierailija
10/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin suljen ikkunan. Kummallinen kysymys.

Vain pienissä, harvaan asutuissa lähiöissä, liikeene ei päivisin häiritse, vaikka parvekkeen tai terassin ovi tai ikkunat ovat avoinna, etenkin silloin jos perheessä on päiväunia nukkuvia lapsia.

Vierailija
11/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo silloin kun naapuri menee parvekkeelle kailottamaan puhelimeen. Mua ei kiinnosta kuunnella hänen yksityisasioitaan. Naapurin parveke on ihan ikkunani vieressä mutta kulman takana.

Vierailija
12/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kun  naapurin koira haukkuu. On idioottimaista pitää kaupungissa koiraa omakotitalon pihalla häkissä.

Vierailija
13/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan avaa ikkunoita missään tilanteessa

Vierailija
14/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt keväästä alkaen on pakko laittaa kiinni parvekeremonttien takia.

.

Ai sitä nautintoa, kun joku alkaa piikkaamaan muutaman metrin päässä tyynystä.

Vierailija
15/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, mutta useammin kuitenkin siksi, että en halua omia ääniäni ulos. Kämpästäni äänet kuuluvat tuohon ulos tosi hyvin. Suljen ikkunat yleensä esimerkiksi kuunnellessani musiikkia, katsoessani ohjelmia tai jutellessani jonkun kanssa.

Vierailija
16/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saakelin tramppanarina alkaa jo aamukahdeksalta. Ensin siinä on yksi, kohta tulee sisko, sit alkaa käninä ja tappelu, äiti mölisee ikkunasta, vanhin veli käsketään paimentamaan, sitä kiinnostaa kympillä, soittaa jonkun vekottimen kautta hu*ranhakkausräppiä. Hienoa kasvatusta 👏

Vierailija
17/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan koskaan, tämä on niin hiljainen alue vaikka onkin kaupungin "pahamaineisin" muutaman kerrostalon takia jotka on tuossa muutaman sadan metrin päässä, mutta tässä omakotitaloalueella on hiljaista kuin huopatossutehtaalla, joskus joku leikkaa nurmikkoa ja joskus jopa joku tekee polttopuita, se on ärsyttävin ääni.

Vierailija
18/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisillä on tarve huutaa tai kailottaa kovaan ääneen ihan kuin oltais yksin maailmassa? Me asutaan rannalla ja veneet sekä veneilijät pitää ihan hirveetä meteliä välillä. 

Vierailija
19/19 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kesällä kun makkarin ikkuna on auki yötä päivää niin joskus yöllä se on pakko laittaa kiinni kun lokit kirkuu hulluna aamuyöstä. Paskovat myös ikkunoihin, pyörän ja auton päälle :(

Keittiön ikkuna on kadulle päin mutta liikenteen melu ei häiritse. Joskus lapset/nuoret känniääliöt huutaa ohi mennessään kuin päätä leikattaisiin niin silloin laitan hetkeksi ikkunan kiinni...ei sitä kuuntele Erkkikään.

Olen aina asunut kaupungissa/keskustassa niin suurin osa äänistä ei häiritse tai niitä ei kuuntele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi