Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempi, oletko tyytyväinen siihen ruokavalioon, jota tarjoat lapsillesi kotona?

Vierailija
16.07.2019 |

Onko se mielestäsi terveellinen? Jos et ole tyytyväinen tai ajattelet, että tarjoamasi ruoka ei välttämättä ole terveellistä, mitkä ovat keskeisimmät syyt sille, että et tarjoa mielestäsi parempaa ruokaa lapsille?

Haluaisin nyt, että keskustelaisiin neutraaliin sävyyn eikä alettaisi tuomitsemaan ja vouhkaamaan toisten syömisistä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
2/5 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa olen. Lapsi on nyt 1 v 3 kk. Syö puuroa, tavallista kotiruokaa, leipää sekä pilttejä ja kreikkalaista jugurttia. Mielestäni ruokavalio on kohtalaisen terveellinen. Sokeria ollaan vältelty. Ainoa mitä haluaisin lisätä olisi hedelmät (tällä hetkellä syö lähinnä banaania) sekä marjat. Toki soseissa myös näitä, mutta tuoreena olisi kiva tarjota useammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

En tee joka päivä ruokaa mutta muutaman kerran viikossa. Valmistamani ruoat ovat aika yksinkertaisia ja samoja ruokia. Lapsi on hoidossa joten syö monipuolista ruokaa ja oppii maistelemaan eri ruokia joita kotona tuskin saisi. En ole kriittinen itseäni kohtaan sillä ruokaa lapsi saa joka päivä.

Vierailija
4/5 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. En ole koskaan jaksanut laittaa ruokaa ja hoitaa ruokaostoksia, ja nyt 2-vuotiaan kanssa pitäisi olla koko ajan häärimässä keittiössä. Viisi ateriaa päivässä, huh huh. Omat mielenkiinnon kohteeni ovat ihan muissa jutuissa, en voi sille mitään. Paljon on pastaa, leipää ja kaurapuuroa meillä. Ihan kamalaa. Rakastan kyllä vihanneksia, juureksia, erilaisia vegaaniruokia, pähkinöitä ja marjoja mutten jaksa valmistaa ja tarjoilla niitä läheskään joka päivä. Ehkä tarvisin jotain vinkkejä, joilla tehdä tämä ruokahuolto helpoksi. Onneksi talvisin päiväkodissa tulee erilaisia ruokia, ja oma äitini tekee nyt kesälläkin lapselle itse ruokaa ja huolehtii hyvät kasviproteiinin lähteet ja marjat kehiin. Tänään tein kyllä hyvää ja terveellistä papuruokaa, mutta lapsi on nyt lomalla ilmeisen tottunut leipään, että muu ei nyt kelvannut, vaikka tarjolla olisi ollut...

Vierailija
5/5 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen siihen, että meillä on monipuolisesti erilaisia ruokia. Syömme paljon erityyppisiä kasvisruokia ja meillä on ihan hyviä välipaloja, mutta ongelmana olen minä ja mun sokerisyöppöys, joka on johtanut siihen, että myös lapset syö ehkä hieman liian usein makeaa. He eivät vielä mitään överimääriä syö, mutta ehkä suositeltua useammin ja se on oikeasti mun vika. Mun pitäisi itse lopettaa se makean ostaminen suuhun mättäminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän