Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies toivoo isoäitinsä nimeä tyttärellemme. Ajatus on kaunis, eikä nimikään ole ruma mutta kun minulla on jo tässä pari nimiehdostusta!........

Vierailija
16.07.2019 |

Isoäidin nimi oli Anna, minä taas mietin enemmän Iiristä tai Ericaa. Anna Erica olisi tietysti kaunis, mutta...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris Anna Erica.

Vierailija
2/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muttia. Koska itsekin pidät nimestä, niinkuin minä ja moni muukin, tee miehellesi mieliksi, varsinkin kun hänellä kaunis ajatus nimestä. Erica ei sovi mielestäni toiseksi nimeksi. anna on kaunis, ajaton ja kansainvälinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria toiseksi nimeksi. Ehkä tavallinen, mutta nimenä minusta kaunis Anna Maria.

Vierailija
4/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se horjuttaisi sinun diktatruurimaista rajatonta valtaa äitinä omia lapsi kokonana itsellesi nimeä myöden?

Vierailija
5/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään mies saa esittää toiveitaan. Lapsihan on hänen vain puoliksi.

Vierailija
6/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta haaveilit tuosta nimestä jo siellä lapsuudenkodin vinttihuoneeessa?

Vierailija
7/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda se Erica. Hyväksy Anna, jos kerran pidät siitä itsekin. Ei tule jäämään ainoaksi kompromissiksi ennen kuin lapsi on aikuinen.

Vierailija
8/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erica mainio valinta mikäli asutte Helsingin itäpuolella.... 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005280836.html

Vierailija
9/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Iiristä nimeksi. Mun siskoni on ristitty Iirikseksi mutta hän vaihtoi sen Irikseksi koska kuulemma vain hullut ovat Iiriksiä.

Vierailija
10/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Erika- jos on c:llä joutuu aina sanomaan Erika seellä.

Vierailija
11/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko antaa nimeksi Erika, niin mielummin suomalaisittain k:lla. Se lapsi joutuu kertomaan nimensä hyvin monta kertaa elämänsä aikana ja on tympeää aina lisätä "se kirjoitetaan c:llä".

Minulla on suomalainen, lyhyt sukunimi, jonka oikein kirjoitus tuottaa jostain kumman syystä vaikeuksia. Joudun joka ainoa kerta tavaamaan sulunimeni ja se on rasittavaa. Olen nähnyt noin 20 eri versiota ja tämä on tosiaan lyhyt ja helppo, mutta ilmeisesti ihmiset kuulevat väärin. Vaihdan nyt naimisiin mennessä nimeni riemusta kiljuen. Ihanaa olla tyyliä 'Virtanen' tulevaisuudessa.

Entisessä työssä törmäsin pikkutyttöön jolla oli kolme etunimeä, joista löytyivät kirjaimet B, F ja G ja lisäksi sukunimi oli suomenruotsalainen, missä oli kaiken päälle vielä heittomerkki. Kävi sääliksi sitä tyttöä. Joutuu koko elämänsä tavaamaan tuskallisen pitkää ja vaikeaa nimeään. Nimi oli soinnillisesti kaunis, mutta ei sitä osannut ilman mallia kirjoittaa.

Vierailija
12/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes ajateltu mitään manan majoilla olevien tai elävien sukulaisten nimiä lasten nimiksi. Äitini ehdotteli molemmille tytöillemme omaansa ja anopin toista nimeä Mariaa, mutta sitä ei tullut, vaan lapsille tuli täysin omat nimensä.

Jos te siis valitsette jonkun miehen sukulaisen nimen lapselle, niin sinne päin kumarratte, mutta siinä samalla myös pyllistätte toiseen suuntaan, eli sinun sukuusi päin.

Laittakaa lapselle siis kokonaan oma nimi, mutta unohda c-kirjaimet, ne ovat tympeitä ja turhia. Iiris on nätti, tunnen pari sen nimistä ihanaa ihmistä, Erika on on myös nätti, mutta sanotaanko se yhdellä e:llä vai kahdella ee:llä? Iris ja Iiris on myös samanlainen miina.

Vierailija
13/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Iiristä nimeksi. Mun siskoni on ristitty Iirikseksi mutta hän vaihtoi sen Irikseksi koska kuulemma vain hullut ovat Iiriksiä.

Onko sinun nimesi siis Iiris?

Vierailija
14/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakko antaa nimeksi Erika, niin mielummin suomalaisittain k:lla. Se lapsi joutuu kertomaan nimensä hyvin monta kertaa elämänsä aikana ja on tympeää aina lisätä "se kirjoitetaan c:llä".

Minulla on suomalainen, lyhyt sukunimi, jonka oikein kirjoitus tuottaa jostain kumman syystä vaikeuksia. Joudun joka ainoa kerta tavaamaan sulunimeni ja se on rasittavaa. Olen nähnyt noin 20 eri versiota ja tämä on tosiaan lyhyt ja helppo, mutta ilmeisesti ihmiset kuulevat väärin. Vaihdan nyt naimisiin mennessä nimeni riemusta kiljuen. Ihanaa olla tyyliä 'Virtanen' tulevaisuudessa.

Entisessä työssä törmäsin pikkutyttöön jolla oli kolme etunimeä, joista löytyivät kirjaimet B, F ja G ja lisäksi sukunimi oli suomenruotsalainen, missä oli kaiken päälle vielä heittomerkki. Kävi sääliksi sitä tyttöä. Joutuu koko elämänsä tavaamaan tuskallisen pitkää ja vaikeaa nimeään. Nimi oli soinnillisesti kaunis, mutta ei sitä osannut ilman mallia kirjoittaa.

Mua taas ei ole haitannut koskaan tavata omaa nimeäni vaikka molemmat etu- ja sukunimi ovat monille hankalat.

Kohta 40 vuotta olen nimieni kanssa elänyt enkä ole vaihtamassa pois vaikka naimisiin olenkin menossa.

Toista/toisia etunimiä joutuu käyttämään niin harvoin, että niillä nyt ei ole mitään väliä.

Noista apn nimivaihtoehdoista Anna on kyllä kaikkein kaunein ja kansainvälisin, Anna Erica olisi kaunis nimi missä ja milloin vain :)

Vierailija
15/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erica? Voi lapsiraukkaa... Ja sukunimi vielä joku nöyrä -nen päätteinen?

Vierailija
16/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Iris Erica/

Anna Iiris Eerika

Vierailija
17/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii kirjoitti:

Anna Iris Erica/

Anna Iiris Eerika

2-vaihtoehto. Reilusti suomalainen ja silti kansainvälisestikin ymmärrettävä.

Vierailija
18/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nimestä olen aina tykännyt. Se on ajaton nimi, on kansainvälinen

ja sopii kaikenikäisenä.

Iiris on kovankuuloinen nimi.

Erikan kirjoittaisin suomalaisittain.

Anna Erika

Anna Elisabet

Anna Sofia

Anna Emilia

Anna Maria

Anna Liisa

Erin Julianna

Erin Annamaria

Vierailija
19/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin sinusta parhaaksi tuntuu. Itse en antaisi lapselleni etunimeksi muita kuin itse päättämäni nimen. Toiseksi tai kolmanneksi nimeksi voin harkita.

Vierailija
20/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se horjuttaisi sinun diktatruurimaista rajatonta valtaa äitinä omia lapsi kokonana itsellesi nimeä myöden?

Mies ei ole välttämättä kuvioissakaan enää muutaman vuoden kuluttua, ja silti hänen antamaansa nimeä pitäisi omalla lapsella katsella?