Kun kerrot täällä asiasta, josta olet 100% varma esim töittesi tai kokemustesi kautta ja alapeukkuja satelee,
Kommentit (28)
0 ihmiset eivät ole rationaalisia, joitain asioita ei vaan haluta kuulla. Toisaalta siihen voi olla useita syitä miksi joku alapeukuttaa, kuten ilmaisutyyli tms. Faktasisältö on vain yksi asia kokonaisuutta.
Mulle taas sattuu näitä aika usein. Se liittyy ammattiasemaan, joka on aika harvinainen. Aikaisemmin liittyi myös erityslapseen. Minä en ikinä jää jankaamaan enkä selittämään, koska kokemus osoittaa, ettei siitä ole hyötyä tällä palstalla. Siirryn joko seuraavaan asiaan palstalla tai johonkin fiksumpaan paikkaan etsiäkseni neuvoja.
Olen yleensä pettynyt (koska olin toivonut jotain hyödyllistä kommenttia). En ole ärsyyntynyt, koska tajuan, ettei ihmisiltä voi vaatia ymmärrystä tai tietämystä asioista, joista he eivät mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
0 ihmiset eivät ole rationaalisia, joitain asioita ei vaan haluta kuulla. Toisaalta siihen voi olla useita syitä miksi joku alapeukuttaa, kuten ilmaisutyyli tms. Faktasisältö on vain yksi asia kokonaisuutta.
Sarja-alapeukuttajat tekee sen muuten vaan.
No en ota tätä palstaa niin vakavasti, että jaksaisin vetää kilareita jostain alapeukuista.
Minä myös poistun sitten koko ketjusta, kun oikeesti rupeaa ärsyttämään. Vängätään asioista, joista ei oikeasti tiedetä mitään.
Kerrro esimerkki tuollaisesta asiasta josta olet 100% varma töittesi takia ja josta muut jankaavat
Mutu ei ole tietoa eikä mielipide faktaa, ap. Mutta mitäpä sinä matalalla koulutuksella ja matalammalla älyllä tästä tajuaisit.
Oletko kuullut valikoivasta havainnoinnista tai itseään toteuttavasta ennustamisesta?
Kun tuo alapeukuttaminen vaan on niin kiva harrastus, kun voi antaa kaikille aivan pelkkää miinusta ajattelustaan ja kirjoittamisestaan 'palkkioksi' . Ei kirjoituksia tarvitse vaivautua sitä varten edes lukemaan. Pisteet pois vaan kirjoitukselta, se riittää. Itse olen tietysti niin paljon korkeammalla tasolla kirjoittajana ,etten viitsi yrittääkään, kun tiedän kuitenkin jo oman paremmuuteni siinä . Heh,heh ....
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä AP muka jotain tiedät?
Tässäpä Oiva esimerkki vänkääjästä : D
Uskon, että täällä on oikeasti monienkin alojen asiantuntijoita, sitten on nämä ä****öt jotka vaan periaatteesta alapeukuttavat ja vievät keskustelua hakoteille.
0, koska tiedän olevani oikeassa. Perustuu lakeihin ja asetuksiin. Lopputulos on aina juuri se, minkä olen kertonut. Alapeukuista en piittaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut valikoivasta havainnoinnista tai itseään toteuttavasta ennustamisesta?
Olen, mutta mites ne tähän ketjuun liittyy : D
Oli se aika ärsyttävää kun kerroin asian joka oli 100 % totta, ja olisin halunnut mielipiteitä/näkemyksiä, niin tuli noin 60 alapeukkua ja kolmas kysymys oli "tapahtuiko tämä Porvoossa". Täällä on ikävä kyllä niin paljon roskaa että aitojakin viestejä epäillään.
Minäkin tiedän olevani oikeassa, mutta en missään tapauksessa paljasta perustelujani, vaan pidän ne aina salassa. Kyllähän teidän pitää uskoa minua ilman mitään perustelujakin. Siis vain minua, mutta ei muita. Lapsikin tämän ymmärtää, että minä olen aina oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä AP muka jotain tiedät?
Eihän tuo kehuskellut mistään mitään tietävänsä. Sinä taas taidat olla niitä, jotka jyrätään kerta toisensa jälkeen? Olet sellainen moukkamainen "Sinäkö muka" -ihmistyyppi, mitätön reppana.
Ja ap, skaalassa löytyisi, mutta tällaisten edellisen kaltaisten takia ei niin väliä, turhaan helmiä sioille.
Tuo on totta, itse en viitsi edes kommentoida, jos epäilen tapahtumapaikaksi Porvoota, koska Aina on olemassa mahdollisuus, että kaikki olisikin totta. Miksi turhaan loukata kirjoittajaa.
Mulle huudeltii provoa, kun kyselin pleikkaripelejä lapsille.
Tiedän hyvin. Kerroin tänne ongelmista, jotka liittyy uusien työntekijöiden löytämiseen. Se on tietysti kiperä aihe. Meillekin etsitään paineensietokykyistä ihmistä, joka haluaa työskennellä pienellä palkalla (vakityö kuitenkin). Sellaista se nykyajan työelämä on.
Alapeukkuja riitti.
Vierailija kirjoitti:
Kerrro esimerkki tuollaisesta asiasta josta olet 100% varma töittesi takia ja josta muut jankaavat
Mä en itse tiedä näitä asioita töitteni takia, vaan oman elämäni, ja asia on erityislapset ja heidän kasvattamisensa. Olen itse ADHD- ihminen, lapsuudenperheessäni minä ja isäni olimme ADHD-tyyppejä. Omassa perheessäni on kolme lasta, joista yksi on.
Ja se vaan on niin, että mitä enemmän käytät kuria ja ankaruutta, sen varmemmin saat lapsen jolla on vielä ADHD:n päälle tunne-elämän häiriöitä, uhmakkuushäiriö jne. Kun ei kukaan voi kestää sitä, että elämässä ihan koko ajan tekee kaiken väärin ympäristön mukaan, vaikka parhaansa yrittää.
ADHD-lapselle jatkuvasti vääränlaisesta käytöksestä mäkättäminen on sama kuin mäkättäisi epileptikolle että miksi vapisee ja kuolaa, eikö tajua että se näyttää pahalta ja häiritsee.
Yhteiistyö, ymmärrys, ennakoiminen, tunnetaitojen opettaminen, ennen kaikkea lapsen puolella oleminen johtaa kaikkein parhaisiin lopputuloksiin, olipa lapsi millainen tahansa.
Mä vänkään ja perustelen niin kauan että muutkin uskovat mun olevan oikeassa :D Harvoin näitä sattuu mutta on tapahtunutkin.