Mitens muut lapsiperheet
Meillä siis asuu noin puolet kuukaudesta miehen 5v tytär. Lapsi levittää lelunsa pitkin huushollia jonka vielä ymmärrän, lapset leikkii. Mutta lasta ei voi eikä saa käskeä siivota lelujaan pois perheen yhteisistä tiloista esim olohuoneesta kun leikki on loppunut. Miehestä olen kohtuuton ja julma jos lapselta tätä vaatisin. Lapsen oma huone saa siis olla sotkuinen minun puolestani, mutta itse en arvosta sitä että sohvalle päästäkseen saa raivata polun lelujen keskelle. Eikö muka kukaan muu vaadi lapselta/lapsilta tälläistä että omat lelut on siivottava perheen yhteisistä tiloista?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei vaadita. Meillä on vaan ihan normaalia, että leikkien jälkeen tavarat korjataan paikoilleen, illalla viimeistään.
Meillä miehen mielestä lapsuus on pilalla jos lapsi joutuu siivoamaan joka päivä.
Meillä yhteisiin tiloihin ei kanneta leluja lelujen perään, ja kun leikki loppu, lelut kerätään pois. Pari kertaa unohtunut ja koira saanut jonkun lelun syötyä, yllättäen lelut katoaa takaisin omiin huoneisiin, kun tästä muistuttaa.
Lapset jo teinejä, mutta meillä ei ole saanut tuoda leluja olohuoneeseen ja keittiöön koskaan. Mikään tiukkis - vanhempi en ole ja lapset on aika vapaasti saaneet kasvaa, mutta tuo on ollut yksi harvoista säännöistä. Selvä asia aina eikä kukaan ole purnannut.
Leikkihuoneessa leikki saa jäädä levälleen, muualta raivataan joka ilta. 2,5v tietää raivaaminen kuuluvan iltarutiineihin ja lelut menee laatikkoon sujuvasti.
Jos olohuoneessa leikitään, lelut viedään heti leikin loputtua pois. Ei tästä tarvitse neuvotella (saatikka vaatia), itsestäänselvää lapsille.
Ihan kiva kuulla että en ole ainoa joka on noin "kohtuuton" lasta kohtaan, niinkuin mies väitti että missään muussa perheessä ei käsketä siivota leluja pois kun leikit loppuu. 2 vuotta tästä ollaan tapeltu ja nyt on mun mitta täynnä.
Ap
Meillä ei vaadita. Meillä on vaan ihan normaalia, että leikkien jälkeen tavarat korjataan paikoilleen, illalla viimeistään.