IKEASSA töissä olleita tai olevia?
Millainen työpaikka on IKEA? Entä palkka? Haen sinne töihin (osa-aikainen 20-30h/vk, myöhemmin ehkä vakituinen) ja luin netistä ihmisten kokemuksia ja moni sanoi että paikka on kamala ja palkkaa huono, ja aina ei edes mitään perehdytystä, sekä kiire kova. Tietysti moni kehui ja piti paikasta, mutta millaisia kokemuksia teillä on?
Kommentit (27)
Ikean työpaikoista kirjoitellaan nykyään tosi paljon http://www.veksi.com/respUutiset.jsp?otsikko=ikea
Ruotsissa sai moni iso kiho kenkää kun olivat vakoilleet työntekijöitään. Suomessakin he toteuttivat samaa kaavaa mutta kukaan ei älynnyt ilmoittaa asiasta poliisille. Meininki oli todella järkyttävää ja moni ikean nykyinen johtaja siihen osallistui. Harva näistä tietää mutta totta se on. Tiedän jopa työntekijöitä jotka olivat niin loppuun ajettuja että joutuivat pitkälle sairaslomalle heidän toimintansa seurauksena. Moni potkittiin pois vakoilun seurauksena, mutta toteuttajat sen kun saivat ylennyksiä.
Aivan kauhea paikka. Palkka on osalla hyvä ja myyjillä ainakin huono.
Johtaminen on kuin Stalinin käsikirjasta.
Aivan turhia vastauksia kun kukaan ei kerro mikä Ikea kyseessä.
Onko kellään ajankohtaista tietoa? Kokemuksia kellään Kuopion ikean työoloista tai henkilöstön vaihtuvuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Omat kokemukseni ovat muutaman vuoden takaa mutta oli siis kamalin työpaikka missä olen ollut. Palkka on minimi ja ainakin tuolloin ilmapiiri oli erittäin huono. Kuvaavaa on että esim. sosiaalitilat olivat ikkunattomassa betonisessa kellarissa, missä lokeroiden lisäksi "kalustuksena" oli vain muutama Ikean halvin jakkara.
Olin töissä kesän ajan ja sen aikana ainakin kaksi työntekijää sai potkut (ihan mitättömistä syistä) ja ihmisiä myös irtisanoutui "tyhjän päälle". Muistan eräänkin kommentoineen että muuttaa mielummin vaikka kadulle asumaan, kuin jatkaa töitään Ikeassa.
Kuullostaa tyypilliseltä kaupanalalta. Itekin jäin Stockalta tyhjän päälle kun en vaan jaksanut enää. Toki päälliköillä on leppoisat oltavat.
Omat kokemukseni ovat muutaman vuoden takaa mutta oli siis kamalin työpaikka missä olen ollut. Palkka on minimi ja ainakin tuolloin ilmapiiri oli erittäin huono. Kuvaavaa on että esim. sosiaalitilat olivat ikkunattomassa betonisessa kellarissa, missä lokeroiden lisäksi "kalustuksena" oli vain muutama Ikean halvin jakkara.
Olin töissä kesän ajan ja sen aikana ainakin kaksi työntekijää sai potkut (ihan mitättömistä syistä) ja ihmisiä myös irtisanoutui "tyhjän päälle". Muistan eräänkin kommentoineen että muuttaa mielummin vaikka kadulle asumaan, kuin jatkaa töitään Ikeassa.