Älykäs mies ostaa pienipäästöisen auton
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/785180-tm-miehen-alykkyys-vaikut…
Nyt se on tutkittu, jonka jokainen älykäs on aina itsekin huomannut. Isoilla jenkkiraudoilla ja isolohkoisilla moottoreilla ajavat lihapäät ei tosiaan ole niitä penaalin terävimpiä kyniä. Tesla-miehet on älykkyyden huippua. Nainen, jos haluat älykkään miehen, katso millaista autoa hän ajaa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Normiäijällä ei ole mitenkään edes varaa teslaan.
Älykäs mies ei osta olleenkaan autoa, sillä se on taloudellisesti huono investointi. Sitä vastoin kävely ja pyöräily ovat järkevää hyötyliikuntaa.
Nyt ilmastonmuutoksesta on tehty trendi ja sillä myydään sellaisiakin palveluja, joiden hiilijalanjälki on todellisuudessa perinteistä vastinettaan suurempi. Älykäs ihminen laskee onko sähköauto omassa käytössä oikeasti polttomoottoriautoa ympäristöystävällisempi. Se ei tee autosta automaattisesti ympäristöystävällistä, että se ladataan sähkötolpasta vaan auton malli pitää myös osata mitoittaa oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia vedin intin pällitestit jne. ihan for the lulz periaatteella, kun ei voi tietää kenelle tiedot luovutetaan. Noistahan ei edes kysytty hyväksyntää, että sallii tietojensa luovuttamisen Puolustusvoimien ulkopuolisille tutkijoille.
On noiden pohjalta tehty yliopistoissa tutkimuksia, tietenkin niin ettei vastaajaa voi yhdistää tuloksiin nimeltä vaan vain sukupuoli, koulutustausta, myöhempi ammatti(jos on kertausharjoituksissa selvitetty), erot eri sukupolvien tuloksissa, vanhempien koulutukseen ja ammattiin korreloivat tulokset (alokasaikana ainakin ennen selvitettiin vanhempien ammatit myös) jne.
Aineistoa on luovutettu menneisyydessä tutkijoille myös siten, ettei anonymisointia oltu tehty huolella ja tämä tehtiin vasta yliopistossa tutkimusluvan saaneen tutkijan toimesta.
Onneksi olen nainen niin saan omistaa suuripäästöisen ja tehokkaan auton ja olla samalla älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mieheni on Mensan jäsen ja osti juuri plug-in hybridin.
Miehesi osti anal plugin, se on ihan eri asia. Nyt puhuttiin autoista.
Vierailija kirjoitti:
"Miesten älykkyysmittarina käytettiin heidän varusmiespalvelusaikana suorittamiaan testejä"
Eivät sitten huonompaa mittaria valinneet :D
Sain täydet pinnat niistä armeijan testeistä ja olen päätynyt ostamaan vähäpäästöisen auton eli hyvin korreloi omalta osalta.
Älykäs ihminen ostaisi kaasuauton. Sähköautojen akut raiskaavat luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen nainen niin saan omistaa suuripäästöisen ja tehokkaan auton ja olla samalla älykäs.
Sama täällä.
V8 murisee konepellin alla.
Sen verran viherhippiänen olen, että tavarat kulutetaan loppuun ennen kuin ostetaan uusi. Nykyinen auto vm. -60.
Jokusen vuoden voi vielä hyvin ajella ennenko menee rikki. Kun ei ole ylimääräisiä hilavitkuttimia niin pystyy tien päällä korjaamaan sekä pysyy tuntuma siihen MITEN auto käyttäytyy eri tilanteissa...
Ja olen siis nainen joka ajattelee, että on vain erilaisia hommia, ei miesten ja naisten töitä. Eli itse korjaan ja huollan autoni.
Ainoa mitä mieheni ei pysty tekemään on synnyttää ja imettää....
Entäs jos peri sellaisen kuolleelta vanhemmalta? Muuta autoa minulla ei ole eikä intressiä hankkia. Iäkäs mutta hyväkuntoinen vähäruokainen riisikippo joka on vienyt minua luotettavasti paikasta A paikkaan B.
M
Älykästä on käyttää julkisia välineitä eikä omistaa ollenkaan autoa. Jos pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin just uuden bensa-auton. Ensimmäinen uusi. Kävin katsomassa myös monta hybridiä ja täyssähköä. Himottaisi Tesla Model-X, mutta ei ole vielä hinta sopiva minun kukkarolle. Kunhan ajelen tällä 10 vuotta niin seuraava on Tesla. Tiedättekö että Teslan supercharger "tankkaus" -asemilla sähkön "tankkaaminen" on Teslan omistajalle ilmaista. Kannattaa laskea auton hankintahinnan lisäksi myös käyttökustannukset. Bensa-autoon pitää ostaa rahalla kallista bensaa. Teslaan voi ladata ilmaiseksi sähköä.
Missä niitä asemia on täällä Hämeenlinnassa ja paljonko, joutuuko jonottamaan paljon tankkaamaan, saako tankattua muutamassa minuutissa täyteen? Entä kun lähden Lapin mökille Rukalle niin onko niitä kuinka hyvin matkan varrella riittävästi sitten? Saako sen aseman kotiin niin että saa kotona ladata ilmaiseksi?
Ei niitä montaa vielä ole, mutta 10 vuoden päästä tilanne on onneksi jo korjaantunut.
https://www.tesla.com/fi_FI/findus/list/superchargers/Finland
Tesla on kehittänyt itse akut, sillä on useita akkutehtaita ja latausautomatiikka/jäähdytys on 10 vuotta muita sähköautoja edellä. Muistaakseni 20min latauksella saa n. 250km toimintamatkan.
Kaikissa Tesloissa on pohjan kautta vaihdettavissa koko akkupaketti muutamassa minuutissa robotilla. Tämä mahdollistaa täydet akut muutamassa minuutissa ja jos jotain epäilyttää että miten akut kestää niin tämä ratkaisee senkin ongelman.
Kotiaseman joutuu itse rakentamaan. Aurinkopaneelit ja powerwall. Tesla ja SolarCity tekevät yhteystyötä. SC toimittaa Teslalle aurinkopaneeleja Supercharger asemille ja Tesla toimittaa akkuja SC:lle powerwalleihin.
Sähköautolla ei aja yksikään, joka oikeasti ajattelee ympäristöä.
Itse ajan tyytyväisenä 10v vanhalla dieselautollani, tankkasin sen, aikaa meni n. 3min ja pystyn ajamaan sillä 1200km... eli ei ihan hirveästi lohduta kuppasen patteriauton 20min/250km.
Ostin suuripäästöisen auton, jossa on paljon heppoja ja muutin sen etanolilla käyväksi. Nyt on vielä enemmän heppoja ja auton päästöt ovat pienemmät kuin hybrideissä. Kuinka paljon älykkyyteni on noussut tämän jutun aikana?
Eikö älykäs nainen sitten osta?