Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailmassa teurastetaan yli 60 miljardia eläintä joka vuosi ja määrä kasvaa koko ajan.

Vierailija
15.07.2019 |

"Maailmassa teurastetaan yli 60 miljardia eläintä joka vuosi ja määrä kasvaa koko ajan."
https://www.aamulehti.fi/a/200586921

"Vuonna 2014 suomalaisissa teurastamoissa teurastettiin noin 64 miljoonaa broileria, kaksi miljoonaa lihasikaa, 800 000 kalkkunaa, 270 000 nautaa, 50 000 lammasta, 45 000 kanaa, 42 000 emakkoa, 10 000 ankkaa, hanhia ja sorsia 5 000–6 000 kumpiakin, 2 000 hevosta ja 210 vuohta."

Melkoisia määriä. Millaista tuo teurastajan homma on? Kuinka monelta sadalta possulta normityöpäivän aikana yksi ihminen viiltää kurkun auki?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam! Tänään ehtii vielä grillata!

Vierailija
2/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen on pallon sairain ja julmin laji, yök

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän päivän "saldo" riipu teurastamon koosta. Olen töissä sikateurastamolla (en ole teurastaja tai teurastamotyöntekijä) ja täällä päivän tavoiteluku on pyöreät 3000.

Olen käynyt nautateurastamossa jossa on "vähän" eri meininki: päivittäin teurastettavia nautoja keskimäärin 80. Toki naudan ja sian teurastus ja käsittely ovat kokonaisuuksina eri prosesseja.

Vierailija
4/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa lihatiskin ohi kulkiessani minua oksettava. Tehoeläintuotanto on mennyt aivan liian pitkälle.

Olisi aivan eri asia syödä lihaa ja lihatuotteita, jos eläimet saisivat elää vailla stressiä luonnollisissa oloissa.

Suurin hätä ja tuska liittynee niiden tajutessaan, että ovat matkalla teuraaksi.

Vierailija
5/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa lihatiskin ohi kulkiessani minua oksettava. Tehoeläintuotanto on mennyt aivan liian pitkälle.

Olisi aivan eri asia syödä lihaa ja lihatuotteita, jos eläimet saisivat elää vailla stressiä luonnollisissa oloissa.

Suurin hätä ja tuska liittynee niiden tajutessaan, että ovat matkalla teuraaksi.

Tän takia syön kanaa vain. Kana on dinosauruksen sukulainen.

Vierailija
6/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus katkesi kesken kaiken: ainakaan sikateurastamolla sian kurkkua ei viilletä gangstatyyliin auki, vaan kaasulla tainnutetun eläimen kurkkuun tehdään Y-kirjaimen mallinen pisto. Kyseisen vaiheen työntekijää kutsutaan pistäjäksi.

-3

Vierailija
7/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva saada tilastoa siitä, miten paljon tapetaan hyönteisiä - siis linnunruokaa, johon ihmisen ei tulisi koskea lainkaan!

Vierailija
8/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvisti pysymiseni velana.

Vierailija
9/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ompa mielenkiintoista. Kuinka luonnosta vieraantuneita ihmiset nykyään ovat?

Vierailija
10/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, reinkarnaatio on sellaista. Aina on enemmän ja enemmän ihmisiä, joiden pitää kärsiä muutama elinikä teurassikana.

Vierailija
11/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihminen on pallon sairain ja julmin laji, yök

Mietipä huviksesi kuinka paljon eläimiä kuolee muiden eläimien suihin.

Vierailija
12/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vieraantuneita. Mitä luonnollista esim juuri tehotuotannossa on?

Vierailija
13/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän tilanne on epämukava. Siksipä en syö kuin kananlihaa. Mulla paistuu lidlin fajitas maustetut kanansisäfileet valurautapannulla nyt. Dinosaurusten aikaan nämä liskolinnut saalistaisivat minua.

Sika ja lehmä ei tekisi mulle pahaa siksipä en heitä syö.

Vierailija
14/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Broilerit kärsivät kasvatuksesta ja kuljetuksesta. Koska ne ovat suht pieniä, niitä kohdellaan kovakouraisesti.

Vierailija
15/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään eläimet lopetetaan ennen sitä toisin kuin monet kasvit jotka syödään elävältä.

Vierailija
16/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Broilerit kärsivät kasvatuksesta ja kuljetuksesta. Koska ne ovat suht pieniä, niitä kohdellaan kovakouraisesti.

Yritän ostaa aikuisen kanan sisäfileetä.

Vierailija
17/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos ihmisiä tapetaan sodissa ja tupakalla ja  saasteilla ja aborteilla? Ja murhataan huumepöllyissä?

Vierailija
18/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vieraantuneita. Mitä luonnollista esim juuri tehotuotannossa on?

Kuolema on luonnollista.

Vierailija
19/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, reinkarnaatio on sellaista. Aina on enemmän ja enemmän ihmisiä, joiden pitää kärsiä muutama elinikä teurassikana.

Tämän sielunvaellusopin avulla puudutan omatuntoni Lidlin kylmäaltaalla.

Syömäni sika oli entisessä elämässään todennäköisesti paha ihminen.

Vierailija
20/61 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt lihakarjaeläimen matkan vasikasta aina teurastukseen. Kasvatusta ei montaakaan vuotta, sekin voi tapahtua niin ettei eläin pääse ikinä laitumelle, koko elämä sisällä, kymmenien muiden eläinten kanssa karsinassa, jossa tungosta eikä mahdollisuutta sellaiseen kirmailuun, joita laiduneläimillä näkee.

Teurasautoon lastaus on ihan kammottavaa. Eläimen hätä on käsinkosketeltavaa. Autossa on ahdasta ja eläinten huudot kovia.

On aivan käsittämätöntä, että ihminen on valmis suomaan tällaisen tapahtuvan miljoonille eläimille, vain jotta saisivat syödä tietynlaista ruokaa!! Vaihtoehtojakin on, jos ne eivät mielestäsi maistu miltään, arvaa mitä. Olet surkea kokki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi