Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni on hienoa, että ulkomaalaiset pääsevät kokemaan jokaisen suomalaisen asioita lapissa, kuten revontulet, koiravaljakkoajelut, ...

Vierailija
12.01.2026 |

Moottorikelkkasafarit, lumiset hiihtoladut, tunturit ja niin edelleen. Mielestäni ne on parasta Suomi -kuvaa maailmalle, miten etuoikeutettuja me täällä olemme kaikesta tästä 🤗

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisille ei tästä jää muut kuin verot, kylmyys, pimeys, ja kaiken kulutetun hiilidioksidin maksaminen.

Vierailija
2/10 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tosi suomalaista. Ehkä 5 % kokeillut samaa? 

Ulkohuussi ja mökkimajoitus olisi suomalaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me suomalaisethan yhtenään laukataan koiravaljakko- ja poroajeluilla ja moottorikelkkasafareilla, eikö?

Vierailija
4/10 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tosi suomalaista. Ehkä 5 % kokeillut samaa? 

Ulkohuussi ja mökkimajoitus olisi suomalaista. 

Just joo, lähemmäs 80 prosenttia väittäisin. Suomessa kuntosalijäsenyyskin on miltei 90 prosentilla aikuisista.

Vierailija
5/10 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ulkomaille ei kukaan markkinoi "kurjuuselämyksiä"? Vietä viikko työttömän tavoin? Koe vanhusten palvelutalo? Jonota kuukausi akuuttiaikaa terveydenhuoltoon? Pärjäisitkö tällä palkalla?

Vierailija
6/10 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi asiat eivät ole koko Suomelle jokapäiväisiä ja jokaisen asioita kuten aloituksessa kirjoitit 

Itse en asuinpaikkakunnallani ole nähnyt oikeastaan mitään mainitsemaasi, moottorikelkkoja näkyy lähinnä trailereiden päällä, pari huskyn näköistä koiraa on paikkakunnalla

Vierailija
7/10 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suomalaisetkin tuota voi harrastaa, jos maksaa. Ulkomaalaiset tuovat rahaa ja mahdollistavat pohjoisen turismielinkeinon

Vierailija
8/10 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähny trevontulia Espoossa, poron Tallinan joulutorilla ja huskeja yhden ex-poikaystävän isällä. Pentuma pääsin kerran ajamaan moottorikelkalla järven jäällä, siitä on joku 45v. aikaa. Oulua korkeammaöla en ole koskaan käynyt ja tuskin tulen käymäänkään. Tapasin kerran Espanjassa yhden englantilaisen, joka oli pari kertaa lomaillut Lapissa ja tehnyt kaikkia noita ap'n mainitsemia asioita. Se hehkutti sitä miten onmekas mä olen kun saan elää niin taianomaista elämää. Nyökyttelin vain, en viitsinyt pilata sen fiilistelyä turhilla faktoilla 🤷

Vierailija
9/10 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisille ei tästä jää muut kuin verot, kylmyys, pimeys, ja kaiken kulutetun hiilidioksidin maksaminen.

Aika reilua rahan tuontia ulkomaalaisilta kun osa maksanut matkastaan yli kymppitonnin. 

Vierailija
10/10 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaanpas: 

Moottorikelkkareitti jostain hevonkuusesta toiseen hevonkuuseen kulkee puolen kilometrin päästä ohi. Jos haluaisin ajella moottorikelkalla ihan mieleni mukaan.

Revontulia katselin viimeksi viikonloppuna. Oli komea show.

Lumiset hiihtoladut on täällä joka talvi. Lumet luonnon puolesta ja ladut höylätty kunnan puolesta joka tuiskun jälkeen ja välilläkin. Pääkaupunkiseudullakin on hiihdetty jo aikoja tekolumella, ainakin Helsingin Paloheinässä, Vantaan Hakunilassa ja Espoon Oittaalla. Ihan on itsestä kiinni kiinnostaako sivakointi.

Tuntureita löytyy vain Lapista, mutta asiallisen kokoisia mäkiä ja vaaroja löytyy etelämpääkin. Kohtalaisen kokoisista Jämsän Himos ja Kuopion Tahko eteläisimpiä. Pikkurinteitä lapsille löytyy etelämpääkin.

Turhaa mussutusta aloittajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän