Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira kaupungissa on itsekäs teko

Vastuuta koiranhankintaan
15.07.2019 |

Mikä keskiroskaluokan villitys tämä koira kaupungissa oikein on?

- Koira kärsii kun reviirit on täynnä muita, stressi lisääntyy kaupungissa.
- Ympäristö kärsii kun pitkälle jalostetut koirat syövät jauhettuja eläimiä, ulostavat ja virtsaavat.
- Vain itsekäs, omaa statustaan nostava ihminen hyötyy hyväksikäytöstä saamalla hyväksyntää jota ei mistään muualta saa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain olen samaa mieltä. Mua surettaa ne koirat jotka joutuvat olla päivisin sen 10 tuntia yksin pienessä kerrostalokämpässä. Sitten hyvällä tuurilla tunniksi ulos ja taas sinne koppiin makaamaan.

Vierailija
2/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 neliöinen 300.000e luksuslukaali saa riittää koiralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 prosenttia ihmisten teoista on itsekkäitä.

Vierailija
4/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua surettaa maalla tontin laidalla pienissä likaisissa häkeissä olevat koirat, jotka stressaantuneina haukkuvat jokaista liikettä. Ihmiskontaktit liittyvät ruuan saamiseen ja ulos häkistä päästään vain metsästysaikaan.

Vierailija
5/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain olen samaa mieltä. Mua surettaa ne koirat jotka joutuvat olla päivisin sen 10 tuntia yksin pienessä kerrostalokämpässä. Sitten hyvällä tuurilla tunniksi ulos ja taas sinne koppiin makaamaan.

Minua suretaa maalaiskoirat, jotka joutuvat olemaan pienessä häkissä ympäri vuoden. Vain ruoka tuodaan kerran päivässä.

Vierailija
6/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nope...

Koira on yhteiskunnalle hyödyllinen hankinta. Auttaa estämään syrjäytymistä. Sekä myös ennaltaehkäisee masentuneisuutta yksinäisten keskuudessa.

Henkilökohtainen mielipide. Saa olla eri mieltä mutta kannatan lemmikkien hankintaa. Tietty eri asia hankitaanko lappis jne, vai joku tipsu sinne kaupungin pikku kämppään.

-M38

Vierailija
7/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran tai minkä tahansa eläimen ottaminen on itsekäs teko.

Aloittaja on kyllä oikeassa, että Suomessa on paljon koiria, joiden tarpeet jäävät täyttämättä. Kaupungissa varsinkaan ei lajityypillistä toimintaa pysty pitämään yllä kuin rajoitetusti. Lisäksi suurin osa omistajista ei edes vaivaudu huolehtimaan koiran perustarpeista - jo päivittäiset lenkit jäävät liian lyhyiksi.

Vierailija
8/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua suretaa maalaiskoirat, jotka joutuvat olemaan pienessä häkissä ympäri vuoden. Vain ruoka tuodaan kerran päivässä.

et ole tainnut käydä usein maalla. nykyään häkkikoirat ovat erittäin harvinaisia, ja pääsääntöisesti maalaiskoira on samanlainen lellikki kuin kaupunkilaiskoirakin. sillä erolla, että maalaiskoira saa usein enemmän liikuntaa ja voi osallistua monenlaisiin talon toimiin perheen mukana.

Vierailija
9/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kärsi. Meillä koira viihtyy paremmin kaupungissa kuin mökillä. Kun tulemme kaupunkiin niin koira on tosi innokas kun pääsee haistelemaan kirjeitä :) Maalla ei ole virikkeitä jos niitä ei erikseen järjestä (meillä on agilityrata koiralle maalla). Kaupungissa on myös koulutukset jne.

Vierailija
10/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaa maalla tontin laidalla pienissä likaisissa häkeissä olevat koirat, jotka stressaantuneina haukkuvat jokaista liikettä. Ihmiskontaktit liittyvät ruuan saamiseen ja ulos häkistä päästään vain metsästysaikaan.

Nämä minuakin eniten surettavat. Koira kaipaa virikkeitä ja ihmisen seuraa, mielestäni on eläinrääkkäystä sulkea ne ahtaaseen tarhaan ympäri vuorokauden.

Vierailija
11/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa monet ihmiset myös lenkittävät koiriaan hyvin laiskasti, eikä koira tietenkään voi juosta vapaana. Sääliksi käy konttausvauhtia etenevien isäntiensä kanssa ulkoilevat koirat.

Vierailija
12/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et ole tainnut käydä usein maalla. nykyään häkkikoirat ovat erittäin harvinaisia, ja pääsääntöisesti maalaiskoira on samanlainen lellikki kuin kaupunkilaiskoirakin. sillä erolla, että maalaiskoira saa usein enemmän liikuntaa ja voi osallistua monenlaisiin talon toimiin perheen mukana.

Asun maalla. Ja häkkikoirat ovat täällä erittäin yleisiä. Vain pienimmät sisällä asuvat seurakoirat pääsevät lenkille, kaikki muut eli suurin osa koirista asuu häkissä ympäri vuoden. Kaikki eivät pääse edes metsälle.

Kaupunkilaiskoirat saavat enemmän liikuntaa kuin maalaiskoirat. Kaupunkilaiskoirat osallistuvat perheen toimiin. Maalaiskoirille viedään ruoka kerran päivässä, siinä niiden ihmisseura.

Vierailija
13/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa monet ihmiset myös lenkittävät koiriaan hyvin laiskasti, eikä koira tietenkään voi juosta vapaana. Sääliksi käy konttausvauhtia etenevien isäntiensä kanssa ulkoilevat koirat.

Kaupunkilaiskoirat sentään pääsevät lenkille. Maalaiskoirat eivät pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän