Hiljainen ei ole epäkelpo!!!
Introvertille kultaa on esimies, joka ymmärtää, että ihmiset ovat temperamentiltaan erilaisia ja että teemme työmme paremmin silloin, kun saamme tehdä työtä omalla tyylillämme.
Introverteille sopii tietenkin useampi eri ammatti ja mielekäs työn sisältö määräytyy aina omien mielenkiinnon kohteiden mukaan. Kuitenkin tietyt piirteet työssä voivat olla tärkeitä introvertille. Näitä kuutta asiaa pidän itse tärkeänä työssä:
1. Itsenäinen työ
Olen ehdottomasti työntekijä, joka haluaa tehdä työnsä mahdollisimman itsenäisesti. Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö haluaisi keskustella esimerkiksi eri näkökulmista kollegoideni kanssa tai että en pitäisi ihmisläheisestä työskentelystä. Itsenäinen työ tarkoittaa minulle sitä, että en ole ryhmätyöntekijä, jonka on jatkuvasti haettava ryhmältä tai toiselta työntekijältä sparrausta tai innostusta. Minulle sopii työntekijänä parhaiten se, että sovin työnantajan kanssa työni suuntaviivat, ja sitten ryhdyn toteuttamaan niitä itsenäisesti.
Kommentit (4)
Introvertti ei tarkoita hiljaista ja kaikki hiljaiset eivät ole introverttejä. Hiljainen saa olla, mutta käytöstavat pitää olla. Pitää tervehtiä ja vastata tervehdykseen ja puhua, jos on asiaa.
Entisenä puheliaana, sanoisin että mielummin puhun seinille kun suurelle osalle ihmisistä... Nykyinen hiljainen
Hiljaisissa ihmisissä on jotain epäilyttävää. Usein itseään ujoksi kutsuva ihminen on harvoin ujo. Sen sijaan he ovat usein ylimielisiä tai m ulkkuja. Ja joskus molempia.
Tästä on kyllä aikaa jo paljon, varmaan pari vuosikymmentä, mutta meidän seinänaapurissa asui vähän aikaa eräs introvertti. Ihan tavallinen kerrostalo pääkaupunkiseudulla.