Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia abortista?

Vierailija
15.07.2019 |

Huomasin, että menkat ovat reilun viikon myöhässä ja tein raskaustestin, joka näytti plussaa. On ihan älyttömän ahdistunut ja sekava olo. Olen 26-vuotias ja haluan ehdottomasti lapsia, mutta tällä hetkellä mulla on enemmän velkaa kuin rahaa ja tiedän, että poikaystäväni (myös työtön) toivoisi mun tekevän abortin. Haluan siis kyllä lapsen, ja ajatus abortista on inhottava, mutta mulla ei yksinkertaisesti ole varaa elättää ketään.

Osaisiko joku kertoa, miten abortti tapahtuu? Miltä se tuntuu, meneekö kroppa sekaisin? Vaikuttaako abortti hedelmällisyyteen?

En vaan yhtään tiedä, mitä tekisin. Ehkäisy on ollut kunnossa. On vaan niin inhottava ja ahdistunut olo.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka pitkällä olet, minulle on tehty vain lääkkeellinen keskeytys enkä ole kaavintaa kokenut. Lääkkeellisessä itsellä ekalla kerralla hirveät kivut, muilla kerroilla ei. Muistaa vaan pyytää oikeat kipulääkkeet. Ajattele se vain luomen tai hampaanpoistona niin pääset helpommalla. :D

Vierailija
2/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuinka pitkällä olet, minulle on tehty vain lääkkeellinen keskeytys enkä ole kaavintaa kokenut. Lääkkeellisessä itsellä ekalla kerralla hirveät kivut, muilla kerroilla ei. Muistaa vaan pyytää oikeat kipulääkkeet. Ajattele se vain luomen tai hampaanpoistona niin pääset helpommalla. :D

Joo, tosi hyvä neuvo ja analogia. Onhan se ihmisen tappaminen ihan sama asia kuin hampaan tai luomen poisto: roskiin vain oma lapsi.

Kannattaa harrastaa seksiä hillittömästi ilman huolen häivääkään ja tehdä mukavuusabortteja joka viikko. Mukavuusabortti parantaa naisen elämänlaatua ja on mitä tyydyttävin harrastus: melkein parempaa kuin se seksi itse. Ehkäisyn kanssa ei ole niin nokon nuukaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä puhut sen poikaystäväsi kanssa. Tänään. Huomenna soitat paikalliseen ehkäisyneuvolaan ja varaat ajan, voit myös pyytää psykologilta keskusteluapua päätöksen eteen.

Ensimmäisellä käynnillä vain puhutaan ja saat lähetteen abortteja tekevään yksikköön lääkärille ja määrää sinut verikokeisiin jolla raskaus varmistetaan. Sinulle soitetaan aika, voi mennä muutaman viikonkin päähän. Sitten lääkärikäynnillä tehdään sisätutkimus ja määritellään sikiön ikä, raskauden kesto. Saat lääkäriltä myönteisen päätöksen abortin tekoon. Menet terveydenhoitajan luokse, joka antaa sinulle pillerin, jonka tarkoitus on lopettaa istukan toiminta - tämän jälkeen mieltään ei voi enää muuttaa. Kahden vuorokauden päästä otat kotona loput pillerit, jotka aloittavat kohdun supistelun ja raskausmateriaalin poiston. Voi olla kivutonta ja nopeaa, tai kivuliasta ja hidasta, jokseenkin järkyttävää kuitenkin. Parin viikon päästä taas labraan raskaustestiin ja jos abortti on onnistunut, se oli sitten siinä. Jos abortti ei onnistunut, niinkin voi käydä, joudut ehkä hakemaan Valviran luvan ja sinulle tehtäneen kaavinta. Tai sitten pidät lapsen ja toivot ettei hänelle tullut sikiövaurioita ensimmäisestä aborttipilleristä.

Raha tai varallisuus on mielestäni huono syy aborttiin jos lapsi muuten olisi tervetullut ja rakastettu. Voihan se työttömyys iskeä myöhemmin vauvan synnyttyä kenelle tahansa. Hyvänä puolena työttömyydessä on se, että saa olla lapsensa kanssa kotona ja on varaa jäädä vaikka kolmeksi vuodeksi kotihoidontuelle, tulot eivät siitä romahda.

Vierailija
4/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuusaborttien kannatusyhdistys r.y. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tosi hyvä neuvo ja analogia. Onhan se ihmisen tappaminen ihan sama asia kuin hampaan tai luomen poisto: roskiin vain oma lapsi.

Kannattaa harrastaa seksiä hillittömästi ilman huolen häivääkään ja tehdä mukavuusabortteja joka viikko. Mukavuusabortti parantaa naisen elämänlaatua ja on mitä tyydyttävin harrastus: melkein parempaa kuin se seksi itse. Ehkäisyn kanssa ei ole niin nokon nuukaa.

Tiedoksesi että ensimmäisellä kerralla tulin raskaaksi raiskauksesta (ei ehkäisyä), toisella kerralla e-pillerit käytössä ja kolmannella kumi petti. :)

Vierailija
5/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi että ensimmäisellä kerralla tulin raskaaksi raiskauksesta (ei ehkäisyä), toisella kerralla e-pillerit käytössä ja kolmannella kumi petti. :)

Pistä edes tuo hymiö pois tai muuta surunaamaksi

Vierailija
6/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnä puhut sen poikaystäväsi kanssa. Tänään. Huomenna soitat paikalliseen ehkäisyneuvolaan ja varaat ajan, voit myös pyytää psykologilta keskusteluapua päätöksen eteen.

Ensimmäisellä käynnillä vain puhutaan ja saat lähetteen abortteja tekevään yksikköön lääkärille ja määrää sinut verikokeisiin jolla raskaus varmistetaan. Sinulle soitetaan aika, voi mennä muutaman viikonkin päähän. Sitten lääkärikäynnillä tehdään sisätutkimus ja määritellään sikiön ikä, raskauden kesto. Saat lääkäriltä myönteisen päätöksen abortin tekoon. Menet terveydenhoitajan luokse, joka antaa sinulle pillerin, jonka tarkoitus on lopettaa istukan toiminta - tämän jälkeen mieltään ei voi enää muuttaa. Kahden vuorokauden päästä otat kotona loput pillerit, jotka aloittavat kohdun supistelun ja raskausmateriaalin poiston. Voi olla kivutonta ja nopeaa, tai kivuliasta ja hidasta, jokseenkin järkyttävää kuitenkin. Parin viikon päästä taas labraan raskaustestiin ja jos abortti on onnistunut, se oli sitten siinä. Jos abortti ei onnistunut, niinkin voi käydä, joudut ehkä hakemaan Valviran luvan ja sinulle tehtäneen kaavinta. Tai sitten pidät lapsen ja toivot ettei hänelle tullut sikiövaurioita ensimmäisestä aborttipilleristä.

Raha tai varallisuus on mielestäni huono syy aborttiin jos lapsi muuten olisi tervetullut ja rakastettu. Voihan se työttömyys iskeä myöhemmin vauvan synnyttyä kenelle tahansa. Hyvänä puolena työttömyydessä on se, että saa olla lapsensa kanssa kotona ja on varaa jäädä vaikka kolmeksi vuodeksi kotihoidontuelle, tulot eivät siitä romahda.

Valviran luvan jos ei abortti ole onnistunut? Eiköhän siinä tehdä kaavinta.

Vierailija
7/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap noin tehnyt. Tsemppiä hänelle.

Vierailija
8/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valviran luvan jos ei abortti ole onnistunut? Eiköhän siinä tehdä kaavinta.

Jos raskausviikot ovat edenneet yli sen 12vkoa, täytyy uusintayritykseen hakea lupa. Jos viikkoja on vähemmän, mitään erikoislupaa ei silloin tarvita.

Vierailija
9/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle se on erittäin kivulias ja inhottava toimenpide, mutta pääsääntöisesti vuorokaudessa se on ohi. Harvan kroppa nyt sekaisin niin sekaisin menee, että silläkään mitään merkitystä juurikaan olisi. Jälkivuodon jälkeen elämä on ns normaalia. Se, miten paljon se henkisesti vaivaa tai jää vaivaamaan, riippuu paljolti sun perusluonteesta ja siitä, kuinka varma olet päätöksestäsi. Mä olen herkkis, mutta abortti ei ole jäänyt elämääni mitenkään kummittelemaan. Sen verran ns pakko abortti oli kyseessä. Ja erittäin harvoin abortin myötä hedelmällisyys kärsii, mutta voihan se osua kohdallesi, kuka tietää.

Tsemppiä.