***ELOisten viikonvaihde***
Kommentit (17)
Supistukset onneksi sitten loppuivat, muuttuivat ekana kivuttomiksi ja sitten väli piteni ja lopahtivat... En uskaltanu nyt aamulla kuitenkaan lähteä miehen ja tytön kaa kaupungille vaan jäin kotiin.
KERTTUKASPERI kyseli eilen et mimmosia nuo miun supistukset oli... Normaalisti ne on vaan semmosia puristavia, mutta eilen ne oli ihan jo kipeitä, voisko sanoa että semmosia vähän vihlovia ja tuntui alavatsalla, niinkuin esikoisella sillon tositoimissa (sillon ei vaan ollu tota vihlontaa, tai en muista, olin sairaalassa sillo ja sain heti kivunlievityksen kun en niitä jaksanu kuunnella). Ja ne tuli ihan säännöllisesti n. 10-15 min välein..
Ja nyt jo taasen unohdin kaikki mitä piti kommentoida ja kertoilla.........
Jonkun lapsi oli kunnolla sairaana (ei muista kuka, *nolo*), toivottavasti hellittäs pian sairastelut, ne ei ole ollenkaan mukavia... Meillä tyttö oli koko alkuvuoden sairaana ja nytten sit oli se mahatauti meilläkin ja se oli kyllä tosi rankkaa.... Yritä jaksella!!!!
Niin minnuukin kiinnostas tietää et miten ERIAN TAATELI kasvaa? Kuulostat niin positiiviselta että pojan vointi ilmeisesti on tilanteeseen nähden hyvä? Ei ole ilmenny mitään suurempia ongelmia?... Kasvusäteitä lähetellään kaverille!!! Varmaan on kyllä outoa kun sitä vauvaa ei siellä mahassa yhen äkkiä olekaan, just kun alkaa toinen kunnolla vasta liikkumaan jne ni sitten se tuleekin jo maailmaan :)... Mie oisin ainakin ihan pihalla jos tää muksu nyt päättäski tulla (toivottavasti ei kun ei ole vielä saatu vakuutustakaan).
Juuh, harry potterin kimppuun sitten...
hanneli ja natikka rv 29+6
Moikka!
Opemamma: Onnittelut hääpäivän johdosta ja koittakaa keksiä jotain korvaavaa ohjelmaa kuten illalla videon katselua, kun lapset on menneet nukkumaan tai hyvää ruokaa :)
Joku juuri valitteli kovaa ääntä leffateatterissa oliko heinisten puolella. Eli kotona voisi ainakin ääntä säätää. (Mä luen jopa sitä pinoa joskus koska olen tällainen kuunvaihteen tyyppi, mutta en toki kirjoittele sentään ;))
Nostan hattua kaikille teille monen lapsen äideille, jotka jaksaa huolehtia raskaana ollessaankin kaikista kotihommista ja lapsista ja niistä hommista ei supistelujenkaan takia todella pääse lomalle. Tsemppiä. Mulla on helppoa kun ei ole kuin yksi koira täällä mun niskoilla ja sen taluttamiset.
Onko teillä kaikilla jo kivoja juhannussuunnitelmia? Meidän mökille on niin pitkä venematkakin, että mä en uskalla enää mihinkään lähteä eli täällä sitten vahditaan melkein ainoina kotosalla :) ja pihalla voi tietty grillata yms. On ainakin rauhallista varmaan.
Pia
Onpahan hiljaista tänään.
Opemammalle jaksamista katraan kanssa. Miehesi polvi on sitten ilmeisesti parantunut hyvin, kun uskaltaa kalareissuilla käydä? Hieno juttu. Harmi kun ette päässyt elokuviin. Ehkä ensi kerralla sitten. Mä olen lukenut Da Vinci -koodin, ja olis se leffakin ihan kiva nähdä sitten joskus kun tulee ulos dvd:nä.
Paranemista muuten kaikille kipeille lapsukaisille. Meillä onkin helmikuun tautisuman jälkeen oltu terveitä koko porukka *koputtaa puuta* . Toivottavasti pysytäänkin.
Hanneli, hyvä että supistukset loppuivat. Tänään töissä mietinkin, että toivottavasti et vain lähtenyt synnyttämään. Jos vielä kaikki pidettäis nämä pienet tuolla mahan sisäpuolella jonkin aikaa. Sullahan on kaikki tulehdusjutut tutkittu, eikö se niin ollut? Supisteliko sulla edellisessä raskaudessa samalla tavoin näin aikaisin? Onneksi kuitenkin sinä olet jo sen verran hyvillä viikoilla, että vauvalla varmasti olisi kaikki hyvin, jos päättäisikin syntyä.
Siivoustyöt odottaa, mutta enpä kyllä taida jaksaa. Tuli selkä kipeäksi tänään kun opastin pari ryhmää. Taisin jotenkin seisoskella huonossa asennossa tai jotain, kun nyt on häntäluun ympäriltä niin kipeää, että ei meinaa pystyä istumaan tai nousemaan ylös. Ihme vääntäytymistä, jos pitää vaikka istahtaa tai käydä vessassa.
Jätänpä sitten muillekin tilaa
Jamssa rv29
ps. HIPLAILIN toissailtana vauvan vaatteita täällä kotona. Ja mietin, miten ihanaa olisi, jos niiden sisälläkin olisi jo joku :) Olis ihana laitella vähitellen jotain jo valmiiksi, mutta ei oikein ehdi. Sitä paitsi, ei ole vielä tilaakaan, mihin vaatteet ja tarvikkeet voisi laittaa. Mies tänään totesi, että ehtiihän niitä sitten heinäkuussa. No, niinhän se on, ehtiihän niitä. Sitten on muut kiireet jo suurin piirtein ohikin. Hoitopöytä tarvitaan, pinnasänky on kellarissa. Ja jonkinlainen vaatekaappi tai -laatikosto pitää myös kehittää.
Hiljaista tosiaan on, kannan korteni kekoon.
Minä olin helatorstaina katsomassa Da Vinci-koodin. Itse elokuvassa ei valittamista, kirja palautui katsoessa mieleen. Mutta tuskaa oli istua 2,5 tuntia paikallaan! Loppuajan kiemurtelin tuolilla, kun mikään jalkojen asento ei ollut enää hyvä. Näytös oli loppuunmyyty, ja salissa kuuma. Saimme eturivin paikat, muuta ei ollut enää jäljellä, vaikka ostimme liput 1,5 tuntia ennen näytöstä. Joten tämän kokemuksen perusteella en taida mennä enää elokuviin ennen syksyä, kotona voi sentään röhnöttää vapaasti sohvalla.. Kesäteatteriin kuitenkin haluaisin Samppalinnaan katsomaan Viulunsoittajaa katolla. Siellä on sentään väliaika, ettei tarvitse istua niin kauan putkeen kuin elokuvissa. Ehkä alkukesällä se voisi olla vielä ihan ok, jos vaan liput saa.
Täällä ei vielä mitään juhannussuunnitelmia, kotona luultavasti. Asumme omakotitalossa ja minulle riittäisi ihan grillaus takapihalla kahdestaan miehen kanssa.
Enää 7 työpäivää jäljellä! Loman aloituspäiväni sattuu olemaan äitini syntymäpäivä, ehkä sitten hänen kanssa voisi jotenkin juhlistaa!
Mieheni on nyt työpaikan kesäjuhlissa, tulee joskus huomenna. Ei tässä itselläni mitään ihmeellistä. Hyvää viikonloppua kaikille!
T: Mantse 28+6
Ompas ollut hässäkkää tämä viikko. Tentit on nyt onnellisesti ohi ja oon lisäks saanut lastenhuoneen sille mallille et kitit ja maalit seinään vaan! Ja lisäks sain leivottua pakkaseen (muka syksyä varten, taitaa kadota kaikki pullat sieltä jo kesällä) ja tänään saatiin ruoho ajettua ja istutuksia laitettua! Että huh!
SYRINXin kommentit lohdutti, kiva että täällä on muitakin opiskelijoita, jotka yrittää jatkaa vaavin kanssakin opiskelua. Ja Jamssako se aikoi myöskin syksyllä tenttiä, vai kuka se nyt oli.. Mulla ei oo ku kaks kurssia heti syksyyn mut sit joulun alla on jo neljä, että saapa nähä mitä niistä joutuu tiputtaa. Syksyn olisin jättänyt muuten tyhjäksi, mutta kun meillä on koko vuoden kestävä opisntokokonaisuus, josta saa 15 op, ja jos siitä alusta jää, niin koko oppari hyppää sitä seuraavalle vuodelle, milloin pitäis tehdä jo lopputyötä yms. Mutta se siitä opiskelusta.
Mun kaverin isä kuoli keskiviikkona, ihan tosta noin vaan sydänkohtaukseen tai tulppaan, kun ei viel tiietä. Se oli mun isän hyviä kavereita, ja se on ihan kauhuissaan, kun terve mies meni tosta noin vaan. On se kyllä itteekin järkyttänyt vaikka ei mikään läheinen ookkaan.
ERIA kiva kuulla susta. Muakin kiinnostaa, miten Taateli voi. Joten laitahan kuulumisia, kun ehdit.
OPEMAMMALLE onnittelut hääpäivän johdosta, moneskos se olikaan? Meillä alkuun jaksettiin juhlia noita vuosipäiviä, (siis kihlausta lähinnä) mutta ne on jääneet ajan myötä pois. Meillä mies kyllä muistaa, mut mä en tahdo ikinä muistaa. =(
Juu, oli viel muutakin kommentoitavaa, mutta en muista nyt että mitä. Ollaan lähössä illanistujaisiin, joten lähen tästä sutaseen vähän meikkiä naamaan. Ihme, että joku meidätkin vielä kutsuu, kun tuntui että kutsut loppu siihen paikkaan ku saivat tietää, että meille vauva tulossa.. Mulla muuten on ollut nyt aivan hirvee himo olueen. En oo ikinä ollut mikään oluen ystävä, mut nyt tuntus et joisin sitä pullo kaupalla. En oo tietty uskaltanut kun ottaa huikan ssilloin tällöin miehen saunakaljasta, mutta oon päättänyt, että sitten ku imetys loppuu, niin kokeilen juoda tuopillisen, saa nähä meneekö vielä silloin alas...
Ikarus
Ei ole tainnut pinossa olla vielä ikinä näin hiljaista. Täytyy oikein kirjoitella, vaikkei mitään kummempaa asiaa ole jotta emme ihan putoa sivuilta.
Ikarus kyseli monesko hääpäivä meillä oli eilen. No yhdestoistahan tuo oli...yhdessä on oltu jo 16 vuotta. Mies totesi eilen, että ei olisi ikinä yksitoista vuotta sitten uskonut joku päivä olevansa viiden lapsen isä. Niin se elämä vie. Monta juttua on täytynyt unohtaa, mutta lapset ovat tuoneet paljon sisältöä elämään. Ehdimme sitten tehdä paljon kahdenkeskisiä juttuja myöhemmin.
Jamssa: juu, kummasti tuo miehen jalka aina petraa, kun kalareissulle lähtee...:)))))
Nyt pitää mennä, appivanhemmat tulevat syömään....
Opemamma ja vimpula rv 26+5
Mukava kuulla sinusta Eria. Kuten muutkin ovat sanoneet niin käyppä kirjoittelemassa kuulumisia kunhan ehdit. kaikki me mielellään luemme mitä teille kuuluu.
Nyt en tietenkään nimiä muista mutta kaikille pienille sairastaville toivottelen pikaista paranemista. Toivottavasti supistukset hellittävät heillä jotka niistä kärsivät (Hanneli ja kumppanit...)
täällä vapaat ovat menneet nopeasti ystäviä tapaillessa ja grillatessa. Perjantaina kävimme katsomassa ystäväni 8 viikkoista tyttövauvaa. Jännityksellä odotin mitä poika tuumaa pienestä. Esikoinen hoki kovasti: vauva.vauva. Ja kulki minun ja vauvan väliä. Uskalsi hän jopa koskea pientä jalasta :) Saas nähdä mitä hän tuumaa kun itse pääsee isoveljeksi.
Lueskelin pojan odotusajan päiväkirjaa. Olin ajatellut, että pikkukakkonen olisi hiljaisempi mahassa kuin veljensä mutta turha luulo rv29 taisi olla esikoisella se viikko kun mahassa elämä vasta kunnolla alkoikin. voi olla ettei tulokas jää veljensä varjoon. Voi mun mahanahka parkaa.
Hyvää pyhäpäivän jatkoja
pubu ja Unski rv27+2
Moi,
Tänään ollut pikkasen rasittavampi päivä kun on ollut vieraita käymässä ja huomaa heti masusta sen kyllä eli kivuttomia suppareita tulee vähän helpommin taas eli jos on pissahätä tai liikkuu tms. Onneksi tässä on viikkoja ihan kivasti kasassa, että ei tarvitse koko ajan olla niin ylettömän huolissaan kaikesta :) Ja joskus mulla tuntuu, että vauvakin vetää selkäänsä vatsanahasta ylöspäin eli kaikki tuntemukset ei aina onneksi ole edes supistuksia.
Minä myin juuri autoni eli nyt meillä ei ole kuin 1 auto. Voidaan sitten tulevaisuudessa harkita sen vaihtamista isoksi, jos vauvan kanssa tuntuu ikävältä se olematon tavaratila ja ne 3 ovea. Saa mies nyt sitten mennä joskus julkisilla töihin, kun mulla on neuvolapäivä :) Ihan hyvä kun säästetään luontoakin ja vakuutusmaksuja yms kun aletaan kulkea pikkasen enemmän bussilla ja junilla. Meillä on kuitenkin molemmat lähellä.
Pia
Minäkin täälä taas pitkästä aikaa...! Viime aikoina jäänyt vähän vähemmälle tämä pinoutuminen...! Olen kuitenkin yrittänyt lähes päivittäin käydä edes vähän kurkkimassa mitä tänne kuuluu! =)
ERIA ja K.H.P: Erialle paljon onnea pikkuisen syntymän johdosta(vähän viiveellä minä onnittelemassa)!!! Itsekin jo malttamattomana odottelen, että saisin pikkuisen syliin!
Ja k.h.p:lle paljon voimia jaksaa yli ison surun!!!
Minä olin aivan innoissani perjantaina, kun saimme äitiyspakkauksen! =) Niitä pikkuisia vaatteita oli aivan ihana hypistellä ja pyöritellä! Nyt vaan vielä pitää malttaa odottaa, että saa niihin vaatteisiin täytettä! =) No kaippa nämä loppuviikotkin suht nopeeta tästä kuluu!
Nyt en taas muista mitä kaikkea muuta piti kommentoida...! Pää alkaa oleen vaan päivä päivältä lahompi! ;)
Poistun tästä taas rennompaan asentoon tonne sohvan mutkaan, kun meidän pikku Mömmeli meinaa kaivautua mahan läpi! =) Josko ois hiukan mukavampi löhötessä! =)
-Mömmeli06 rv30+2-
JAMSSA: ekassa raskaudessa alko kivuttomat supparit rv 18 ja niitä tuli jatkuvaan.. ekat kivuliaat tuli vasta joskus rv 41+ seksin jälkeen ja seuraavan kerran kun oli edessä käynnistys ja lääkäri teki vähän rankemman sisätutkimuksen :).... Nyt ei ole viikonloppuna supistellu ku olen vaan ollu kotona, saa nähdä miten huomenna kun pitää neuvolaan mennä ja käydä kaupungilla... Tulehdus miula oli ja se hoidettiin, mutta luulen et nyt saattas olla taas joku pöpö päällä.. eli vois kyllä johtua siitäkin... Eli varmaan tulee huomenna taas passitus labraan... Mutta hyvillä viikoilla joo ollaan ja luulen että nähdään vielä se rv 42 :)...
Ulkona on karsee ilma.... no onneks ei tarvinnu lähtee minnekään kun isi vei tytön pihalle.. Mie olenki sitten vaaan ommellu tänään.. ja vielä pitäs mennä jatkamaan (tytölle vaippa ja hihaton paita)..
hanneli rv 30 (enää siis 12 viikkoa jäljellä.....)
Pikaisesti pinoon vaan kun ollaan täydentämässä vaate ja ruokavarastoa ja palaillaan mökille löhöilemään=) Siellä kun paistaa koko ajan, ollaan otettu aurinkoa koko viikonloppu.
STREPTOKOKISTA oli jälleen puhetta loppuviikon pinossa, itsellänihän myös tuo Agalaktiaviljely positiivinen.
Eli antibiootti annetaan synnytyksen aikana ja se nimenomaan vauvan suojaksi, koska vauvalle saattaa olla suurikin vaara saada verenmyrkytys tms.synnytyskanavasta.
Sektiossa vauva ei tule synnytyskanavaan, ja saa antibioottihoidon tarvittaessa synnyttyään. Olin itse kauhuissani ja kyselin jokapuolelta tuosta jtusta ja nyt olen varma että kysymyksessä on niin yleinen juttu, että tietävät miten hoitavat.
Eriasta ja vauvasta kiva kuulla, olisi mielenkiintoista kuulla koko hela stoori jonakin päivänä kun jaksat kirjoitella.
Supistukset on tipotiessään, kun työnteko jäi taakse =)
Lilli rv 26+6
ei tietenkään saa verenmyrkytystä synnytyskanavasta, vaan tuon tulehdusriskin ja sen myötä nuo verenmyrkytys ja muut jutut mahdollistuvat.
Ja mulle painotettiin myös että asia on kunnossa melkeimpä aina, kun etukäteen on asia tiedossa. Tulehdusarvoja seurataan heti synnytyshetkellä jo vauvasta ja 90% pysyy terveinä kun on äidille annettu tuo ab. Ja kuulemma jos synnytys jollain kestää 2 tuntia, se kahden tunninkin tiputus on tehokas.
Piti vielä tulla höpisemään tänne, kun on niin lyhykäinen pino tällä kertaa.
Hannelille: hyvä että supparit on taas helpottanut. Toivottavasti labrassa ei löydy mitään ihmeellistä. Mä menen myös alkuviikosta labraan, kun on kaiken maailman kirvelyä ja supisteluja. Mitään ne supistelut ei kyllä ole aiheuttaneet (vaikka ihan hyvin vois jo jotain tapahtuakin vähitellen).
Ikarus: juu, mä meinasin myös opiskella syksyllä, siis jos jaksan ja voin. Tarkoitus olis käydä vauvan kanssa kahdella luentokurssilla (toisen kurssin vetäjä on sanonut, että katsellaan sitten poissaolojen määrää jouluna, ja saan sitten jotain kirjoitustehtäviä, jos liikaa tulee poissaoloja). Toinen kurssi on läsnäolopakollinen, joten katsotaan miten sen kanssa käy. Ensi vuonna olisi tarkoitus suorittaa 15 opintoviikkoa yhteensä. Varmaankin esseinä suurin osa. Saapi nähdä onnistuuko. Pitää yrittää jättää stressaamatta ja ottaa rennosti. Jos ei pysty, niin sitten ei vaan pysty (se on niin helppo sanoa nyt!). Tenttimään ajattelin ruveta vasta joskus keväällä.
Ja niinhän siinä kävi, että en voinut vastustaa kiusausta. Tänään siivosin yhden kaapin tyhjäksi, laitoin sinne nuoremman tytön vaatteet ja otin tytön hyllykön vauvan vaatteita varten. Sinne sitten viikkasin kaikki 50-60-senttiset vaatteet. Vähänkö ne oli hellyyttäviä ne vaatteet. Pitää tietenkin joskus vielä pestäkin ne ja käydä läpi 60-70-senttiset vaatteet, mutta se voi odottaa vielä syksyyn. Tai sitten mä innostun ja teen senkin joku päivä ;D
Jep, eipä tässä muuta taas tällä kertaa.
Jamssa rv29+1
tuli piipahtaa taas :) . mulla on huomena jorvissa aika,oon menossa juttelee synnytyksestä kun se pelottaa,esikoinenhan tuli sektiolla perätilan vuoksi,oon pieni ni en millään usko että musta mahtuis n.3,5kg vaavi tulla ulos :S
sitten tiistaina on neuvola lääkäri,saa jutella sen kanssa kaikista asioista. oltiin tänää kaupoilla pyörimässä niin heti huomaa kuinka alkaa supistelee tiuhempaan ja suoliluuta kolottaa :D vai mikä nimike sillä nyt onkaan.
viikkoja on vierähtäny tasan 27, kyllä tää aika tästä menee.eilen bongasin netissä yhden auton,kun meillä on nyt volvo v40 niin se ei mikään tila ihme ole,vaunut koklattiin laittaa tänää ja ne meni nätisti,mutta eipä sinne juuri muuta kamaa mahu. istuintakin käytiin kattoo mutta se liike oli kiinni mikä myy sitä britaxin first class istuinta!
no,ei kait muuta ihmeellistä tänne..:)
k.h.p ja tärppi tänään 27 ;)
Kirjoittelin aamupäivällä pitkän viestin, joka sitten katosi bittiavaruuteen. En jaksanut ihan heti kirjoittaa uudelleen, mutta jos nyt vähän jotain.
Ihan ensiksi OPEMAMMALLE ONNEA hääpäivän johdosta! Harmi, ettette päässeet juhlistamaan tärkeää päiväänne ihan kahdestaan!
Meidän viikonloppu on vierähtänyt jälleen kotia laittaessa ja ulkoillessa. Saimme lauantaina ompelijalta vauvahuoneeseen tulevat verhot, lisäksi hankimme pinnikseet verhotangon ja verhon sekä molempiin lastenhuoneisiin uudet matot. Nyt alkaa vauvahuonekin näyttää pienen tytön huoneelta. Eilen tosin muhun iski ihan hirveä paniikki siitä, että mitäs sitten, jos tämä masuvauveli onkin poika?? Mitä ihmettä teen noilla kaikilla vaaleanpunaisilla jutuilla, jos ultraaja olikin väärässä??! No, luotan minä hänen sanaansa, tuli vain tuollainen paniikki, kun niin varmoina olemme kaikki hankinnat tehneet pienen tytön varalle.
Steptokikista vielä... En todellakaan halua lietsoa täällä mitään paniikkia, mutta sen haluan vielä todeta, että vakavasta asiasta on kyse eikä se synnytyksen aikana saatu antibiootti välttämättä tehoa. Itse sain antibioottia suoneen usean tunnin ajan ja silti vauvani sairastui. Ja täytyy tuoda esiin sekin puoli, että sen antibioottitipan aikana minulle ei voitu antaa mitään kivunlievitystä (ainoastaan ilokaasu oli mahdollista), joten aika luomuna sitä esikoista synnyttelin (aikaisemmin saatu epiduraali oli jo menettänyt tehonsa). Eli ei se antibiootin saaminenkaan mikään kiva juttu synnytyksen aikana ole.
Minua itseäni tuossa esikoisen tapauksessa häiritsi kaikista eniten se, että vaikka asia on kovin yleinen, en minä ainakaan ole koskaan lukenut aiheesta esim. vauvalehdissä tai muissa vauva-aiheisissa julkaisuissa ja muutenkin asiasta on kamalan vaikea löytää tietoa. En ollut koskaan tuollaisesta asiasta kuullutkaan ja sitten yhtäkkiä minulla oli vakavasti sairas vastasyntynyt. Esikoisen ensimmäiset päivät ovat minulle vieläkin erittäin vaikea paikka ja siksi siis olen menossa synnytyspelkokeskusteluunkin.
Minulla B-streptokokki oli ihan oireeton eli vasta synnytyksessä kätilö alkoi asiaa epäillä, kun mulle nousi 40 asteen kuume. Senpä takia haluaisin nyt etukäteen selvittää, miten suuri todennäköisyys toisella lapsella olisi tämä tauti saada ja voiko sitä mitenkään ennaltaehkäistä (esim. aloittamalla se antibiootti jo aikaisemmin). Se on onneksi varmaa, että jos vauva tuon pöpön saa, niin siihen löytyy myös hoitokeinot. Toisaalta tuskin meistä kukaan haluaa vastasyntynyttään monen päivän antibioottihoitoihin.
Sorry, että täällä taas jauhan tätä samaa asiaa, mutta kyseessä on tosiaan aika vaikea asia minulle ja nyt kun tämä keskustelu kerran tähän suuntaan lähti, en osaa olla hiljaakaan.
Pistänpä minänkin lusikkani tähän " soppaan" ;).
Yllättävää on ollut lukea mm. Pepperin ja muiden kokemuksia tästä ikävästä bakteerista. Mä en esimerkiksi ollut koskaan kuullutkaan moisesta ennen kuin nyt tällä palstalla, kun tämä keskustelu lähti käyntiin. Kuitenkin esikoinen on syntynyt vuonna -96 ja siitä saakka ollut paljon lapsiperhetuttavia. Keneltäkään en ole tästä kuullut.
Voiko sen todeta jo odotusaikana? Ja jos siis kaikilla naisilla on se, kuten luulen ymmärtäneeni teidän jutuista, niin miksi vain osalla vauva saa tartunnan? Onko hoitamaton tartunta vauvalle hengenvaarallinen? Entä miten se huomataan se tartunta vauvalla?
Mietiskelee ja kyselee Jamssa
Viikonlopussa mennään ja minäkin olen saanut netin taas toimimaan. Harmittaa kun yhteydet pätkii. No teki varmaan ihan hyvää pitää pieni tauko ja huomata, että selviää ilman tietokonettakin. Olen ollut melkoisen kiinni tässä palstassa, sillä muualta ei paljon vertaistukea saa, kun ei ole noita odottavia ystäviä.
Hannelille jaksuja noiden suppareiden kanssa. Minullakin nuo napakat supparit ovat selvästi lisääntyneet enkä yhtään tiedä mikä on kohdunsuun tilanne, sillä en ole tavannut lääkäriä vielä kertaakaan. Nelisen viikkoa pitäisi odottaa, sitten on neuvolalääkärille aika. Sekin aika oli kortilla...
Auroran pikkuiselle pikaista paranemista. Meillä on tuo rotavirus kerran kyläillyt ja en voi muuta toivoa kuin että pysyisi visusti poissa. Koitahan levätä, jos vaan pystyt ettet väsytä itseäsi liikaa.
Pepper: Minut on lähetetty ensimmäistä odottaessani samasta syystä ultraan. Niinkuin yleensä aina, silloinkin oli kyseessä " väärä hälytys" . Stressasin kyllä aika lailla tilannetta ja se odottaminen oli tuskaista, mutta lääkäri selitti minulle, että harvemmin löytyy mitään ja jos löytyy niin istukka saattaa esim. toimia huonommin, mutta mitään radikaalia ei yleensä löydy. Voimia sinulle, odottavan aika on usein pitkä.
Kiva kuulla sinusta Eria! Mitenkäs teidän Taateli voi? Onko paino noussut?
Turvakaukaloista oli juttua...Meillä on se vielä hankkimatta. En uskalla käyttää enää kahden edellisen kaukaloa, joten hankin uuden tai sitten mies hankkii sillä aikaa, kun olen sairaalassa.
Meillä on tänään hääpäivä. Meidän oli tarkoitus mennä syömään ja elokuviin katsomaan Da Vinci-koodia, mutta kaikki suunnitelmat menivät myttyyn, kun lapsille ei löytynyt hoitajaa. Huomenna mies haluaisi lähteä taas kalareissulle ja se ottaa sitten päähän. Juurihan tuo oli kolmen päivän reissulla viime viikolla ja ny tpitäisi päästä taas. Mitenkähän se luulee minun jaksavan...Alkaa kyllästyttää...
Nyt menen kahvin keittoon ja laittamaan aamiaista, meillä on tyttären paras kaveri yökylässä. Ihanaa viikonloppua kaikille!
Opemamma ja vimpula rv 26+4