Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa ummikkoa! PT:n palkkaaminen

Vierailija
15.07.2019 |

Haaveilen aloittavani syksyn tullen kuntosaliharjoittelun. Muunlaista liikuntaa olen kyllä harrastanut, mutta salijutut ovat minulle ihan uutta. Koska en ole käynyt koskaan aiemmin salilla, ajattelin palkata itselleni alkuun pt:n tekemään ohjelman ja opastamaan saliharjoittelun käytäntöjä.

Olen valinnut jo itselleni salin, josta olen kuullut hyvää ja joka sijaitsee työmatkani varrella. Salin pt:t eivät kuitenkaan tunnu yhtään omilta ja itse asiassa minulla olisi mietittynä mieleinen pt, joka työskentelee toisen ketjun salilla. Onko röyhkeää ottaa yhteyttä häneen, mutta mennä treenaamaan sille työmatkani varrella olevalle salille? Liittyykö tähän joku kirjoittaman sääntö, ettei saleille voi mennä kuin salin omien personal trainereiden kanssa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
2/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan vaikka, että olet töissä S-pankissa ja asiakas haluaa, että kuitenkin palvelet häntä Nordeassa. Luuletko, että pääset Nordean ovea pidemmälle palvelemaan asiakasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä salit eivät salli ulkopuolisia trainereita.

Vierailija
4/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä käyt töissä, joten voitko mennä tekemään työtäsi toisen toimijan työpaikalle?

Käyt PT jakson siellä toisella salilla ja sitten vaihdat salia. 

Vierailija
5/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos salilla on omat pt:t, yleensä siellä silloin ei saa muut pt:t ohjata asiakkaita.

Samoten useimmiten ei voi ostaa tietyn pt:n palveluita jos hän on töissä salilla x, mutta sinulla on jäsenyys salille y. Toki voit ottaa jäsenyyden molemmille saleille, mutta varmaan aika kalliiksi tulee.

Nämä kokemukset on itsellä, olen ollut elämäni aikana jäsenenä 5 eri salilla.

Minulla on myös ollut "ulkopuolinen" yksityinen pt jolla ei ollut työsuhdetta mihinkään tiettyyn kuntosaliin, ja hänen kanssaan pidettiin ohjaukset kaupungin kuntosalilla.

Vierailija
6/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka puhutaan personal trainerista se ei auttamatta tarkoita, että hän työskenteleen henkilökohtaisesti "vain sinulle" vaan hän saattaa olla työsuhteessa tuohon saliin ja häntä koskee ihan samat työelämän säännöt kuin sinuakin.

Vierailija
7/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut voi palkata henkilökohtaiseksi WT:ksi. Olen kokenut pitkän linjan keskikehonrakentaja, erikoistunut palautusjuomiin.

Vierailija
8/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Unohdin mainita, että tällä ajattelemallani pt:lla on oma, liikunta-alan yritys (tai toiminimi?), jonka alaisuudessa hän toteuttaa muutakin liikunta-alan toimintaa ja esim. puistojumppia, jotka eivät liity saliin, jolla hän työskentelee. Luulenpa siis, että hän työskentelee yksityisyrittäjänä, joilta ko. sali ostaa pt-palveluita.

Jos saleilla on kuitenkin ehdoton, ”kirjoittamaton” sääntö, ettei salin ulkopuolisisia personal trainereita saa sinne tuoda, kunnioitan tietenkin tätä käytäntöä. :) Pitää varmaan käydä treenaamassa alkuun tuolla pt:n salilla ja siirtyä alun jälkeen sitten sille työmatkani varrella olevalle salille.