**HEINÄmammojen viikonlopputurinat**
Kommentit (14)
Minäkin voisin " pinoutua" tänne pitkästä aikaa.
Armas: Onnea pienen perheenlisän johdosta koko perheelle. Toivottavasti kaikki menee hyvin... Ihanaa!
Mulla on ihan hirmuinen " vauva kaipuu" , haluaisin jo saada lapset, pienet kääröt syliini. Ihan kamala ikävä. Tippa linssissä seuraan nyyttien touhuamista vatsanpeitteiden läpi, voi kun ne jo heiluttelisivat käsiään ja jalkojaan täällä kohdun ulkopuolella...
Mä oon " joutunut" olemaan sairaalassa keskiviikosta lähtien raskausmyrkytyksen seurannassa. Nyt olen lomalla kotona, mutta sairaala elo jatkuu toistaiseksi maanataina hamaan tulevaisuuteen. Siellä olen törmännyt noihin ihanan pieniin ihmisiin useammin ja rintaa kouraisee aina... No kai minunkin aikani kohta on, toivottavasti... On oikeasti huojentavaa kuinka tarkasti meitä hoidetaan ja pidetään huolta. Vaikkei sairaalassa olo mitään herkkua olekaan, mutta hoito on hyvää ja asiantuntevaa. Minulla ja vauvoilla on tosi turvallinen mieli hoitohenkilökunnan käsissä. Itse en oikein osaa suhtautua asiaan aina " niin" vakavalla mielellä, mutta ymmärrän toki, että ohjeet ja neuvot ovat meidän parhaaksemme ja meistä kannetaan hyvää huolta =)
Mukavaa viikonloppua kaikille, toivottavasti aurinko edes hieman näyttäisi itseään meille tänään tai huomenna...
Rva-Kevät ja Nyytit 34+
Aluksi kovasti onnea @rmasksen koko perheelle !
Käytiin eilen elokuvissa katsomassa Cruisen uusin ja äänet olivat mega kovalla ja niitä räjähdys ja ammunta ääniä riitti. neiti mahassa ei tykännyt yhtään ja luulin et kohta lähdetään naistenklinikalle kun kipeeltä alkoi jo tuntua. Kotonakin viellä sattui kovasti ja supisteli mutta rauhoitui olo kun kävi makuulle ja nukkumaan.
Enpä taida enään leffaan lähteä loppuraskaudessa tai sit pitää mennä katsomaan jotain vähä äänistä elokokuvaa :)
Eilen oli muutenkin aika raskas päivä kun kävin aamulla pace tunnilla ja sitten jäin kaupungille shoppailemaan. Kotiin päästyäni vedin 3 tunnin päikkärit ennen kuin mies tuli kotiin.
Kotona on niin hiljaista kun lapset on mökillä isovanhempien kanssa.
Pojalle olivat käyneet ostamassa mönkijän kun eihän se kohta 12 vuotias kohta enään mökille lähde jos ei ole siellä jotain pärisyttäjää.
Onneksi siellä on hyvä ja pitkä yksityinen mökkitie jossa on hyvä ajella ja ei tartte pelätä muita autoja.
Me liikutaan lasten kanssa varsinkin kesäisin paljon eli käydään pyöräretkillä eri paikoissa. Tästä meiltä kun on niin hyvät pyöräilymaastot tossa Pirkkolassa ja Paloheinässä.
Huomaa kyllä että kesäisin tulee puuhailtua paljon ennenmän yhdessä ulkona kun on lämmintä. Talvella sitä on enenmän sisällä kököttelyä. Itse kun en ole mikään mega talvi-ihminen vaikka kyllä laskettelua harrastetaan koko perhe. kesällä minä herään henkiin ja olisin ulkona aamusta iltaan :)
kesähelinää ja neiti 32+3
Olen ollut niin uppoutunut tähän omaan mahaani, että en tajunnutkaan, että juhannus on jo noin lähellä!?
Me varmaan menemme (jos menemme minnekkään) tuohon jokivarteen jussiksi.
Mieheni täti asuu keskellä ei yhtään mitään ja siellä on lähellä tuollanen hyvä kalastus joki, joten sinne varmaan mennään. mietimme vain, kun sinne on matkaa noin 70km ja tie sellainen kapea ja mutkainen. No jos vauva alkaa syntymään niin emme mitenkään kerkiä synnyttämään yli 200km päähän kun edellisetkin syntyivät nopsaan noin 2-3,5h.
Eli minun ja mieheni jussi menee varmaan äidin luona kokkoa poltellessa.
Vauva on ottanut tavakseen potkia minut yöllä hereille. Jokseenkin huvittavaa, että se tapahtuu aina siinä noin 2 aikaan yöllä. Saas nähdä touhuaako syntyessäänkin siihen aikaan. =)
Mies ja tyttö nukkuu vielä ja poika jo kiiruhti kaverinsa luokse. Olen kerinnyt jo pyykkäillä tälle aamulle ja aattelin laittaa tuon sairaala kassin valmiiksi.
Mitä muuten laitatte vauvalle päälle kun lähette sairaalasta?
Ihan tyhmiä kysyn, mutta 2 edellistä syntyi lumen aikaan ja oli helpompi pukea vauvat.
Vauvan verenkiertohan on heikkoa vielä silloin, joten ihan kesä hepeneissä ei voi lähteä kotiin.
Mietin jos laittaisi puolipotkarit, bodyn, sukat, tumput, myssyn ja jonku päällysvaatteen esim. fleece asun???
Onko liikaa/liian vähän???
(tunnempa itseni tyhmäksi...)
Nyt sit aamiaielle!!
mutsi ja rv34
Onnea Armas ja vauva :)
Rva Keväälle voimia sairaalaan. Tylsäähän se on, mutta toisaalta, kerrankin saat laiskotella ihan luvan kanssa! ;)
Mun juhannussuunnitelmat on ihan selvät. Jos vauva ei ole vielä syntynyt, niin lapset menevät mummin ja ukin luokse yökylään, koska meidän isi on juhannuksena keikalla. Jos on syntynyt, niin toivottavasti olen jo hänen kanssaan kotona ja tietysti lapset ovat silloin kotona myös. Mutta isi on keikalla.
Torstaina juhlittiin ensimmäinen erä äitini viiskymppisiä ja tänään olis vuorossa toinen erä. Eilen supisteli aika paljon, joten en uskalla kovin pitkään olla. Pitää kuitenkin käydä moikkaamassa niitä kauimpaa tulevia tätejä ja siskon kanssa verrata masuja :) Hassua ajatella, että siskokin on jo yli puolen välin raskaudessa menossa, tuntuu että ihan vasta tuo laittoi viestin, että plussaa näytti mutta hiivitään varpailla vielä...
Vielä muutama päivä ja on KESÄKUU. En malta odottaa, että saan ruveta elämään normaalia elämää... Tai ainakin niin normaalia kuin jaksan! :D Rupeaa tuo puikkojen heiluttaminen vähitellen korpeamaan, mutta toisaalta, on tullut kokeiltua niin montaa eri sorttista lankaa, että on ollut ihan mielenkiintoista. Uusin tuttavuus on merinolanka *kuolaa* ja voi että se on ihanan pehmeää ja helppo neuloa katsomatta *kuivaa näppistä*
Ai niin, joku kyseli mitä vauvalle päälle... Esikoinen on kesävauva ja hänellä oli kotiin lähtiessä trikoohaalari, myssy, tumput ja sukat. Se päivä oli sateinen, joten laitettiin vielä äitiyspakkauksen vanupuku. Jos on kamalan kuuma päivä, niin varmasti riittää sisävaatteet ja vaikka pieni peitto vetoa vastaan. Lämmönsäätely kun ei vielä toimi niin hyvin, eikä pieni osaa hikoilla, niin ennemmin vaatteiden päälle jotain, mitä saa helposti lisättyä tai poistettua.
Heddastiina ja Inkkari 34+1
Mikä ihanuus ja autuus...pojat on mökillä koko viikonlopun:)
Ei kyllä paljoa auta, kun kämppä on siivottava ja mahaan saattuu:(...
Ystävät/perhe on huolissaan tästä mun tilasta, itse en niinkään paljon. Olisihan se toki kurjaa, jos vauva lähtisi nyt syntymään, kun toisella painoakin muka vasta vain 1,9kg..Pitäisi ottaa rauhallisesti..kun vaan malttaisi.
Kohta meinaan kyllä mennä ulos ja tuonne keskustaan ihan vaan istumaan kahvilaan ja lukemaan kirjaa. Siitä olen haaveillut jo pitkään..että saa vain olla, ihan rauhassa, hörppiä kahvia ja katsella ihmisvilinää. Ettei koko ajan tarvitse viihdyttää jotakin, kieltää, ja vahtia...sellaistahan se on, kun joskus harvoin erhetyy pojan kanssa kahville;)
Illalla sitten sisarenpoikaa hoitamaan....
Meillä oli tarkoitus lähteä vielä juhannukseksi mökille Mikkelin lähelle. Saas nähdä, miten käy. Siellä olisi tosin sisko ja molemmat kummit, jotka ovat kaikki lääkäreitä (yksi jopa synnytyslääkäri), joten suht varmoissa käsissä sitä oltaisiin. Ja Mikkelin keskussairaalaankin ajaisi alle puoli tuntia, joten....voi kun jaksaisi sinne asti vielä! Paikka on niin lumoavan ihana, iso tila Saimaan rannalla, upeissa maisemissa...
Tuntuu, että kun vauva syntyy, meneekin tämä kesä tavallaan vähän ' ohi' . Ainakin esikoisen kohdalla kävi näin, kun poika syntyi toukokuun lopussa. Onneksi oli kylmä ja sateinen kesä, joten eipä paljoa haitannut:) Ehkä nyt sitä osaa ottaa vähän rennommin ja lähteä ulos nopeammin, vähän liikenteeseen.
Nyt naamataulua siistimään ja sitten ulos!
sitruska rv 33+6
onnittelut armakselle tytön johdosta!
eilistä ketjua lueskellessa huomasin et jollain muullakin nimimerkillä on ollut vauvan sydämen sykkeessä ollut extralyöntejä kuten minulla.
normaalisti otan rautatabut aamuisin kaurapuuron kera. tänä aamuna ei huvittanut tytölle keittää puuroa ja raparperimansikkakiisselin kanssa otin tabut. nyt aivan kamala närästys ja ylävatsakipu vaivannut pari tuntia. olen ottanut samarinia ja panadolia. vähitellen alkaa helpottaa. aikaisemmin söin jotain spar.... (en muista mikä lääkkeen nimi)rautavalmistetta. se sopi hyvin vatsalle. sit tuttuni antoi minulle obsidania kun hän ei enää tartte ja tuntuu et mun maha meni niistä jotenkin sekaisin tällä viikolla lähes joka päivä mahakuralla....
otin äsken taas puolen tunnin nokaset kun oli repaleinen yö. neidille tulee alas poskihammas. wekun lapselle taisi kans olla hampaita tulossa! pari pulloa neiti vetäsi yöllä maitoa kun ei muu kitinään auttanut. huono tapa josta pitäis päästä eroon ennen heinäkuuta. meillä kyllä menee vielä ensi syksykin noitten hampaitten tulon kaa ku nyt vasta 7 hammasta :(
jo taitaa maha kestää kahvin. taidan juoda kupillisen et hereillä pysyn
sassa 34+4
No niinhän sitä alkaa jo heinäkuisia vauvoja putkahtelemaan maailmaan...Onnea kovasti @rmas.
Minullakin on nyt alkaneet nuo supistelut aina kun vähän enemmän jotakin on tekevinään, niin hetken päästä on pakko hellittää vauhtia.
Eilen oli neuvola, eikä siellä mitään erikoista, paitsi rautaa pitää alkaa syömään.
Mä ajattelin tänään siirtää meidän pikkuneidin omaan huoneeseensa ja omaan sänkyyn. Saas nähdä kuinka käy. Hän kyllä yleensä nukkuu aika hyvin yöt ja olisi se nyt hyvä totutella ajoissa, ettei ihan lennossa vaihdeta vauvaa hänen sänkyynsä.
Kun oli puhetta noista esikoisista ja heidän uhmastaan, niin meillä ainakin oli kaikista rankinta, kun toinen lapsi syntyi ja esikoinen tietty vaati myös vielä paljon huomiota, vastaavasti helpoimmalta tuntui neljännen syntymä. Mä en muista, että kukaan olisi mitään kohtauksia järjestänyt, vanhin oli silloin 6-vuotias ja hän jo kovasti halusi hoivailla vauvaa ja nämä kaksi pienempää seurasivat hänen esimerkkiään.
Tosin vauvakin oli ns.helppo tapaus, eli nukkui pitkät tovit, jolloi minulla tietty oli aikaa touhuta heidän kanssaan, mutta toisaalta heillä on jo niin paljon toisistaan seuraa, ettei tarvii aina äidin helmoissa pyöriä.
Joten suurperheessä on etunsa...jos myös haittansa, kun tuota pyykkivuorta katselee.
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille, toivotaan hiukka aurinkoisempia ilmoja.
Meriaani rv 32+6
Onnea paljon teille, joilla vauvelit putkahtivat varaslähdöllä maailmaan. Oletteko muuten ajatelleet, että ketjutetaanko me heinämammoilla vielä sittenkin, kun kaikkien vauvat (ne yliaikaisetkin:)) ovat löytäneet tiensä ulkomaailmaan? Ajattelin vaan, että olisi kiva jakaa kokemuksia sitten vauvaelämästäkin. Tehkäähän ehdotuksia.
Täällä on kiva tosiaan vaihtaa ajatuksia, mutta mua vaivaa eräs juttu. Nimittäin eräs tuttava on ilmeisesti bongannut nimimerkkini koskapa kyselee sellaisia asioita, joista olen kertonut vain täällä. Nyt tää ihminen suoraan sanottuna iljettää, koska tuntuu, että on tunkeutunut omalle `reviirille`. Tää immeinen on muutenkin luonteeltaan utelias, voisipa sanoa, että sairaalloisenkin utelias. En siis mahda mitään sille, että olo tuntuu jotenkin häväistyltä. Kaiken kruunaa se, että tää työskentelee vielä teho-osaston hoitajana. Tuli mieleen vaan, että sehän pääsee käsiki halutessaan varmaan mun potilastietoihinkin. Inhottavaa. Mietin, että sanoisinko tuosta yliuteliaisuudesta tälle suoraan jotain, mutta kun olen itse liian hienotunteinen ja ajattelen liikaakin toisten tunteita. Siksi kai se loukkaakin itseä huomata, että on päinvastoin toimivia ihmisiä, jotka eivät ajattele yhtään miltä toisesta tuntuu. Siis apua, mitä teen?
Teillä oli puhetta juhannuksen vietosta. Mies ehdotteli, että josko oltaisiin lähdetty koko perhe risteilylle, mutta ei kiitos. Humalaisia retkuja kuitenkin koko laiva täynnä. Pitää miettiä vielä, mentäiskö erään tuttavapariskunnan kanssa sitten vaikka mökille vai ollaanko ihan vaan kotona. Suunnitelmat ovat vielä auki.
Carelia ja Tiitiäinen
Olipas pino tippunut..
Huh, heräsin juuri kahden tunnin aamupäiväunilta.. Ihanaa. Poika lähti eilen yökylään kaverille ja meidän isäntä lähti herättyään tytön kanssa jonnekkin pyörimään ja mä menin takas nukkumaan, kun tuli herättyä taas 5.30.
Rva Keväälle tsemppiä sinne hospitaaliin!!
Carelia: Onpas tylsää kun joku " kyttää" tolla lailla.. Voisitko vaihtaa nimimerkkiä? Auttaisko tuo nyt sitten, mutta jotain on keksittävä, jos et suoraan halua sanoa..
Nyt taidan avata telkkarin ja nauttia hertken vielä yksinolosta..
maryanne + poika 33+6
Huh, kun on hiki! En tiedä onko ukkosta ilmassa vai mitä?!? Mulla on ollut nyt muutaman päivän aivan tajuton hiki päällä koko ajan..Toivottavasti ei enteile lähtöä :( Eilen ja tänään oli taas pari sellaista erittäin kipeää kouraisua alamahassa ja nyt toivonkin, että pysyn vielä n. 10 päivää yhtenä kappaleena..Ensi lauantainahan olisi ne yo-juhlat ja sitten sen jälkeen mennään kotiin viim. maanantaina. Edes sinne menisi ja mieluiten pääsisi esikoisen neuvolankin yli, niin sen jälkeen ei olisi enää niin väliksikään..Sitten olisi kuitenkin jo melkein se rv 37 kasassa..
Mä olen muutenkin ollut aika väsynyt nyt, vaikka alkaa nuo juhlalaittamiset jo hellittääkin. Enää ei tarvitsisi muutakuin laitella paikat kuntoon, kunhan äiti saa siivottua..Itse en siihen hommaan osallistu, vaan yritän pitää tuon tytön poissa sotkemasta ;)
Taidanpa heittäytyä sängylle pitkälleen, ikkuna auki ja vaatteet mahdollisimman vähiin, että helpottaa tämä hiki..Saisin vielä tuon tytönkin mukaan, sillä on ollut tänään varsinainen känkkäränkkäpäivä!
Pinoudun taas joku päivä :)
~suviande ja öttiäinen 35+2~
Käykö teille toisille koskaan niin, että olette kirjoittaneet pitkät jutut ja kun painatte OK:ta niin kone moittii vaan että pitäisi täytää jotain otsikko/teksti kenttään? Minulle käy varmaan joka toinen kerta niin. On tosi kurjaa kun on saanut pitkät jutut kirjoitettua ja sit vaan kaikki häviää... En ymmärrä et miksi ohjelma moittii et ei ole muka tekstiä, vaikka olen kirjoittanut vaikka kuinka... Mitähän minä teen väärin???
Minä tykkäisin ainakin kovaa vielä kirjoitella vielä sittenkin kun vauveli on jo kotona. Meille kun odotellaan vielä esikoista, niin tulee varmaan paljon erilaisia juttuja/kysymyksiä vastaan mistä olisi kiva kirjoitella ja ehkä kysyellä neuvoakin kokeneemmilta.
Minulla on ollut hyvin aikaa tuumailla tässä lomalla kaikkia asioita. Ehkä on tullu tuumattua vähän liikaakin:)
Olen vähän pettynyt tähän odotusaikaan. Minulla oli ruusuisemmat kuvitelmat siitä että minkälaista tämä on. Olo on mulla ollut hyvä koko raskausajan, joten sitä en voi moluttaa. Olen vaan pettynyt siihen et minkälaista tämä arki on.
Ensimmäisten kuukausien aikana mies oli hyvinkin kiinnostunu minun voinnista ja yhdessä luettiin vauvakirjaa ym. Sitä ei kuitenkaan kestäny kuin olisko ollu pari kolme kuukautta. En edes muista millon viimeksi mies on vauvakirjan avannut. Se ei enää tiedä yhtään mitä maha-asukille kuuluu. Kait se aattelee et jos mun olo on ok, niin ei mahassakaan huonosti varmaan sit jaksella tai jotain...
No sit minä olin ruusunpunaisissa haaveissani luullut, että me köllötellään harvasa ilta tuolla sängyllä ja jutellaan vauvasta. Et miehen käsi olis mun mahalla ja se tuntis kuinka vauva liikkuu ja juttelis sille. Vauveli on nyt liikkunu kunnolla jo monta kuukautta ja mies on muutaman kerran sitä koittanu äkkiä, mut jos ei siellä heti tunnu mitään, niin ei ole muka aikaa koko päivää ootella. Iltasikkin mies on niin väsyny et nukahatta melkein samantien kun on päänsä on tyynylle laskenut ja aamulla on tietysti sitten kauhee kiire töihin.
Mulle on tullu jotenkin sellanen fiilis että vaan minä odotan vauvaa, vaikka tämän piti olla ihan yhtälailla kummankin " projekti" . Saa nähdä nyt sitten miltä tuntuu sitten kun vauveli syntyy??? Ollankohan me naiset vaan niin erilaisia kuin miehet? Jospa miehet ei vaan yksinkeraisesti ymmärrä moisista " hömpötyksistä" .
Olisi kiva kuulla muidenkin ajatuksia odotuksesta, et onko se ollut sellaista kuin ajattelitte (varsinkin esikoista odottavien).
Tosi kurjalta kuulosti Carelian kohtalo. Tietysti uteliaita ihmisiä aina riittää... Helppo meidät on kait täältä vielä tunnistaa, jos tietää lasketunajan ja käy muutaman viikon juttuja lukemassa. Ainakin pienemmillä paikkakunnilla... Jännä et se kehtasi tulla juttelemaan semmoisista asioista mistä oli vaarana jäädä kiinni. Tuommoset ihmiset ei varmaan piittaa mitään, vaikka niille asiasta sanoisi. Voi olla et vaan kahta innokkaammin käy mehukkaita juttuja urkkimassa... Koita kestää!
Netta rv 32+4
Olen taas taustaillut muutaman päivän- ahkerasti kuitenkin käynyt lukemassa teidän kaikkien kuulumisia. Onneaonnea iso sylillinen @rmas ja pesue!!! Tuntuu uskomattomalta, että osa meistä on jo oman nyyttinsä saanut.
Meillä oli yövieraita pe-su. Nyt on olo kuin märällä rätillä, vaikka mitään erikoista ei tehtykään. Tai no, eilinen meni Ikeassa (5h), joten kävihän se urakasta. Mähän olen ollut ti-pe sairaslomalla, kun neuvolassa näytti verenpaineet olevan koholla. Onneksi ei vielä muita oireita ole tullut, mutta pitänee ottaa rauhallisesti (kotona on mittari ja paineet päivittäin tuossa 113-130/73-83) väliltä, yleensä alapaine <80 kuitenkin, joten en ole itse vielä kovin huolissani.
Musta olisi kanssa tosi kiva pitää yhteyttä, vaikka masut ulkoistavatkin itsensä jossain vaiheessa:) Kuten Nettakin laittoi, niin tämä on myös meille esikoinen, joten kysyttävää ja pohdittavaa riittää...
Mies lähti viheltämään futista ja tulee vasta 22 aikoihin. Nyt on siis aikaa rupatella täällä - meillä on välillä miehellä nimittäin ollut ns. suvantovaihetta, eli aluksi oli myös tosi innoissaan ja jaksoi mun kanssa touhuta " mahan" ympärillä. Nyt pitää häntä välillä oikein muistuttaa, että " me ei olla ihan kaksin" . Ja mies ei kyllä aina ymmärrä mun oikkuja ja mielitekoja, vaikka kuinka yritän selittää. Meillä on lisäksi se, että mieheltä on kadonneet halut ihan kokonaan. Oon yrittänyt kysellä, muttei hän osaa sanoa syytä, miksi ei huvita. Muuten meillä menee kyllä tosi hyvin, mutta en tiedä, että vaikuttaisiko tämä maha ja sen asukki kuitenkin mieheen jollain " esteellisellä" tavalla... Toivottavasti ne halut tulee sitten takaisin;)
On muuten kamalaa, jos tuolla tavalla tullaan utelemaan asioita!!! Mä ehkä sanoisin aika suoraankin. Varsinkin, jos käy vielä toisen potilastietoja lukemassa:(( Ja muutenkin, mä yritän ainakin itse olla kysymättä tai kommentoimatta kenellekään mitään, koska monilla on " toisenlaiset" rajat kuin itsellä, mitä tulee raskauteen ja esim. omaan kehoon...
Töissä mulla on semmonen työkaveri, joka tyrkyttää koko ajan " omia kokemuksiaan" . Itsellään on kaksi lasta, joten kokee oikeudekseen tulla sanomaan milloin mistäkin. Pari viikkoa sitten huomautti kengistäni, joissa hänen mielestään oli liian korkeat korot (ehkä 2,5 cm) isolle mahalle. Kiitin häntä kommentista ja sanoin, että kengät on mun mielestä ihan OK. Vaikka kuinka joku tarkoittaa hyvää, niin sillä verukkeella ei mun mielestä voi odottavia naisia kohdella miten sattuu (ja sanoa, mitä mieleen juolahtaa).
Nyt annan muillekin tilaa, voikaahan hyvin:)
Heinähaave ja masukki 33+1
Pitipä tulla kirjoittamaan kuulumiset, koska huomenna menen sairaalaan vuorokausisokerikäyrään ja olen siis pari päivää " pimennossa" . Yöksi onneksi pääsen kotiin. En saisi varmasti unta osastolla. Rasittavaa mennä sinne notkumaan, kun kotonakin ois kiva olla. Esikoisellekin oli vaikeaa löytää hoitajaa. Sisko suostui lopulta:) Toisaalta on kiva päästä ultraan.
Netta73, älä huoli. Kyllä se sun mies herää sit kun vauva on syntynyt. Miehet eivät vain ymmärrä asiaa, ennenkuin jotain konkreettista tapahtuu. Olin ekassa raskaudessa samoissa tunnelmissa ja pettynyt mieheeni, mutta kyllä se sitten kun vauva syntyi... Nyt tokassa raskaudessa mies on ehkä vähän paremmin ollut mukana. Se osaa kai eläytyä mun juttuihin paremmin, kun on jo kerran kokenut kaiken.
Mä olen sellainen tyyppi, että kun mulla on liikaa aikaa ajatella esim näin äitiylomalla, niin alan murehtimaan kaikenmaailman asioita. Parisuhde pitäis panna remonttiin jne. Nyt olen päättänyt päästä yli tästä ajatuskuviosta ja -tulvasta sillä, että suunnittelen tekemistä itselleni. Onneksi esikoinen vaatii aikaa... Olen sellainen suomalainen melankolinen perusluonne:)) Ei kannata jäädä pohtimaan syntyjä syviä liian pitkäksi aikaa.
Olen monesti miettinyt, että tunnistaakohan joku mut näistä teksteistä. Lopulta olen päätynyt siihen, että pitää olla aika surkeasti omat asiat, jos jaksaa toisten asioista olla niin epätoivoisen kiinnostunut, että seurailee ja tarkkailee kirjoituksia jne. Carelialle (toivottavasti nicci meni oikein) tiedoksi, että eipä ystäväsi voi mennä sairaalan tiedostoihisi urkkimaan. Jos epäilet sellaista tapahtuvaksi, niin otapa yhteyttä potilasasiamieheen. Kaikki tiedostoissa kävijät pystytään tunnistamaan ja tarvittaessa voidaan nostaa syyte luvattomille kävijöille. Eli potilastietoja saavat lukea vain potilasta hoitavat ihmiset ja vain hoitosuhteen ajan. Eli tiedostoissa ei saa käydä esim hoitosuhteen päätyttyä...
Ihana iltaaurinko paistaa:) Käytiin just katsomassa yhtä rivaria ja aikas kiva asunto olikin. Mietitään nyt, jätetäänkö tarjous. Hauskaa alkuviikkoa kaikille!
t.mm & pikkunen 35+0
ONNEA pikkusen vauvan johdosta sulle @rmas! (menikö oikein?)
Täällä ollaan taas ennen kukonlaulua hereillä.. Tyttö kattelee teletappeja, onneksi tosi rauhallisesti. Se on sitten ihan sama pistääkö kasilta vai puoli kymmeneltä nukkumaan tuo pikkanen, herää joka tapauksessa n. 5.30. Ite oon jo aika tottunu, mut kyllähän olis joskus kiva nukkua pikkasen pidempään..
Eilen kertoilin tuon esikon kanssa olemisesta, kiitos kaikki jotka jaoitte teidän " esikko-juttujanne" !! Mäkin yritän aina välillä käydä pojan kanssa esim. kaupassa kaksin ja silloin nauttii molemmat ihan niinkin arkisesta askareesta.
Eilen annettiin pojan valvoa myöhempään, katottiin Lordia yhdessä, ja mukavaa oli. poika nauttii niin kun saa olla meidän kanssa ilman neitiä!
Nyt on meidänkin ukko vapaalla tän viikonlopun, ehkä sitä näkis vähän täällä kotona. Eilen tuli jo noin 16-aikaan kotiin, mutta viihtyikin koko illan ruokailua lukuunottamatta, koko illan meidän kasvimaalla..(meillä pikkanen pläntti tossa talojen takana, joen vieressä) Se on sitten hurahtanut täysillä siihen vaikkei ole muuten sen tyyppinen.. Kivaahan se on, ite tykkään, mutta tänä vuonna en kovin pysty osallistumaan tän mahani kanssa. Ukko tuli sitten kotiin siinä 21-aikaan..
Kysymys: Meinaatteko uskaltaa lähteä reissaamaan vielä juhannuksena?
Meillä on mökki noin tunnin ajomatkan päästä Helsingistä, olen kyllä ajatellut olevani siellä kesäkuun puolesta välistä kesäkuun loppuun. Nyt vasta rupesin miettimään, että sehän on ihan kohta, tarttis varmaan se kehtokin rakentaa, vaipat ostaa ja laitta makkari " vauva-kuntoon" .
Pääsehän sieltä möksältä pois, mutta olen varma että tämä kamu ei kauaa vitkuttele, sitten kun päättää tulla. Edelliset synnytykset ovat olleet 6 ja 5 -tuntisia.
Pitää vaan olla joku ajokunnossa oleva mukana kokoajan! Äitini on paikalla kokoajan, mieheni menee jussin jälkeen taas pariksi viikoksi töihin..
Nyt taitaa tyttö haista niiiin ihanalle kakalle..
Hauskaa viikonloppua kaikille!
maryanne + poika 33+5