Mitä muuta purkkikalaa syöt kuin tonnaria
Kommentit (29)
Hernekeittoa, kanafilettä ja jansonin filettä.
Ne latvialaiset savustetut kilohailit ovat hyviä.
Se tomaattikastikkeessa ollut särki oli hyvää. Nyt ei lähikaupoistamme saa enää kuin öljyyn säilöttyä särkeä, se ei ole hyvää.
Abban sinappisilliä ja Janssonin fileitä.
Kala-Erkin siikaa valkosipulikastikkeessa. Parempaa ei voi kuvitella.
Hyvin harvoin syön mitään purkkikalaa. Itse kalastettua sitäkin useammin. Pakasta fileet talveksi, en purkita.
En syö juuri ollenkaan edes purkkitonnaria. Ehkä joka toinen vuosi tulee syötyä jotain purkkikalaa. Yleensä ostan kalatiskiltä kalaa jos tekee kalaa mieli.
Talvella sardiineja ja makrillia, kun joku neuvoi että rasvaisen kalan syönti auttaa paleluun. Joskus lohta, ja herkkuna turskanmaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Hernekeittoa, kanafilettä ja jansonin filettä.
Mitä kalaa hernekeitossa on?
90% tonnikallaa. Joskus sardilleja, mutta harvemmin. Purkkisilliä tulee ostettua silloin tällöin. Itse saan närästystä sekä sardilleista että purkkisilleistä, joten niitä voi syödä pieniä määrillä kerralla.
Makrillia tomaattikastikkeessa (tosi harvoin)
Sardiinit on hyviä ruisleivän päällä.
Tonnikalakin on ihan hyvää.
Silliä, kilohailia olen joskus syönyt niin savustettuna kuin sitä "anjovista".
Tietääkö muuten joku vieläköhän lidlissä on niitä täyssäilykesillejä, joskus tilasin ulkomailta jotain sellaisia? Siis ihan kypsää kalaa.
Varmasti söisin muitakin, vaikkapa lohta (olikohan pirkka) tai jotain särkeä tms. mutta pitäydyn näissä halvemmissa.
Mun lapsuudessa syötiin mm purkkilohta. Isä teki mahtavaa lohi- riisilaatikkoa siitä
Vierailija kirjoitti:
Silliä, kilohailia olen joskus syönyt niin savustettuna kuin sitä "anjovista".
Tietääkö muuten joku vieläköhän lidlissä on niitä täyssäilykesillejä, joskus tilasin ulkomailta jotain sellaisia? Siis ihan kypsää kalaa.
Varmasti söisin muitakin, vaikkapa lohta (olikohan pirkka) tai jotain särkeä tms. mutta pitäydyn näissä halvemmissa.
Olen juurikin Lidlistä ostanut noita sillejä.
Silliä, sardiineja. Muikkuja söisin jos olisivat halvempia.
Itse purkitettuja tomaattisia purkkimuikkuja.