Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homous kristityissä piireissä -- apuja ja ideoita tarvitaan

Vierailija
14.07.2019 |

Koen tilanteen itselleni vaikeaksi. Mun on vaikeaa hyväksyä omat homoseksuaaliset taipumukseni, jotka ilmenevät ajatusten ja fantasioiden tasolla. En siis ole koskaan toteuttanut niitä. Olen myös uskovainen, mutta mulla ei ole mitään "omaa" seurakuntaa. Olen käynyt parissa eri seurakunnassa jumalanpalveluksissa ja toinen niistä on hyvin liberaali ja toisessa hyvin jyrkät (sinänsä raamatulliset) näkemykset asiasta.

Sen konservatiivisemman seurakunnan viimeisimmässä jumalanpalveluksessa saarna oli erittäin homovihamielinen ja vaikka ymmärränkin sen Raamatun kannalta, tuli siitä itselleni todella ahdistava olo, josta en tiedä poispääsyä. En usko, että voisin kyseisessä seurakunnassa puhua avoimesti niistä ajatuksistani kenellekään koskaan, edes luottamuksellisesti. Oon nähnyt ahdistavia painajaisia sen jälkeen...siis sellaisia kauhuelokuvamaisia, joissa kaikki vihjailee siihen suuntaan, että olen homo/lesbo ja tunnen hirveää häpeää.

Miten pääsen tästä eteenpäin. Tulin uskoon aivan todella ja "lopullisesti" hiljattain ja löysin todella voimakasta turvaa ja mielenrauhaa jumalanpalveluksista siinä liberaalimmassa paikassa. En ollut tuntenut niin hyvää oloa vuosikausiin ja olen siitä lähtien käynyt lähes joka sunnuntai jumalanpalveluksissa ja kaipaan sinne pääsyä viikolla. Siinä konservatiivisemmassa kiehtoo se oikeaoppisuus, mutta miten sovitan ristiriidan oman itseni ja sen seurakuntayhteisössä pärjäämisen välillä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä konservatiivisemmassa paikassa siis ihan suoraan sanottiin, että S*atana houkuttelee ihmisiä luokseen homouden muodossa. Ja siis se iski todella kipeään paikkaan, sillä olen itse todella pahasti kärsinyt sen asian vuoksi jo ennen kirkkoon hakeutumista (ja hakeuduinkin osittain siksi, että saisin siihen jotain lohtua/vapautumista synneistä).

Synnintuntoni on siis valmiiksi niin vahva, että mut käytännössä musertaa sellainen. Kun siis en myöskään usko, että ko. seurakunnassa he haluaisivat niitä eksyneitä lampaita siihen tavallaan aika eksklusiiviseen joukkoonsa, vaikka saarnassa sivuttiin sitäkin. Siellä ei ollut ainakaan ulkoisesti ketään elämän murjoman näköistä ihmistä muutenkaan. Tavallaan jollain tasolla ristiriitaistakin. Voisinpa jossain jutella tällaisesta aiheesta.

Vierailija
2/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit olla yhteydessä Ari Puonti in, Helsinki Vineyard seurakunnan (konservatiivi) pastoriin. Hän on myös psykologian ja uskonnon opettaja. Hänelle aihe on henkilökohtainen ja on ollut siitä myös julkisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Elävät vedet -yhdistys pystyy tukemaan ja auttamaan, konservatiivipohjalta rakkaudellisesti.

Vierailija
4/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit olla yhteydessä Ari Puonti in, Helsinki Vineyard seurakunnan (konservatiivi) pastoriin. Hän on myös psykologian ja uskonnon opettaja. Hänelle aihe on henkilökohtainen ja on ollut siitä myös julkisuudessa.

Anteeksi vaan, mutta Vineyard seurakunta ei ole konservatiivinen seurakunta ollut koskaan, joten eipäs puhuta palturia siellä.

Tämä Vineyard kuuluu juuri tähän nauruherätysporukkaan kiinteästi, joten en suosittele tätä seurakuntaa. 

Vierailija
5/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitsiko Jeesus homoseksuaalit? EI.

Herjaavia viestejä kirjoittivat vanhat ja mm. naisvihamielliset apostolit ikiajat sitten. 

Kenelläkään ei ole oikeutta kontrolloida sinun seksuaalisuuttasi. Älä mene mihinkään höpökokouksiin, joissa kivitetään ihmisiä seksin vuoksi. 

Olen kasvanut perheessä, jossa äiti tuomitsi homoseksuaalit ja piti heitä sairaina tai rikollisina. En tunne minkäänlaista halua tuomita ketään ihmistä täysin normalin seksuaalisuuden vuoksi. 

Elä omaa elämääsi, nauti elämästäsi ja unohda tietämättömien ihmisten käsitykset.

N, suvaitseva ja kristitty hetero

Vierailija
6/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan, mutta Vineyard seurakunta ei ole konservatiivinen seurakunta ollut koskaan, joten eipäs puhuta palturia siellä.

Tämä Vineyard kuuluu juuri tähän nauruherätysporukkaan kiinteästi, joten en suosittele tätä seurakuntaa. 

Taidat olla enemmän huhupuheiden varassa. Ei se minullekaan olisi riittävän raamattu-uskollinen seurakunta, mutta kyllä se nyt enemmin konservatiivinen on kuin liberaali. Oman näkemyksensä mukaan yhdistää karismaattisuuden ja evankelIkaalisuuden hyvät puolet.

Vierailija
7/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Elävät vedet -yhdistys pystyy tukemaan ja auttamaan, konservatiivipohjalta rakkaudellisesti.

"Auttamaan" vai "eheyttymään"...?

En ole ap?

Vierailija
8/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herjaavia viestejä kirjoittivat vanhat ja mm. naisvihamielliset apostolit ikiajat sitten. 

Kenelläkään ei ole oikeutta kontrolloida sinun seksuaalisuuttasi. Älä mene mihinkään höpökokouksiin, joissa kivitetään ihmisiä seksin vuoksi. 

Olen kasvanut perheessä, jossa äiti tuomitsi homoseksuaalit ja piti heitä sairaina tai rikollisina. En tunne minkäänlaista halua tuomita ketään ihmistä täysin normalin seksuaalisuuden vuoksi. 

Elä omaa elämääsi, nauti elämästäsi ja unohda tietämättömien ihmisten käsitykset.

Muistetaan että Jeesus kuitenkin sanoi että kaikki eivät ole avioon sopivia. Osa syntymästään lähtien ja osan ihmiset ovat tehneet avioon sopimattomaksi. Tätä on hyvä mietiskellä.

Vierailija
9/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pysyvät ajatuksina ja et toteuta näitä akteja niin et ole homo. Voi olla joku pikku hormoonihäiriö kehossa esim aromataasissa eli testosteronia muuttuu liikaa kehossasi estrogeeniksi mikä aiheuttaa näitä ajatuksia.

Loppujenlopuksi eturauhasmasturbaatio ei ole homollinen akti jos sinne ei mene toisen miehen siitin.

Vierailija
10/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Auttamaan" vai "eheyttymään"...?

En ole ap?

Ei todellakaan ole kysymys pelkästään eheyttämisestä. Joillekin se on ratkaisu, toisille taas ei.

Vierailija
11/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap uliset ?  meillä Turussa on monta gaypappia

Vierailija
12/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän ehkä just nyt elämän (vai itseni?) runtelemalta, olen ev.lut enkä kehdannut mennä kirkkoon tänään. Itketti.

Vierailija
13/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne tätä seurakuntaa sen paremmin, mutta ainakin Wikipedian mukaan heillä on nimenomaan ex-gay toimintaa ja sieltä saat varmasti tukea ongelmaasi.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_El%C3%A4v%C3%A4t_Vedet

Vierailija
14/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap uliset ?  meillä Turussa on monta gaypappia

Etkö tajua, ettei hän halua tätä gayjuttua enää, vaan haluaa elää Raamatun mukaan??

Vierailija
15/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pysyvät ajatuksina ja et toteuta näitä akteja niin et ole homo. Voi olla joku pikku hormoonihäiriö kehossa esim aromataasissa eli testosteronia muuttuu liikaa kehossasi estrogeeniksi mikä aiheuttaa näitä ajatuksia.

Loppujenlopuksi eturauhasmasturbaatio ei ole homollinen akti jos sinne ei mene toisen miehen siitin.

Voi taivas, mitä viisautta!

Vierailija
16/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi taivas, mitä viisautta!

Indeed. Jos sulla on mitään kysyttävää niin I'm here to help you.

Vierailija
17/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä konservatiivisemmassa paikassa siis ihan suoraan sanottiin, että S*atana houkuttelee ihmisiä luokseen homouden muodossa. Ja siis se iski todella kipeään paikkaan, sillä olen itse todella pahasti kärsinyt sen asian vuoksi jo ennen kirkkoon hakeutumista (ja hakeuduinkin osittain siksi, että saisin siihen jotain lohtua/vapautumista synneistä).

Synnintuntoni on siis valmiiksi niin vahva, että mut käytännössä musertaa sellainen. Kun siis en myöskään usko, että ko. seurakunnassa he haluaisivat niitä eksyneitä lampaita siihen tavallaan aika eksklusiiviseen joukkoonsa, vaikka saarnassa sivuttiin sitäkin. Siellä ei ollut ainakaan ulkoisesti ketään elämän murjoman näköistä ihmistä muutenkaan. Tavallaan jollain tasolla ristiriitaistakin. Voisinpa jossain jutella tällaisesta aiheesta.

Kyllä varmasti voit jutella jonkun kanssa. Esim. kirkon työntekijät ovat kuulleet yhtä ja toista ja jos et halua puhua oman seurakuntasi työntekijän kanssa, valitse toinen seurakunta. On myös auttavia puhelimia, netistä löytyy. Minusta on nyt tärkeää, mitä itse ajattelet ja mihin tähtäät tulevaisuudessa ja saada tukea, koska valitettavasti manipulaatioitakin on. Minkäikäinen olet?

Vierailija
18/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmasti voit jutella jonkun kanssa. Esim. kirkon työntekijät ovat kuulleet yhtä ja toista ja jos et halua puhua oman seurakuntasi työntekijän kanssa, valitse toinen seurakunta. On myös auttavia puhelimia, netistä löytyy. Minusta on nyt tärkeää, mitä itse ajattelet ja mihin tähtäät tulevaisuudessa ja saada tukea, koska valitettavasti manipulaatioitakin on. Minkäikäinen olet?

Iällä on sikäli merkitystä, että normikehitykseen kuuluu jossain vaiheessa homoeroottiset ajatukset ja ihmisestä voi kuitenkin tullla tai olla jo heroro tai sitten ei. niin monin asia painaa hust ja mihin seurakuntaan itse haluat ja arvostatko sitten sitä seurakuntaa. Varmaa on se, että vaippa suunnissa ei hyväksytä homoseksuaalista käytöstä, bvaikka homoseksuaali saa ollaakin, joten se edellyttää selibaattia tai sitten valehtelua. Tarvitsisit varmaan tuen nyt asioissa ja jos uskot Jumalaan, rukoile, että löytäisit oikean ihmisen.

Vierailija
19/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi sinulle Jeesus Kristus on itse Sana = Raamattu Joh 1, joten kyllä Jeesus Kristus on sitä mieltä, että homoseksuaalisuus on syntiä siinä issä muutkin synnit.

Mutta - Ap kertoi, ettei ole homosyntiä edes tehnyt, joten hän ei siis ole lainkaan homoudessa elävä. 

Ja mitä enemmän hän seuraa Jeesusta, rukoilee ja lukee Raamattua, tuo synti päästää hänestä irti ja ilo ja vapaus valtaavat hänet!

Vierailija
20/24 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaisi tatuoida pakaroihinsa Exit Only teksti.