The killing of a sacred deer / Netflix
Kerrankin elokuva, jonka katsomista ei voinut jättää kesken. Lumoava käsikirjoitus ja näyttelijät.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Itse koin sen niin huonoksi että kesken jäi.
Ok. Psykologisesti mielenkiintoinen juoni ja samalla yllättävä lopputulos. Harvemmin tällaisia enää näkee.
Leffasta ei tajuaisi mitään jos ei lukisi jostain sen merkitystä: myytti jumaltarustosta.
Aamulehdessä luokilteltiin leffa mustan huumorin trilleriksi. Jos joku tästä löytää huumoria niin hieno juttu. Minua ei kyllä kauheasti naurattanut. Roolit olivat niin totisia ja vakavia, että ei edes hymyilyttänyt oikeastaan missään kohtaa leffaa. Synkkä, totinen, kolkko, ärsyttävä musiikki, juonesta ei tajua mitään (ellei lue jostain selitystä). Jotain hyvää siinä sentään oli: mitään ei selitetty katsojille. Ja se ettei henkilöillä ollut juurikaan tunne-elämää oli mielenkiintoinen ilmiö. Ja toki varsinkin sen oudon jätkän rooli oli vedetty aivan mielettömän hyvin. Kyllä muutkin hyvin näyttelivät.
Koko leffassa ei ollut mitään tolkkua, petyin pahasti. Jälkikäteen luin sitten noita selityksiä...blaah.
Minusta ihan ok, parempi kuin monista ennalta arvattavista trillereista. Ihan yes.
Itse koin sen niin huonoksi että kesken jäi.