Miksi nykyään tulee todella helposti yksinäinen olo?
Voiko olla esimerkiksi masennuksen oire?
Kun yleensähän sanotaan, että pitkittynyt yksinäisyys voi aiheuttaa masennusta. Aikaisemmin en ole kokenut olevani yksinäinen, mutta nyt usein tuntuu yksinäiseltä, vaikka elämäntilanne ei ole muuttunut. En ole oikein edes ymmärtänyt miten pahalta yksinäisyys voi tuntua, kun olen ennen aina nauttinut yksinolosta. Ennen on ainoastaan krapulassa ollut sellainen olo, että todella kaipaisi seuraa. Nyt vain tuntuu niin kuin olisi se olo lähes joka päivä.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Pää pois omasta perseestä, ja tekemään jotain hyödyllistä.
Taas tulossa yksi uupuvat, masentunut ja ahdistunut.
Oikeasti ketään ei kiinnosta sinun pikku tunteesi.
:D onko sulla paha mieli?
Voisko johtua vanhenemisesta? Eikö silloin monesti muutu enemmän yhteisöllisyyttä kaipaavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Voisko johtua vanhenemisesta? Eikö silloin monesti muutu enemmän yhteisöllisyyttä kaipaavaksi?
Päinvastoin. Iän myötä olen muuttunu erakoksi, en halua olla tekemisissä kenenkään kanssa.
Ohis
Eri ihmiset muuttuvat vuosien varrella eri tavalla. Ehkä ikäkausien välilläkin on vaihtelua. Ja esimerkiksi jos kaikki lähipiirissä ovat perheellisiä, niin varmaan voi tulla yksinäisyyden tunteita, jos itse elelee vaikkapa sinkkuna, vaikka nauttisikin sinkkuna olemisesta. Voi tietyllä tavalla kyseenalaistaa sitä omaa elämäntapaa.
Ikää tulee ja biologinen kello heräilee tai vanheneminen yksinään pelottaa? Voi olla masennustakin. Kannattaa varmaan käydä juttelemassa tai ainakin seurata omaa tilannetta, esim. (mieliala)päiväkirjalla.
Kiitos vinkistä mielialapäiväkirjan pitämiseen! Biologinen kello ei ainakaan muuten tunnu tikittävän. Jotenkin en osaa pelätä tulevaisuutta yksin, koska en sitä ole pelännyt aikaisemminkaan. Tässä hetkessä yksinolo vain tuntuu epämiellyttävältä tunteelta. Ap
Pää pois omasta perseestä, ja tekemään jotain hyödyllistä.
Taas tulossa yksi uupuvat, masentunut ja ahdistunut.
Oikeasti ketään ei kiinnosta sinun pikku tunteesi.