Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos poika haluaa nukkekodin niin ostaisitteko?

Vierailija
13.07.2019 |

Lahjatoive itsestäni on aika erikoinen, varsinkin kun nukkekodit ovat kaupassa todella kalliita ja poikaoletettu lapsi ei halua sitä kuitenkaan leikkiäkseen sillä vaan sisustaakseen sitä. Yritin tehdä ite pahvilaatikosta lapselle nukkekotia, mutta sain palautetta siitä että se on edelleen liian pahvilaatikon näköinen ja pahvista itse askarrellut huonekalut on väärässä mittasuhteessa eikä pysy pystyssä pahvitalon vinoilla lattioilla. Mielestäni mää kuitenkin vähän liian isoja asioita kuitenkin vasta 7-vuotiaan pojan suusta. Ja yritän kuitenkin opettaa lapselle ettei raha kasva puussa ja joskus liian suurista unelmista kannattaa luopua jos tavoitteet eivät ole realistisia ja vastaa todellisuutta. Toisaalta sanani ei tunnu millään menevän perille.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi poikaoletetulle siideriä enkä kyllä sitä nukkekotiakaan...

Vierailija
2/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kimpassa isovanhempien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siinä missä tytöllekin, eli rahatilanteen salliessa ja kiinnostuksen ollessa pysyvämpää kuin hetkellistä. Tarvittaessa etsisin käytetyn.

Me kunnostettiin esikoisen kanssa mun vanha Lundby yhdessä kun hän oli vähän alle 5v, sai sitten huonekalut ja Sylvanian-hahmot synttärilahjaksi, mutta leikkimisvaihe ei enää kiinnostanut. Onneksi pikkuveli leikki sitten 4-6-vuotiaana senkin edestä niin ei menneet hukkaan.

Vierailija
4/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pöhköä jos sillä ei kerran kuitenkaan haluta leikkiä. Ja eikö tuonikäinen ole jo vähän liian vanha leikkimään millään nukkekodilla? Kysele vaikka kiinostaisiko tätä enemmän osallistua johonkin urheiluharrastukseen, tai liittyä taidekerhoon.

Vierailija
5/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niitä käytettynä halvalla. Kyllä mä ostaisin, sukupuolella ei tuossa ole mitään merkitystä.

Me ostettiin lapselle 2-vuotislahjaksi nukkekoti, ja edelleen nyt 10-vuotiaana on kovassa käytössä.

Vierailija
6/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa lautaa, nauloja ja vasara ja rakentakaa se talo itse.

Ei tarvitse ajatella, että "nukkekoti". Voi olla vaikka Batmanin kartano. Tehtäväsi on tukea lasta hänen kiinnostuksessaan.

Vierailija
7/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ajatella, että "nukkekoti". Voi olla vaikka Batmanin kartano. Tehtäväsi on tukea lasta hänen kiinnostuksessaan.

Mitä ihmeen tulemista tuo on, jos aikuinen ei kehtaa edes nukkekotia sanoa nukkekodiksi?

Vierailija
8/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitäisi olla pojalle joku "batman"-kartano, että sen voisi hyväksyä? Poika osoittaa selvää visualistista ajattelutapaa, ties vaikka tulevaisuuden designmuotoilija-suunnittelija-arkkitehti. Hyvä, harmi vain että on sattunut syntymään yksinkertaiseen perheeseen.

Vierailija
9/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sukupuolineutraalius ja pehmeät arvot ovat tie mielenterveydellisiin ongelmiin ja huonoon menestykseen. Ennen oli miehet miehiä ja tämä totuus pätee edelleenkin. Mies pärjää aina, "mies" ei niinkään.

Vierailija
10/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkekoti sopii pojille ja tytöille yhtä hyvin. Nukeissa /eläinhahmoissa on myös miehiä, naisten lisäksi tai ehkä neutraaleja hahmoja jos joku sitä etsii. Miksi se ei sopisi? Sinne saa tarvikkeita minikoossa ja aikuisetkin voivat harrastaa nukkekoteja. Ei se ole miehiltä kiellettyä, että tekisi jotenkin naismaiseksi jos kerää jotain - ja lapset leikkivät. Onhan kirjoissakin monia aiheita. :)

Vierailija
11/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Meillä poika halusi nuken ja rattaat, kun isikin hoitaa vauvaa pikkuveljeä. Nukkekoti yms. Leikit ovat hyvää harjoittelua aikuisuuteen, jossa miehetkin osallistuvat kotitöihin. Meillä kolme poikaa on leikkikeittiö, imuri. Mutta toki myös autoja, dinosauruksia. Yms.

Vierailija
12/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on kiinnostuksen kohteiden tukemista, että poika haluaa nukkekodin ja äiteen on pakko oma-aloitteisesti vääntää siitä batmanin kartano, ettei vaan olisi liian tyttömäistä....

Vierailija
13/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tori.fi:ssä nukkekoteja alkaen 5 €

Vierailija
14/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitäisi olla pojalle joku "batman"-kartano, että sen voisi hyväksyä? Poika osoittaa selvää visualistista ajattelutapaa, ties vaikka tulevaisuuden designmuotoilija-suunnittelija-arkkitehti. Hyvä, harmi vain että on sattunut syntymään yksinkertaiseen perheeseen.

Tai köyhään. Itse synnyin sellaiseen perheeseen eikä minun kiinostuksen kohteitani millään tavalla tuettu sillä meillä ei ollut perheellä käytössä paljoa rahaa. Siksi meillä oltiin hyvin käytännöllisiä ja kaikki turha karsittiin pois. Kuulin harrastuksista ja viikkorahastakin vasta koulussa. Ja elokuvateattereista, silloin olin jo kolmannella luokalla. Lopulta minua alettiin pitämään tyhmänä koska en joko tiennyt tai ollut kokenut itsestäänselvyyksinä pidettyjä asioita kuten ulkomaanmatkoja.

Vierailija
15/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gay-alert! Gay-alert! Gay-alert!

Osta sille crossimopo, tulitikut,  ja rynnäkkökivääri.

Vierailija
16/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on kiinnostuksen kohteiden tukemista, että poika haluaa nukkekodin ja äiteen on pakko oma-aloitteisesti vääntää siitä batmanin kartano, ettei vaan olisi liian tyttömäistä....

Pahvilaatikostahan AP on nukkekodin vääntäny eikä se oo kelvannu kakaralle.

Vierailija
17/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi.

Vierailija
18/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin, ja olen ostanutkin. Leikkii sillä innokkaasti, tällä hetkellä se on paloasema.

Vierailija
19/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä siitä paljoa iloa olis jos sillä ei kerran kuitenkaan leikitä.

Vierailija
20/33 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän voisit askarrella sinne jotain Fortnite- tai GTA -ukkeleita taistelemaan. Älä nyt vaan mitään nukkeperhettä hanki jos vaikka taloon sortuisitkin. Ja Sylvanian Family on sitten vihon viimeinen vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme