Mitä ovat Prismassa istuvat vanhukset?
Mitä ne siellä tekee? Miksi ne vain istuu paikallaan tuottamatta mitään. Se tila on kuitenkin rakennettu liiketoimintaa varten, eikä lepokodiksi. Hyväksyisin jos kuluttaisivat siellä rahaa johonkin, mutta kun istuvat vaan.
Kommentit (54)
Mieluummin oliskin mummoja. Täällä istuu spurgut Prisman ulkopenkeillä, kun niillä on asuntola siinä vieressä.
He saavat päiväänsä sisältöä katselemalla ihmisiä, saattavat päästä puheisiinkin joidenkin kanssa, yksinäiset vanhukset.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt erään huoltoaseman kahvilan suhteen. Aina siellä näyttää olevan se yksi ja sama miesporukka turisemassa. Jos itse olisin eläkkeellä niin viettäisin kyllä aikani jossain ihan muualla kuin "Esson baarissa". Tuskin nuo rahaakaan kovin kummoisesti yrittäjälle tuovat, kahvin silloin tällöin.
Pitkät perinteet ja kulttuuri. Harrastettiin jo 1700-luvulla sivistyneissä piireissä, joka on yleistynyt myös rahvaissa. Kyläparlamentti jne. Perinnettä pidetään yllä edelleen niin maaseudulla kuin Helsingissä.
Ukkoporukoissa keskustellaan päivän politiikka, uutiset, taide ja tiede jne.
Nykyään yleistynyt myös akateemisten naisten keskuudessa brunssin merkeissä.
Menisköhän palaute täältä.
Miksi sisällä Prismoissa täysin olemattomasti penkkejä. Olen vanhuksen kanssa niissä liikkunut. Olen itse paraikaa siinä kunnossa, koko ajan päästävä hetkeksi istumaan jotta kipu laantuu. Tarvitsisin rollan, mutta miten asioit kärryn ja roöllan kanssa yhtä aikaa!
Joten on pakko lähteä rollatta. Hommasta ei vain oikeasti toimi.
Miettikööt miksi ei saada ruokaosastolle muutamaa penkkiä sinne tänne? Meneekö niillä niin huonosti?
Naisten vaateosastolle myös.
Kissankokoisin opastein.
Sitten kun joku keksisi masiinan mihin voisi syöttää etsimänsä sekalaiset tavarat ja se sylkisi paperilla tai kännykkään piirroksen tai jonkin, mikä ohjaisi sisälle mennessä,mistä ne löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottavat tilattua taksia.
Tuntikausia? En usko.
Kyttäätkö sinä heitä siellä tuntikausia? Mitä sinä siellä muuten teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntikausia? En usko.
Nykyään kelataksia saa välillä odottaa pitkään. Todella pitkään.
ei kai sitä kelataksilla mitään kauppareissuja tehdä. Sairaala reissuja niillä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntikausia? En usko.
Mistä tiedät, että ovat tuntikausia?
Mitäs sinä siellä teet tuntikausia heitä tarkkailemassa?
Kaikkea sitä joku miettiikin. Missä sitä sitten pitäisi istua jos haluaa vähän ihmisten ilmoilla olla. Kahviossakin kahvi maksaa ja kun ei ole lähtenyt varsinaisesti kahville vaan kauppa reissulle niin on ihan luonnollista kuluttaa vähän aikaa istuskellen siellä penkeillä. Monella saattaa olla myös kipeät jalat joita haluaa vähän lepuuttaa ennen kotimatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntikausia? En usko.
Nykyään kelataksia saa välillä odottaa pitkään. Todella pitkään.
ei kai sitä kelataksilla mitään kauppareissuja tehdä. Sairaala reissuja niillä tehdään.
Nimenomaan. Paitsi täällä väitetään että vammaispalvelu on sama kuin kela-taksi. Ei se vaan ole, täysin eri palvelu ja eri hinnastot. Aika tyhmää olisi pulittaa 25 euron omavastuuta jostain kauppareissusta ja toiset 25 kotiinpaluusta.
Tämä on uusi ilmiö. Pappaköörit tukkii huoltoasemien ja kauppojen kahvilat ja todellakin istuvat tuntikausia tyhjien kahvikuppiensa kanssa siellä. Joka päivä. Eikö ole muuta tekemistä? Sitten maksetaan niille eläkkeitä selkä ja mieli vääränä.
Mina istun siella etukumarassa kun hermo joutuu selassa puristuksiin ja oikea jalka lakkaa toimimasta. Kolme kertaa olen joutunut kayttamaan moottorikarrya vaikka en ole lihava enka kamalan vanhakaan. :D
Tuskinpa istuvat siellä tunti tolkulla. Ja kyllä siellä käytävän penkillä istuu myös nuorempia, koska Prismoissa siellä on S-pankki ja odottavat vuoroaan.
Yleisin syy lienee osinkojen nostaminen ja niiden sijoittaminen edelleen, sijoitusneuvonta, laskujen maksu ja käteisten nosto.
Eikä penkillä istuvat suinkaan ole turhaa porukkaa, vaan juuri he, usein mahdollistavat Prisman ja saman ketjun liiketoiminnan. Ovat kovin tärkeitä ihmisiä.