Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan lapsen menemään sovinnolla etävanhemman luo?

Vierailija
13.07.2019 |

Tilanne on nyt se, että lapsi huutaa suoraa huutoa, kun etävanhemmalle pitää mennä. Väkisin hänet sitten kannan ulos ovesta. Pihalla lapsi roikkuu kynsin hampain minun kädessäni ja etävanhempi kiskoo häntä toisesta kädestä mukaansa.

Mitä voin tehdä, että nämä tilanteet helpottuisi? Etävanhemman kanssa asiasta on turha puhua. Perheneuvolasta ei saatu mitään apua - siellä todettiin vaan, että sellaista se on erolapsilla.

Erosta on aikaa vuosia. Lapsi on alle kouluikäinen ja tapaa etävanhempaa säännöllisesti. Helppoa ei etävanhemmalle meno ole ollut kuin satunnaisesti, nyt siitä on tullut painajaismaista.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pakoteta menemään. Ne on lapsen tapaamisia ei aikuisen. Vain lapsen oikeudet on koskemattomat. Tämän luulisi olevan selviö kaikille. Jos ei halua mennä niin katsotaan sitten jos seuraavalla kerralla. Välillä odottaa isän luo menoa, välillä haluaa jäädä kotiin. Kaikki on ok. Teillä on perheneuvolassa huonosti koulutettua väkeä.

Vierailija
2/3 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisinpa yhtään auttaa. Muistan itse miten meillä huutaja oli aina se oma äiti kun minun piti lähteä vuoroviikonloppuison isänluo. Aina kauheaa huutamista ja syyttelyä ennen isän luo lähtemistä ja yhtä hirveä huutaminen ja syylistäminen isänluota tulon jälkeenkin. Olisi varmaan lyönytkin minua jos vain olisi uskaltanut. Tykkäsin olla enemmän isäni luona sillä äitini oli kauheen auktoritäärinen ylisuojeleva narsisti. Ja onneksi laki lopulta muuttui niin että pääsin muuttamaan isäni luo asumaan. Äitiini taas en enää edelleenkään pidä mitään yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei saa pakottaa tapaamisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan