Löytääkö teinit Pasilasta Lintsille?
Kaksi pikkukaupungin teiniä matkustaisi keskenään Lintsille. Onko reitti Pasilan asemalta yhtä selkeä, kuin Googlesta katsomalla näyttäisi?
Ja onko reitti kohtuullisen turvallinen, jos juna kotiinpäin lähtee n. kahdeksan maissa?
Kommentit (29)
Kyllä, matka on selkeä ja lyhyt. Linnanmäki samoin kuin Pasilan talot näkyvät kauas. Sinne ja sieltä pois kulkee myös paljon muita ihmisiä, joten turvallista on. Seuraa vain joukkoa. Teineillä lienee älypuhelimet, joista voi käyttää navigaattoria, jos osoittautuu ylivoimaisen vaikeaksi. Vieraitten matkaan ei lähdetä, puhelinta ei lainata eikä syödä keltaista lunta.
Ei svidu :D :D
Jos nää on yhtään ns normaaleja teinejä, niin ei pitäisi olla mitään hätää... Korjaan, moni ei normaalikin selviää tuosta pätkästä.
Vierailija kirjoitti:
No ihan varmasti löytää. Pasilan asemalla on isot remontit ja vähän sokkeloista mutta matka on lyhyt ja Linnanmäki näkyy jo asemalta.
Kiitos! Kiva kun vastasit. Niin ajattelin itsekin, mutta itse olen kulkenut lähinnä järjestötalolle, enkä ole lintsin suuntaan pahemmin tiiraillut.
Olisiko vaihtoehtona se, että vanhemmat veistivät teinit autolla Lintsille?
Mä en ymmärrä sitä, kun nuoret valittavat, etteivät aikuiset tee mitään toimenpiteitä torjuakseen ilmastonmuutosta, koska kyllähän esim. Yli 12-vuotiaat voivat ihan hyvin matkustaa julkisilla yksin tai jos vaikka vanhemmat haluaisivat talvilomalla matkustaa Thaimaahan, voi lapsi sanoa, että hän ei halua lähteä mukaan, koska lentäminen rasittaa ilmastoa, joten hän on mieluummin viikon ukin luona.
9 ratikalla tai bussilla nro 23 pääsee ihan Linnanmäen eteen.
Kristiina xx kirjoitti:
Olisiko vaihtoehtona se, että vanhemmat veistivät teinit autolla Lintsille?
Mä en ymmärrä sitä, kun nuoret valittavat, etteivät aikuiset tee mitään toimenpiteitä torjuakseen ilmastonmuutosta, koska kyllähän esim. Yli 12-vuotiaat voivat ihan hyvin matkustaa julkisilla yksin tai jos vaikka vanhemmat haluaisivat talvilomalla matkustaa Thaimaahan, voi lapsi sanoa, että hän ei halua lähteä mukaan, koska lentäminen rasittaa ilmastoa, joten hän on mieluummin viikon ukin luona.
Mitä sinä selität?
Voi Luoja näitä maalaisia.
Omat on 15-vuotiaina pärjänneet omillaan lentokentiltä tiettyihin määränpäihin. ulkomailla. Jos sinun eivät Pasilasta pääse Lintsille (näkyykin muuten siihen asemalle korkeat laitteet), niin häpeä kasvatustasi.
Uusavuttomuus huipussaan jos ei, sitäpaitsi siellä on SUURET nuolet jotka ohjaa lintsille.
Näyttää olevan mahdotonta joillekin vastata asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
9 ratikalla tai bussilla nro 23 pääsee ihan Linnanmäen eteen.
Ei pääse ysillä eteen vaan kävelymatkaa jää reilusti. Kolmosella pääsee eteen.
(Tiedän kun käyn siellä joka keskiviikkoilta laulamassa)
Onko ihan mahdotonta vastata ystävällisesti? Tai jos ei pysty siihen, vaihtaa aihetta minne mennä länkyttämään?
Vierailija kirjoitti:
Omat on 15-vuotiaina pärjänneet omillaan lentokentiltä tiettyihin määränpäihin. ulkomailla. Jos sinun eivät Pasilasta pääse Lintsille (näkyykin muuten siihen asemalle korkeat laitteet), niin häpeä kasvatustasi.
No mitäs häpeämistä tässä on, että selvitän asioita etukäteen? Kuvittelisin, että on ihan ok vanhempana varmistaa paikallisilta reitin selvyys ja turvallisuus.
Mietitäänpä. Teinin motivaatio suoriutua huvipuistoon hukkaamatta mahd. vähän huvitteluaikaa lienee noin 110%.
Jos kohteena olisi ruotsin kieliopin kertauskesäkurssi, todennäköisyys "eksyä" matkalla olisi epäilemättä samat 110%.
Eli kyllä, he löytävät aivan varmasti perille.
Teinille olisi varmasti tarpeellinen oppimiskokemuskin, jos ei kaikki ole täysin selvää vaan joutuu vähän käyttämään hoksottimiaankin tuollaisessa tilanteessa. Ei Suomessa voi edes eksyä, jos vain uskaltaa kysyä neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä upea kasvattaja
Teinit kyllä osaa käyttää kännykkää navigointiin. Näin toimi omakin teinini, kun ei osannut tietä Sokokselta Stockmannille eikä kehdannut kysyä ihmisiltä ja minä en heti ehtinyt viestiin vastaamaan. Minusta tämä oli hieman huvittavaa, kun Helsingissä asutaan ja teini oli jo kolmannelta luokalta käynyt koulua keskustassa. Mutta liian harvoi oltiin Stockalla käyty, niin navigointiin piti turvautua.
Ihan ymmärrettävää silti, että vanhempi varmistelee, että reitti on helppo ja että teinit pärjäävät.
Toivota ap ihan rauhallisin mielin teineille mukavaa päivää ja pyydä tuomaan tuliaisiksi muutama metrilaku.
Kiitos kaikille vastaajille, myös niille asiattomille; sain hyviä nauruja ja näkyvyyttä omille kysymyksille.
Kyllä taidan uskaltaa päästää teinit matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomuus huipussaan jos ei, sitäpaitsi siellä on SUURET nuolet jotka ohjaa lintsille.
Mistä ihmeestä minä tietäisin, että siellä on suuret nuolet Lintsille, jos en olisi paikallinen?
Aivan varmasti löytävät perille. Itse muistuttaisin lähinnä siitä, että varaavat tarpeeksi aikaa paluumatkaan. Kävellen menee varmaan noin 15-20 min. sama aika menee helposti myös ratikalla, jos edellinen on just mennyt ja Pasila on suht sekava tällä hetkellä.
Mukavaa päivää Lintsille.
No ihan varmasti löytää. Pasilan asemalla on isot remontit ja vähän sokkeloista mutta matka on lyhyt ja Linnanmäki näkyy jo asemalta.