Ero miehen lapsen takia?
Olen seurustellut reilut kaksi vuotta miehen kanssa, jolla yksi lapsi edellisestä suhteesta. Itselläni on kolme lasta aikaisemmasta suhteesta.
Ongelmakseni on muodostunut miehen lapsi, jota en siedä enää päivääkään. Lapsella ei ole mitään käytöstapoja, hän pieree, huutaa, riehuu, riekkuu ja kiusaa kaikkia kaiken aikaa. Pelien ääreen rauhottuu ja silloin kun lapsen vihdoin ja viimein saa nukkumaan on hiljaista ja rauhallista. Heti kun lapsi herää, alkaa taas se älämölö ja riehuminen.
Mies ei ohjaa lasta rauhoittumaan ja käyttäytymään hyvin, ja toistelee kuinka lapsi ei vielä osaa ja malta odottaa jne kun on niin kovin pieni. Lapsi on jo kuusi vuotta ja vie miestä kuin pässiä narussa... Tämä lapsi myös kiusaa lemmikkejämme, on repinyt nahasta ja jahdannut, huutanut ja möykännyt niillekin.
Minun lapset ovat jo lopen kyllästyneitä tuohon lapseen, koska he saavat oman osansa joka ikinen kerta. Lyömistä, läpsimistä, haukkumista ja muuta kiusaamista.
Mies ei olo ollenkaan johdonmukainen tuon lapsen kanssa, vaan viimeksi kun olimme kaupassa lapsi alkoi siellä riehua päättömästi niin mies sanoi että he menevät kaupan ulkopuolelle jäätelölle!
Itse saisin koko ajan olla pitämässä miehen lasta kädestä kiinni ja ohjaamassa häntä käyttäytymään hyvin, mutta kun lapsi ei ole minun! Minä kasvatan kolmea omaa lasta yhdessä heidän isän kanssa ja lapset käyttäytyvät hyvin, ovat fiksuja ja pärjäävät hyvin koulussa. Heidän kasvatukseen olemme panostaneet ja puhaltaneet aina yhteen hiileen.
Miten tätä asiaa ottaisi edes esiin miehen kanssa? En oikeasti kestä hänen lastaan enää hetkeäkään.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Uusperhe ja kaikki tykkää!!! On nämä nykyajan siunauksia, kuka lie keksinytkin!!!
Kuule uusperhe on ollut ennen lapsille elinehto kun äidit ja isät kuoli tauteihin, sotiin, synnytykseen, nälkään. Uusperheissä joku sentään ruokki lapset. Kyllä se suljettu ja ylimielinen ydinperhe on varsin uusi keksintö. Luonnonmukaista on ollut uusperhe. Ydinperhe on liittynyt tasan omaisuuden haalimiseen, että saadaan rajat kiinni ja kaikki hyvinvointi vain omille lapsille.
No sun velvollisuus on laittaa ap rajat. Jos mies on kykenemätön seisomaan sun rinnalla, et tuollaisen nössön kanssa mitään uutta perhettä saa rakennettua. Uusperheen edellytykset ovat aikuisuus, vanhempien lojaliteetti toisiaan kohtaan ja selkeät rajat. Moni mies ei siihen pysty kun ei ole koskaan edes kasvanut aikuiseksi, mut lapsia on ollut pakko hankkia silti. Itse olen ollut eroamassa samasta syystä, en halua pilata omaa ja lasteni elämää jonkun teini-miehen isyydellä ja kasvatusongelmilla. Nyt näyttää kuitenkin siltä et on ruvennut kiireen vilkkaa kasvaa aikuiseksi tuo mies. Sen myötä hänen isyydestään ja lasten touhuistakin saattaa tulla jotain jonka kanssa voin elää. Jos mies ei ota vastuuta ja seiso rinnallasi, tuosta ei ap voi tulla mitään. Ainoastaan sun elämä menee pieleen toisten ongelmien vuoksi
Asutteko yhdessä? Entä jos muuttaisitte erilleen ja tapaisitte miehen kanssa vain silloin kun lapsi ei ole mukana? On väärin lapsia kohtaan että yhdellä on eri säännöt kuin muilla ja perseilystä palkitaan jäätelöllä jne.
Ihan hyvin voit sanoa, ettet halua viettää vkonloppuja yhdessä niin kauan, kuin kaikilta lapsilta ei edellytetä samanlaista käytöstä. Koska ei ole reilua sinun lapsiasi kohtaan. Käytökseen puuttuminen on sitä vaikeampaa, mitä myöhemmin alkaa kasvattaa. Kyllä miehen pitäisi tämä ymmärtää.
Molemmat olette väärässä. Lapsella on luultavasti adhd ja mahdollisesti käytöshäiriö!
Mun veljistä yks käyttäyty noin, me muut 8:n lasta emme. Sillä yhdellä on adhd
Sikskumä tarvitsen itselleni ja omille lapsilleni elättäjän.