Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei tule kansalaispalkkaa. Mietitään sosiaaliturvan muuttamista vastikkeelliseksi

Vierailija
13.07.2019 |

Vaemmistoliiton ministerin mukaan kansalaispalkka on mahdoton tässä tilanteessa.

https://yle.fi/uutiset/3-10876523

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirretään 10000 laatikkoa paikasta a-b ja seuraavana päivänä takaisin. Ketään se ei hyödytä, mutta silloin sosiaaliturva on vastikkeellista.

Vaikka näinkin. Kyllä se sen verran hyödyttää että pelkillä tuilla loisivat oppivat että raha ei tule mitään tekemättä kenellekään. Saattaa motivoida tekemään jotain järkevämpää ja tällä hetkellä työvoimapulaa on monilla aloilla.

Millä aloilla on työvoimapula? Puhelinmyyjillä?

Selviää työvaoimatoimistosta tai mikä se nyt nykyään onkaan. Kaikenlaisia hanttihommia löytyy vaikka kuinka paljon. Siivous, terveydenhuolto-, rakennusala jne.

Noihin kaikkiin tarvitaan nykyään koulutus ja kaikkia lupia ja kortteja, jopa siivoukseen terveydenhuoltoalasta nyt puhumattakaan. Töihin ei nykypäivänä enää vaan marssita samoin kuin joskus ennen.

No olisikos sitten aihetta tehdä itse asialle jotain että täyttää ne vaatimukset? Tämäkin on sitä vastikkeellisuutta, että pidetään ITSE huolta OMASTA kelvollisuudesta vapaisiin työpaikkoihin...

Montako työpaikkaa olet itse luonut? Ellet yhtäkään niin ole hiljaa.

Takuulla enemmän kuin sinä. Tänäkin vuonna olen tuottanut työnantajalleni yli miljoonan euron hyödyt. Näin työnantajani pystyy satsaamaan mm. asiakaspalveluun, uusien tuotteiden kehittämiseen yms. Nämä molemmat toiminnot työllistävät satoja henkilöitä Suomessa, ja minun työpanokseni on yksi merkittävä tekijä siinä että näin on myös jatkossakin.

Väittää voi vaikka mitä, se ei tarkoita että olisi totta.

Täällä on ilmeisesti ihmisiä, jotka kuvittelevat ettei firmoissa työskentele ihmisiä joiden tuloksentekoa mitataan ja jotka ihan oikeasti pystyvät tuottamaan työnantajalleen isojakin hyötyjä. Kyllä minulle tästä sitten vastaavasti maksetaankin ihan kohtuullisesti, mutta tulostavoitteet ovat arkipäivää ja niitä seurataan kuukausittain.

Vierailija
82/85 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirretään 10000 laatikkoa paikasta a-b ja seuraavana päivänä takaisin. Ketään se ei hyödytä, mutta silloin sosiaaliturva on vastikkeellista.

Vaikka näinkin. Kyllä se sen verran hyödyttää että pelkillä tuilla loisivat oppivat että raha ei tule mitään tekemättä kenellekään. Saattaa motivoida tekemään jotain järkevämpää ja tällä hetkellä työvoimapulaa on monilla aloilla.

Selviää työvaoimatoimistosta tai mikä se nyt nykyään onkaan. Kaikenlaisia hanttihommia löytyy vaikka kuinka paljon. Siivous, terveydenhuolto-, rakennusala jne.

Noihin kaikkiin tarvitaan nykyään koulutus ja kaikkia lupia ja kortteja, jopa siivoukseen terveydenhuoltoalasta nyt puhumattakaan. Töihin ei nykypäivänä enää vaan marssita samoin kuin joskus ennen.

No olisikos sitten aihetta tehdä itse asialle jotain että täyttää ne vaatimukset? Tämäkin on sitä vastikkeellisuutta, että pidetään ITSE huolta OMASTA kelvollisuudesta vapaisiin työpaikkoihin...

Nyt tuli epäsuosittu mielipide. Ihmiselläkö olisi itsestään jokin vastuu ja valtion olisi huolehdittava että mahdollisuus on olemassa?

Näinpä. Näkeehän sen nyt peukuistakin. "minulla on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia" tuntuu olevan nykyajan ajattelutapa. "esteitä" työn saamiseksi löytyy, mutta eipä paljoa näy sitten niitä yksilön itsensä toimia niiden poistamiseksi. Mahdollisuuksia kyllä on kun itse vain vähän viitsisi tehdä töitä sen eteen."nokun tarvitaan tämä ja tämä kurssi/todistus". No miten olisi, jos vaikka suorittaisit sen kurssin/hankkisit sen todistuksen.

Niinpä. Toista se oli ennen. Kun orja rupesi inisemään, niin niskalaukaus. Asia korjattu.

Ei tullut. Ennen orjanomistaja joutui maksamaan orjasta ja kuollut orja oli hukkaan heitettyä rahaa. Vie sellaiset vähintään 15-vuotta jotta uusi orja valmistuu. Ei niitä puiden oksilla kasva.

Okei, kyllä kyllä. No, sitten paljon piiskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako työpaikkaa olet itse luonut? Ellet yhtäkään niin ole hiljaa.

Takuulla enemmän kuin sinä. Tänäkin vuonna olen tuottanut työnantajalleni yli miljoonan euron hyödyt. Näin työnantajani pystyy satsaamaan mm. asiakaspalveluun, uusien tuotteiden kehittämiseen yms. Nämä molemmat toiminnot työllistävät satoja henkilöitä Suomessa, ja minun työpanokseni on yksi merkittävä tekijä siinä että näin on myös jatkossakin.

Väittää voi vaikka mitä, se ei tarkoita että olisi totta.

Täällä on ilmeisesti ihmisiä, jotka kuvittelevat ettei firmoissa työskentele ihmisiä joiden tuloksentekoa mitataan ja jotka ihan oikeasti pystyvät tuottamaan työnantajalleen isojakin hyötyjä. Kyllä minulle tästä sitten vastaavasti maksetaankin ihan kohtuullisesti, mutta tulostavoitteet ovat arkipäivää ja niitä seurataan kuukausittain.

Nämä mittarit ovat hyvin ongelmallisia.

Vierailija
84/85 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botit vapauttaa ihmiset työn orjuudesta. Pitää sanoittaa uusiksi biisi orjat sorron yöstä nouskaa...Kapitalismi jää kommunismin kanssa historiaan. Tilalle tulee botit eli botulismi.

Vierailija
85/85 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vastike pitää sitten olla yleishyödyllistä, mutta se ei saa viedä töitä keneltäkään muulta. Voi olla aika haastavaa.

Mikään 9€/päivä orjatyö ei tule kyseeseen, koska työstä pitää maksaa palkka.