Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt ne vaikeat naistentyöt mitä kukaan mies ei opi!

Vierailija
12.07.2019 |

Tokihan toistuvat työt ovat vaikeita miehen aivoille, mutta opin ne kun oli pakko.

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytäminen vaikuttaa olevan haasteellista kaikille perheen miespuolisille. Jääkaapista ei löydy juustoa vaikka se on nenän edessä. Tai ihan mikä muu vastaava juttu, siihen tarvitaan aina vaimon tai äidin apua. Kummallista.

"Metsästäjän katse". Mun mies luki jostain teorian, jonka mukaan naiset havaitsevat sivusilmällä paremmin liikkeen (vaara), miehet taas kohdistavat katseensa paremmin yhteen pisteeseen. Valitettavasti se piste ei ole voipaketti tai sukkapari. 

Nyt pistät ihan omisasi. Juttu on juuri päin vastoin. Miehet ovat metsästäjinä mestareita huomaamaan liikkeen ja reagoimaan siihen. Tästä syystä miehet ovat naisiin verrattuna täysin ylivoimaisi esimerkiksi pallopeleissä, koska osaavat reagoida oikein liikkuviin kohteisiin. Metsästäjälle on tärkeää reagoida pakoon ryntäävään saaliiseen tai kimppuun käyvään petoon.

Naiset ovat taas hyviä huomaamaan staattisia asioita, kuten puolukat mättäässä tai sen että kukkavaasi ei ole täsmälleen oikeassa asennossa pölyjen pyyhkimisen jälkeen.

https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/2015121820847436

Ei ole omia, on Allen & Barbara Peasen teoksesta Hormonien sota. Itse teoksesta voi olla montaa mieltä, tässä ´jonkun bloggarin arvostelu. Ei siis mikään uusi opus.http://nenakirjassa.blogspot.com/2012/03/hormonien-sota-miksi-miehet-ei…

Vierailija
122/140 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesu täälläkin. Mies kyllä on ihan tekniikan ihmelapsi muuten, mutta pyykkikoneen käyttö on liian vaikeaa. 

Meillä harjoitellaan nyt pyykin kuivumaan laittamista. Kun se sujuu, niin sitten alan opettaa ohjelman valitsemista ja koneen päälle painamista. Nyt mies harjoittelee omilla vaatteillaan, omiani en vielä anna pestä.

Mies ajaa työkseen isoja koneita ja osaa korjatakin niitä, mutta pyykkikone on liian vaikea vekotin. Niin on tosin tiskikonekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tällä palstalla on aivan kujalla. Teitä on huijattu.

Opiskelin miehistä alaa ja lähes kaikki luokkakaverit oli miehiä.

Ne kertoi tahallaan tekevänsä kotitöitä väärin ja huonosti, jotta niiden naiset tekisivät ne niiden puolesta. Toinen hyvä keino oli jättää tekemättä ja odottaa, niin että suloinen pyllynheiluttaja ne tekisi. Toimii kuulemma erittäin hyvin ✌️😂😇

Ei meitä ole kukaan huijannut, kyllä me tasan tarkkaan tiedämme.

Vierailija
124/140 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 asiaa joita mies EI voi tehdä: synnytys ja imetys.

Kaikki muut asiat osaa mieheni hoitaa.

Jopa metatyöt....

Vierailija
125/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä koko viestiketjua en jaksa ymmärtää. Aloitus sinänsä oli ihan hyvä ja aito. Ja ihan asiaa. Minä en vain kestä enää kertaakaan kuulla, kuinka ihan oikeasti loppuunkulutettu äiti haluaa vertaistukea ja saa vastineeksi tällaista soopaa. Kyllä, ihan oikeasti monikin mies on kykenevä hoitamaan vaikka kymmenen kertaa paremmin kaikki maailman hommat. Mutta joskus saa luvalla olla väsynyt ja valittaa vähän. Kaivata tukea ilman yhtään purnausta vastaan. Hyvä sinä aloittaja! Saat minulta virtuaalisesti halauksen, selkähieronnan, koko talon siivouksen ikkunanpesuineen, yhtäjaksoista unta ainakin kakdeksan tuntia, lomamatkan ja kymmenentuhatta euroa tuhlattavaksi

Vierailija
126/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi ettei mies voi oppia, mutta tietynlaiset työt tai työtapa kyllä yleensä sujuu naisilta luonnostaan helpommin kuin mieheltä, esim monen asian yhtäaikainen tekeminen (vaikka siivous ja lastenhoito samaa aikaa), ennakointi kodin ja lasten tarpeiden suhteen (esim kauppalistat) tai ns näkymättömien kodin- ja lastenhoidon työt (esim lasten hiuslenkkien osto ja käyttö tai käsienpesualtaan pyyhkiminen sen alapuolelta). Samoin on töitä jotka taas onnistuu mieheltä luonnostaan helpommin, mutta jotka nainenkin kyllä tarvittaessa oppii, esim pitkän tähtäimen suunnitelmat ja niiden tehokas toteutus, lasten kurinpito tunnepitoisissa asioissa tai isompien hankintojen tai korjaustöiden toteutus.

Vierailija
127/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen kanssa kahden päivän reissuun lähteminen ja tähän liittyen lasten vaatteiden ja tavaroiden pakkaaminen ja ruokailun suunnittelu. Yleistäen sanon että jos olisi miehen vastuulla niin lapset olis alasti ja nälissään. Poikkeuksia tietysti on.

Tämä! Sovin miehen kanssa, että lähden lapsen kanssa pois jaloista koko päiväksi, ja hän sillä välin pakkaa lasten ja omat tavaransa. Olin poissa 7 tuntia ja sillä välin hän oli saanut pakattua uimapuvut, pyyhkeet ja toisen lapsen sisävaatteet sekä läppärin. Isompi lapsi oli jonkin aikaa kotona miehen kanssa, joten oli laittanut hänet pakkaamaan itse ja hän oli saanut laukkuunsa mm. paitoja, shortsit ja (yhdet) rikkinäiset housut.

Enää puuttui vain kaikki miehen omat tavarat sekä kaikkien ulkovaatteet, kengät, lääkkeet, shampoot, voiteet, hiusharjat, lasten lelut, uimalasit jne.

Mulla meni kaikkien jäljellä olevien + omien pakkaamiseen noin puoli tuntia samalla . Eli kyllä mies varmaan selviäisi pakkaamisesta, mutta se saattaisi vaatia muutaman päivän täysin rauhallista aikaa ilman häiriöitä.

toisella kerralla onnistuisi jo nopeammin.

Mutta toki teillä oli homma hanskassa jo ekassa ultrassa.

--

Yleinen ongelma: kun mies tekee, se (ei edes hän) tekee asian väärin. Lopputulos voi olla 99% sama, mutta asia on naisen mielestä tehty väärin koska se ei ole hänen tavallaan tehty.

Riittävän monta kertaa kun mies on kuullut *ittuilua tästä, hän lakkaa tekemästä. 

Se alkaa siellä seurusteluvaiheessa. Osasin imuroida 12-vuotiaana, osasin imuroida 20-vuotiaana kunnes tapahtui ihme ja 24-vuotiaana en enää osannutkaan.

Väärin. Luulit, että osaat imuroida, mutta äitisi ei jaksanut kasvattaa raivoavaa äkäpussiaansa loppuun asti ja ei kehdannut kertoa, että imuroida pitää myös sängyn ja mattojen alta ja nurkista. Mutta siis joo varmasti osaat imuroida jos silleen nopee kattoo xD

Vierailija
128/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua täälläkin. Ihmetyttää vain, miten mies joskus osaa/jaksaa skarpata ja tekee kotitöitä ihan kunnolla. Vaikkapa imuroi, pyyhkii pölyt ja moppaa. Näitä siivousinnostuksia tapahtuu tosin valitettavan harvoin, yleisempi näky on sohvalla makaava, torkkuva mies.

Mutta joskus häneltäkin tulee aikamoisia aivopieruja. Esimerkiksi imurissamme on lattiasuulake käytössä (=suulakkeen reunoja kiertää harjakset). Harjaksiin tarttuu helposti hiuksia, pölyä jne. joten välillä sitä pitää putsata. Mies imuroi koko kämpän, eikä "huomannut" että suulakkeessa on kiinni kissan kokoinen klöntti pölyä ja karvoja. Eikä sitä, että imemisen sijaan tukkoon mennyt imuri vain siirsi pölyä ympäri asuntoa.

Kanasuikalepaketista valahti nestettä lattialle miehen kokatessa. Ei muuta kuin pöytäpyyhe käteen, kuivaamaan nesteet lattialta ja pyyhe takaisin astiankuivauskaapin tangolle! Tässä kohtaa kiljahdin, että ei jumalauta oletko kuullut salmonellasta, ESBL:stä tai kampylobakteerista joita raa'assa broilerissa vilisee. Mies tähän, no että voihan rätin laittaa pesuun. Toki voi, mutta ei se rätti hänen käsistään pyykkikoriin päätynyt vaan takaisin tangolle käyttöä odottamaan.

Tällä viikolla mies pesi pyykkiä. Suurin osa vaatteista mustia, mutta konetta täyttääkseen laittoi sekaan mm. vaaleita t-paitojaan. Pesulokeroon iso mitallinen tahranpoistojauhetta, pesupallo täyteen pesuainetta ja korkillinen huuhteluainetta huuhteluainelokeroon. Kone päälle, 60 asteen pesuohjelma 3 tuntia. Tietysti tahranpoistojauheen valkaisuaine irrottaa väriä mustista, väri kiinnittyy vaaleaan t-paitaan --> harmaita läikkiä siellä täällä. Lisäksi voimakas haju ylenpalttisesta pesu- ja huuhteluaineen käytöstä.

Jos mies kokkaa, jälkien siivoaminen jää lähes poikkeuksetta minulle. Jauhot lattialla, likainen paistinpannu kuumalla hellanlevyllä, paistinlastoja siellä täällä...

Tässä on kyllä helmi. Ihan joka mies voisi lukea tämän.

Vierailija
129/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle on vaikeaa mm. pyyhkeiden ja lakanoiden vaihto. Ilmeisesti miehen mielestä nämä vaihdetaan n. kerran vuodessa. Tasojen, ovien ja ovenkahvojen pyyhkiminen kuuluu sarjaan "never heard", kuten myös jalkalistojen ja pölyjen pyyhkiminen. Lisäksi tavaroiden takaisin laittaminen paikalleen on ylivoimaista, palovaroittimen saa pois katosta ja pariston pois mutta uutta paristoa sinne ei saada eikä varoitinta laiteta takaisin kattoon. Vessaharjaa ei osata pestä, sitä pyöritetään pöntössä ja laitetaan mitenkään huuhtelematta telineeseen, tiskirätti jätetään märkänä roikkumaan ym. Näitä asioita on varmaan satoja mihin mies ei vaan kykene.

Vierailija
130/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesu. Mieheni harrasti nuorempana karatea ja oli laittanut punaiset urheilusukat tuon puvun kanssa yhtäaikaa pesuun. Tuli vaaleanpunainen karatepuku, jota pestiin monta monta kertaa eikä se punainen väri valkoisesta paksusta kankaasta kokonaan lähtenyt koskaan. No onneksi vyön väri ei muuttunut.

Sanoin miehelle jo parikymmentä vuotta sitten, että minun vaatteisiini ei kosketa. Miltähän ihanat kashmir-villatakkini olisivat hänen "käsittelynsä" jälkeen näyttäneet :C

Vierailija
131/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton sisäpesu. Ulkoa hän pesettää autopesulassa, mutta sisäpesu on surkea tai sitä ei ole ollenkaan, ellemme me parheen naiset mene siivoamaan. Paperikorin tyhjennys ja pesu ekana, sitten imurointi ja kaikkien pintojen pyyhkiminen kostealla siivousliinalla. Ikkunoiden pesu ikkunanpesuaineella. Takakontin maton poisto, tamppaus ja alaosan pyyhkiminen. Tavaroiden järjestely. Mission impossible meidän isukille. No onneksi saan istua töröttää kakkoskuskina aina ja kaikkialle.

Vierailija
132/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on hyvä kokki, mutta keittiö on kuin atomipommin jäljiltä ruoanlaiton jälkeen. Yhteen ruokaan pitää käyttää ainakin kolmea paistinpannua, viisi lautasta jne jne. Meillä on työnjako: mies tekee ruoat ja mitä laitan astiat koneeseen ja siivoan pinnat. Muuten ei toimi.

Vierailija
133/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys on ainoa.

Imetys toinen

Vierailija
134/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni osaa jokaisen kotityön siinä, missä minäkin. Toki siisteyskäsityksemme on erilainen, miehelleni riittää päällisin puolin sieltä täältä siivoaminen, ja minä taas haluan laatua, tämä ei ole kytköksissä osaamiseen. Mutta varautuminen on asia, jota mieheni ei hallitse. Kauppaan mennään sitten, kun jääkaapista on kaikki loppu ja lapset nälkäisiä. Reissulle pakkaaminen aloitetaan lähtöpäivänä ja mitään ei löydy, ja todennäköisesti se vaate, minkä hän haluaa mukaan on sillä aikaa pesussa. Ja vaikka näitä tapahtumia on usein, ei se silti herätä miestä toimimaan toisin.

Vierailija
135/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten töissä on vaan miljoonakertaa tärkeämpää että ne tehdään täsmälleen siten nainen haluaa.

Naista ei kiinnosta vähääkään että miten mies vaihtaa autoon pyyhkijän sulat, mutta se on todella tarkaa että miten lakana pitää viikata, eikä sitä osaa kukaan muu tehdä yhtä oikein kuin nainen itse.

t. Mies

Pyyhkijän sulat? Siinähän on vain kaksi vaihtoehtoa, joko ne on paikallaan tai ei. Jos ne pitäisi mallata, että niihin ei tule taitteita, niin yksikään mies ei näkisi tuulilasista läpi sateella.

Jos ne pitäisi naisen vaihtaa, niin tuulilasi olisi varmaan operaation jälkeen naarmuilla tai halki.

Oletko koskaan itse vaihtanut sulkia? Eihän siinä hommassa edes tarvitse koskea tuulilasiin. Ja mistä ne naarmut siihen tuulilasiin edes tulisivat, niistä pyyhkijöistäkö?

Niin moneen autoon, että tiedän kiinnitystapoja olevan useampia.

Tyypillisesti ne naarmut tulevat siitä, kun päin persettä kiinnitetty sulka irtoaa pyyhkijöitä käytettäessä ja metallinen kääntövarsi hankaa vasten tuulilasia.

Vierailija
136/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pystyy oppimaan kaikki 'naistentyöt', mutta naiset eivät pysty tekemään ihan kaikkia miestentöitä fyysisten rajoitusten vuoksi.

Vierailija
137/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykin peseminen. Miten se tulee joka kerta yllätyksenä (lue: raivokohtaus) että ne pesuohjeet on edelleen katsottava, punainen vaate edelleen värjää vaaleat.... huoh. Ei onneksi muuta pese kuin omiaan.

Ihmettelen näitän pyykkitietäjiä kun mulla ei oo koskaan mitkään vaatteet värjääntyneet ja aina laitan kaikki samaan koneeseen. Punainen, valkoinen, musta ja aina 60 asteen pesu. Olenko vain niin pro ettei vaatteet ole menneet pilalle 13 vuoden pesukokemuksella?

M32

Kyllä mulla on vaaleat vaatteet pikkuhiljaa tummentuneet, kun olen pessyt niitä samassa satsissa mustien/tummien kanssa.

Valkoiset/vaaleat vaatteet, jotka oikeasti haluan pitää valkoisina tai vaaleina, pesen aina erikseen. Muuten ihan sama.

Vierailija
138/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen kanssa kahden päivän reissuun lähteminen ja tähän liittyen lasten vaatteiden ja tavaroiden pakkaaminen ja ruokailun suunnittelu. Yleistäen sanon että jos olisi miehen vastuulla niin lapset olis alasti ja nälissään. Poikkeuksia tietysti on.

Tämä! Sovin miehen kanssa, että lähden lapsen kanssa pois jaloista koko päiväksi, ja hän sillä välin pakkaa lasten ja omat tavaransa. Olin poissa 7 tuntia ja sillä välin hän oli saanut pakattua uimapuvut, pyyhkeet ja toisen lapsen sisävaatteet sekä läppärin. Isompi lapsi oli jonkin aikaa kotona miehen kanssa, joten oli laittanut hänet pakkaamaan itse ja hän oli saanut laukkuunsa mm. paitoja, shortsit ja (yhdet) rikkinäiset housut.

Enää puuttui vain kaikki miehen omat tavarat sekä kaikkien ulkovaatteet, kengät, lääkkeet, shampoot, voiteet, hiusharjat, lasten lelut, uimalasit jne.

Mulla meni kaikkien jäljellä olevien + omien pakkaamiseen noin puoli tuntia samalla . Eli kyllä mies varmaan selviäisi pakkaamisesta, mutta se saattaisi vaatia muutaman päivän täysin rauhallista aikaa ilman häiriöitä.[/

Jos miestä kohtelee kuin lasta, niin sillä tavoin se toimiikin. Ilmeisesti äiti ollut näissä perheissä kotona lasten kanssa ja määrännyt miten arki toimii. Kun mies saa olla lasten kanssa kotona pyörittämässä arkea, niin kummasti sitä muodostuu perspektiiviä ja osaa ennakoida tilanteita ja tarpeita.

Meillä minä pyöritin etupäässä lasten arkea ja huolehdin, että kotona on suunnilleen siistiä ja kaikille syötävää ja muita tarpeita. Minä niistä pyykeistä jouduin aikuiselle naiselle valittamaan, että kuinka kaikkia ei heti pilata.

Pakkaaminen viikon mökkireissulle vie vartin verran, tosin fuskaan kun olen joskus raapustanut suuntaa antavan tarkistuslistan ranskalaisilla viivoilla kullekin lapselle ja mitä kotona pitää muistaa tehdä ennen lähtöä.

Mikä ihmeen tarve teillä naisilla on koluttaa miehestänne teille yksi lapsi lisää?

t. Mies

Ei, vaan perheeseen toinen aikuinen.

Vierailija
139/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että kotityöt on sellaisten naisten pätemiskenttä, jotka eivät ole muussa elämässä saavuttaneet oikein mitään. He sitten hiovat ne arjen pyörittämisen taidot tappiinsa, samaan aikaan kun heidän miestensä huomio on paljon kiinnostavimmissa asioissa.

Pikemminkin toisinpäin. Olen optimoinut arjen pyörittämisen taidot siksi, että minulla riittäisi aikaa muuhunkin. Minullakin on huomio paljon kiinnostavammissa asioissa.

Vierailija
140/140 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni kaikkien jäljellä olevien + omien pakkaamiseen noin puoli tuntia samalla . Eli kyllä mies varmaan selviäisi pakkaamisesta, mutta se saattaisi vaatia muutaman päivän täysin rauhallista aikaa ilman häiriöitä.[/

Jos miestä kohtelee kuin lasta, niin sillä tavoin se toimiikin. Ilmeisesti äiti ollut näissä perheissä kotona lasten kanssa ja määrännyt miten arki toimii. Kun mies saa olla lasten kanssa kotona pyörittämässä arkea, niin kummasti sitä muodostuu perspektiiviä ja osaa ennakoida tilanteita ja tarpeita.

Meillä minä pyöritin etupäässä lasten arkea ja huolehdin, että kotona on suunnilleen siistiä ja kaikille syötävää ja muita tarpeita. Minä niistä pyykeistä jouduin aikuiselle naiselle valittamaan, että kuinka kaikkia ei heti pilata.

Pakkaaminen viikon mökkireissulle vie vartin verran, tosin fuskaan kun olen joskus raapustanut suuntaa antavan tarkistuslistan ranskalaisilla viivoilla kullekin lapselle ja mitä kotona pitää muistaa tehdä ennen lähtöä.

Mikä ihmeen tarve teillä naisilla on koluttaa miehestänne teille yksi lapsi lisää?

t. Mies

Ei, vaan perheeseen toinen aikuinen.

Kaksi naista vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi