Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verkkopankin tunnuslukulaite

Vierailija
12.07.2019 |

Voisko joku selittää tän laitteen toimintaperiaatteen ja miksi se muka on turvallisempi? Danske Bankin asiakas olen. Siinä laitteessa näkyy yksi numerosarja ja sitten sen avulla pääsee verkopankkiin. Mistä pankki tietää, että se on juuri minulle tarkoitettu turvanumero? Aiemmassa läpyskässä oli numerosarja ja sitten sen vieressä oleva numerosarja piti kirjoittaa, kun kirjautui sisään. Tyyliin anna turvaluku 1234 ja sitten annoin läpyskässä sen vieressä olevan turvaluvun. Uusi laite näyttää vaan yhden numerosarjan. Tolla mun laitteellahan voi sitten kuka vaan kirjautua omaan verkopankkiinsa, kun taas sillä läpyskällä ainoastaan minä pystyin omaani. Läpyskässä oli juuri ne minulle annetut numerot.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kirjautua. Se on sinun henkilökohtainen laite. Kyllä se on jotenkin liitetty siihen sun tiliin. En ole niin perehtynyt asiaan, että osaisin selittää toimintaperiaatteen mutta en usko että sillä kukaan pääsisi omalle tilillensä.

Vierailija
2/13 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä tampioita sikiää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan tilasivat jostain Kiinan nettikaupasta hätäpäissään jonkun laitteen, epäilyttävää. Tuskinpa on paljon ennätetty tietoturvaa testailemaan, mutta senhän saamme lukea jonkin ajan kuluttua iltapäivälehtien sivuilta.

Vierailija
4/13 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä yli 70v. suunnattu digilaite on sellainen, että siinä nappia painamalla saa aina uuden kertakäyttöisen luvun. En tiedä, kun en ole koko laitetta vielä nähnyt, mutta mokkulan kokoinen toimii paristolla. Se jotenkin aktivoidaan sitten juuri sinun tiliisi ja käytät niitä numeroita sitten samaan tapaan kuin käytit sitä turvakorttia, missä siis sen ja sen nron kohdaltanäppäiltiin 4 nroa. TÄmä menee minusta taas stressaavaan suuntaan, enkä osaa vielä päättää lataanko sovelluksen vai hankin tämän digi'kortin'. Esim OP jatkaa vielä kortin käyttöä, danske ei.

Vierailija
5/13 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kirjautua. Se on sinun henkilökohtainen laite. Kyllä se on jotenkin liitetty siihen sun tiliin. En ole niin perehtynyt asiaan, että osaisin selittää toimintaperiaatteen mutta en usko että sillä kukaan pääsisi omalle tilillensä.

Eli laitteella voi, kuka vaan sen saa käsiinsä, tyhjentää ap:n tilin omalle Sveitsin tilille?

Vierailija
6/13 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun kirjaudut, niin tulee uusi numerosarja

Vierailija
7/13 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko haukkumisen sijaan vaikka selittää sen laitteen toimintaperiaatten? Sinä kun tunnut sen tietävän. 

Vierailija
8/13 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei provo. On ne samat numerot varmasti tallennettu pankin tietojärjestelmään. Eihän toi muuten toimis.

Vierailija
9/13 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordean tunnusluku laitteella kun kirjautuu verkkopankki on, niin joka kerta tulee uusi tunnusluku

Vierailija
10/13 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sieltä pankistasi.

Tunnuslukujutut jotenkin aiheuttaa isoja ongelmia idiooteille ja vanhuksille.

Vierailija
11/13 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli laitteella voi, kuka vaan sen saa käsiinsä, tyhjentää ap:n tilin omalle Sveitsin tilille?

Mistä pankki tietää mikä numerosarja juuri minun on annettava? Ennen annettiin läpyskästä avainlukua x vastaava turvaluku. Nyt annetaan se yksi ainoa luku jonka laite sattuu näyttämään. En väitä, että joku tyhjentää tilin. Mietin vaan voiko kuka tahansa kirjautua OMALLEEN myös minun laitteella, kun ei ole mitään avainlukua, jota laitteen turvaluku vastaisi.

Vierailija
12/13 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko haukkumisen sijaan vaikka selittää sen laitteen toimintaperiaatten? Sinä kun tunnut sen tietävän. 

Oletteko todellakin noin yksinkertaisia, ettette ymmärrä, että se laite linkitetään yhteen tiliin? Ei sillä voi millekään muulle tilille tunnistautua. Johan se tuossa pariinkin kertaan selitettiin.

Vierailija
13/13 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä pankki tietää mikä numerosarja juuri minun on annettava? Ennen annettiin läpyskästä avainlukua x vastaava turvaluku. Nyt annetaan se yksi ainoa luku jonka laite sattuu näyttämään. En väitä, että joku tyhjentää tilin. Mietin vaan voiko kuka tahansa kirjautua OMALLEEN myös minun laitteella, kun ei ole mitään avainlukua, jota laitteen turvaluku vastaisi.

Laite toimii samoin kuin avainlukulista. Siinä on sulle henkilökohtaisesti osoitetut numerot ihan samalla tavalla. Paitsi että niitä on paljon enemmän etkä näe kaikkia kerrallaan.

Näin siis mutuilen, mutta miten muuten tuo voisi toimia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän