Kertokaa miksi juustopakettiin tulee vettä
Jääkaapissa ihan märkä juustopakkaus sisältä. Inhottavia märkiä juustoviipaleita. Miksi kastuu?
Kommentit (10)
Juusto ns. hikoilee? Paketti osuu takaseinään ja kerää siksi kosteutta?
Hikoileeko ihan itse minun eetamini? Kyllä siellä pitäisi viileää olla.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi viileää olla ei kyllä kerro yhtään mitään. Kävin juuri katsomassa mittarin omasta jääkaapista ja keskitasolla näyttää olevan +2. Taitaa olla asteen pari enemmän kylläkin koska siinä oli kiinni purkkeja.
Mutta siis pidän jääkaappini lämpötilan mahdollisimman alhaisena jo ruoan säilyvyyden takia. Ja ruokien laitto tietysti kaappiin laadun mukaan. Eli lihat ym. alhaalle koska siellä on kylmempää kuin ylätasolla. Kai sulla on mittari jääkaapissa, jotta voit seurata pitääkö laittaa lämpöisemmäksi/viileämmäksi?
Meilläkin hikoilee juustot. Myös porkkanat ja perunat hikoilevat. Ehkä jääkaappi on niin kostea että kosteutta kertyy noihin avattuihin pusseihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi viileää olla ei kyllä kerro yhtään mitään. Kävin juuri katsomassa mittarin omasta jääkaapista ja keskitasolla näyttää olevan +2. Taitaa olla asteen pari enemmän kylläkin koska siinä oli kiinni purkkeja.
Mutta siis pidän jääkaappini lämpötilan mahdollisimman alhaisena jo ruoan säilyvyyden takia. Ja ruokien laitto tietysti kaappiin laadun mukaan. Eli lihat ym. alhaalle koska siellä on kylmempää kuin ylätasolla. Kai sulla on mittari jääkaapissa, jotta voit seurata pitääkö laittaa lämpöisemmäksi/viileämmäksi?
Ehkä pitäisi hommata se mittari niin näkisi lämpötilan.
Säilytät juustoa väärällä hyllyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pitäisi hommata se mittari niin näkisi lämpötilan.
Suosittelen. Koita myös laittaa toiselle hyllylle kuten numero 7 tuossa "ehdottikin". Laita alhaalle.
Mulla ei pitkään aikaan ollut mittaria kunnes menin elintarvikealalle ja huomasin jääkaappini olevan aivan liian lämmin. Ei sinne ruoat sentään mädäntyneet, mutta vaikutti kyllä säilyvyyteen.
Mun äidin jääkaapissa sama hikoiluongelma.Ihan sama millä hyllyllä säilyttää niin juustot märkiä.Yäk.
Mulla ei ole koskaan ollut tuota. Outoa. Onkohan sun jääkaappi liian lämmin? Paljon siellä on asteita?