Kummin päin pidät haarukkaa?
Kommentit (22)
Piikkipuoli ruoan suuntaan. Sillä keihästää paloja huomattavasti kätevämmin kuin kahvapuolella, joka yleensä on tylpäksi muotoiltu ja teroittamaton.
No oikein päin! Olen kyllä huomannut, että jotkut luulevat haarukan olevan eräänlainen lusikka ja työntelevät sen täyteen ruokaa sen sijaan, että käyttäisivät niitä piikkejä kuten kuuluu. Erittäin nolon näköistä.
Miksi ruoka pitää nimenomaan keihästää, eikä kerätä sitä "kuppipuolelle"?
Vierailija kirjoitti:
No oikein päin! Olen kyllä huomannut, että jotkut luulevat haarukan olevan eräänlainen lusikka ja työntelevät sen täyteen ruokaa sen sijaan, että käyttäisivät niitä piikkejä kuten kuuluu. Erittäin nolon näköistä.
Miksi haarukka on sitten muotoiltu koveraksi, eikä suoraksi atraimeksi/talikoksi? Piikit ovat ruoan paikoillaan pitelemiseksi pilkkomisvaiheessa.
Se vaihtelee. Jos pidän haarukkaa vasemmassa kädessä, ovat piikit alaspäin. Jos oikeassa, piikit ovat ylöspäin. Syön siis eri ruoat eri tavalla. Ja kyllä, olen saanut monta kertaa olevani juntti :D
Vierailija kirjoitti:
Se vaihtelee. Jos pidän haarukkaa vasemmassa kädessä, ovat piikit alaspäin. Jos oikeassa, piikit ovat ylöspäin. Syön siis eri ruoat eri tavalla. Ja kyllä, olen saanut monta kertaa olevani juntti :D
Perustelut: syön siten, miten on helpoin syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haarukka on sitten muotoiltu koveraksi, eikä suoraksi atraimeksi/talikoksi? Piikit ovat ruoan paikoillaan pitelemiseksi pilkkomisvaiheessa.
No oiskohan sen takia, että niitä piikkejä on helpompi käyttää, kun ne osoittavat jo valmiiksi lautaseen päin. Jos haarukka olisi suora, syöjän pitäisi nostaa kättään enemmän, jotta saisi ruuan piikkiin.
Syöt ilmeisesti kuin kömpelö lapsi. Suurin osa kyllä osaa syödä ilman, että kääntelee haarukkaa välillä. Ehkäpä sinun pitäisi syödä vain lusikkaruokia.
Käytän kättäni, jolla kahmin ruokaa suuhun ja sitten lopuksi nuoleskelen käden ja pesen sen. Ihan turhaa tiskaamista tulee noilla haarukoilla ja lusikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oiskohan sen takia, että niitä piikkejä on helpompi käyttää, kun ne osoittavat jo valmiiksi lautaseen päin. Jos haarukka olisi suora, syöjän pitäisi nostaa kättään enemmän, jotta saisi ruuan piikkiin.
Syöt ilmeisesti kuin kömpelö lapsi. Suurin osa kyllä osaa syödä ilman, että kääntelee haarukkaa välillä. Ehkäpä sinun pitäisi syödä vain lusikkaruokia.
Jaaha, no nyt on ärtsy tapakasvattajatäti langoilla. Näin vakava asia, niin kyllä sietääkin tuomita!
Vierailija kirjoitti:
Googlasin tuossa vähän ruokatapoja ja tätä kuppityyliä kuvattiin yhdellä sivustolla osuvasti omituisen näköiseksi ähellykseksi. Kyllähän se koomiselta näyttää. Usein siihen liittyy suun pitäminen isosti ammollaan, jotta koko haarukka mahtuu suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlasin tuossa vähän ruokatapoja ja tätä kuppityyliä kuvattiin yhdellä sivustolla osuvasti omituisen näköiseksi ähellykseksi. Kyllähän se koomiselta näyttää. Usein siihen liittyy suun pitäminen isosti ammollaan, jotta koko haarukka mahtuu suuhun.
No on se kamalaa, mutta: ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ap itse kysyi aiheesta ja pyysi perusteluja. Miksi muuten itse avasit ketjun, joka ei kiinnosta? Hahah, oikeasti taitaa kyllä harmittaa, kun tajuaa, että on ikänsä syönyt kuin moukka ja juntti ja muut salaa pyörittelevät silmiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ap itse kysyi aiheesta ja pyysi perusteluja. Miksi muuten itse avasit ketjun, joka ei kiinnosta? Hahah, oikeasti taitaa kyllä harmittaa, kun tajuaa, että on ikänsä syönyt kuin moukka ja juntti ja muut salaa pyörittelevät silmiään.
Mä tarkoitin, että ketään ei kiinnosta varmasti sun mielipiteesi, koska tuo aiheuttaa lähinnä myötähäpeää, että jollekin aterimien oikeaoppinen käyttäminen on noin suuri pätemisen asia :) Kaikki muu sitten meneekin pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on suorapuheiset kaverit. Itse olen tyytynyt ihmettelemään hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tarkoitin, että ketään ei kiinnosta varmasti sun mielipiteesi, koska tuo aiheuttaa lähinnä myötähäpeää, että jollekin aterimien oikeaoppinen käyttäminen on noin suuri pätemisen asia :) Kaikki muu sitten meneekin pieleen.
Ai mikä muu? Nyt ollaan näköjään pääsemässä ad hominem-asteelle. En muuten liene ainoa, jolle toisten pöytätapojen puute aiheuttaa myötähäpeää. Maiskutellaan suu auki, niistetään ruokaliinaan, käytetään haarukkaa kuin jotain hemmetin lapiota jne. Mutta kukin toki tavallaan, eihän sille mitään mahda, jos ei ole kotona opetettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei niin salaa ja tiedän kyllä pöytäetiketin :) Siksi jäikin pohtimaan, että minkälainen arvo tällaiselle asialle annetaan ja olenko tosiaan juntti kun käytän haarukka eri päin kuin suurin osa. Minulle vain tuntuu luontaisemmalta ylöspäin, kuin se muiden epätoivoinen ruoan nyhtäminen ja tasapainottelu sille kuperalle puolelle. Kaikkiaan ei kuitenkaan jakseta piikittää, vaan yritetään kuljettaa suuhun sen väärinpäin olevan kupin päällä?! Jolloin tampataan sitä ruokaa siihen tovi jos toinenkin, että kulkee suuhun asti.
Kas kun kukaan ei ole muistanut vedota amerikkalaisten tapaan syödä veitsellä ja haarukalla, tai siis haarukalla. Veitsellä pilkotaan ruoka lautaselle ja sitten otetaan haarukka oikeaan käteen ja mätetään pöperöt suuhun. Kun joskus nuorena opiskelijana näin tämän tavan, niin tuli varhaislapsuus mieleen, jolloin lasten annokset pilkottiin valmiiksi suupaloiksi ja sitten pienimmät käyttelivät lusikkaa ja vähän isommat haarukkaa, mutta veitset vietiin riittävän kauas, ettei vaan kukaan loukkaa siihen itseään.
Silleen että ne piikit sojottaa itsestä poispäin.
Otan piikkipäädystä kiinni ja syön kahvalla.