Mitä laulat kissallesi?
Mitä laulua laulat kissallesi ja oletko muuttanut sanoitusta jotenkin?
Kommentit (52)
Oikeastaan mitä tahansa lauluja, jotka pyörivät päässäni. Sanoitukset muutan aina koskemaan kissojani. Esim. Tuohon mustan kissan tangoon sanat voisivat olla vaikka: "Soi [kissani nimi]-kissan tango tango tango, se [kissani nimi]-kissan tanssi ikioma on" jne. Kissat alkavat monesti maukua mukana (tai anelevat lopettamaan :D).
Koska kissani on pullan muotoinen/värinen niin olen laulanut hänelle:
”Pupupupupullla pullava... helppo kissa jokaisen.... kissa pulla pehmoinen....”
Omalle edesmenneelle kissalleni lauloin usein itsesanoittamaani biisiä. Sen sävel on ehkä jostain lainattu, en vaan muista mistä. Sanoituksessa huomioin kissan lempinimen toiston. Kyllä kisuliini tuntui siitä nauttivat :)
Hoitokissani saivat ennen nauttia korkeista sävelistä laulaessani heille Memoryä. Pari kattia tuijotti minua herkeämättä. Olen huono laulaja, mutta ehkä pääsen aika korkealle, liiankin. Lopetin laulamisen kun tajusin, miten kaikki kuuluu selvästi kerroksista toiseen.
Joku vanha lastenlaulu, jossa mainitaan kissojen nimet "Hisu, Sisu, Kisu, Visu neljä kissanpoikaa" oli myös osa repertuaariani, sillä hoitokissoja oli parhaimmillaan neljä.
Suurin osa on itsekeksittyjä eli sävel ja sanat omasta päästäni. Tyyliin "maailman ihanin kissa oot, sua aina mä rakastan...". Sitten on jotain vanhoja kappaleita, vaikka mainos 80-luvulta tai joku kansanlaulu ja keksin siihen uudet, kissaan liittyvät sanat. Kissa kuuntelee kehräten.
Lauleskelen ihan kaikkea mitä mieleen juolahtaa. Usein sanoitan itse. Viimeisin oli "puikkopaskantaja". Kissa oli vääntänyt vatiin yhden ohuen kakkapuikon, joka törötti pystyssä sieltä :D.
"Puikkopaskantaja-aa, paskoo puikkoja vaan, ei jaksa peittää, puikkojaan kissa tää...".
Smelly Cat, Smelly Cat,
What are they feeding you?
Smelly Cat, Smelly Cat,
It's not your fault
Soft kitty, warm kitty
Little ball of fur
Happy kitty, sleepy kitty
Purr, purr, purr
Noita kahta lähinnä, laulan myös koiralle. Ja sitten sekavan määrän omia rallatuksiani. Mussa on pikkasen kotimuusikon vikaa. Tuommoista kuten Phoebessa, mutta älyän pysyä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Lauleskelen ihan kaikkea mitä mieleen juolahtaa. Usein sanoitan itse. Viimeisin oli "puikkopaskantaja". Kissa oli vääntänyt vatiin yhden ohuen kakkapuikon, joka törötti pystyssä sieltä :D.
"Puikkopaskantaja-aa, paskoo puikkoja vaan, ei jaksa peittää, puikkojaan kissa tää...".
Kiitos! Jäi muuten päähän soimaan. Tiedän mitä laulan tänään. :)
Olen muuttanut säveltä. Laulan aina kahdella sävelellä kaikkea.
Kissani luulee ettei minulla ole nuottikorvaa, paitsi että eihän sitä pysty huijaamaan.
Viimeisin biisi: Rakastan elämää.
Koska kissat tykkäävät matalahkoista äänistä, lauleskelen niille usein vanhojen tuutulaulujen sävelellä omia sanoituksiani, jotka teen siitä hetkestä. Kissat tykkäävät myös vokaaleista, joten niitä on sanoissa paljon ja vain vähän konsonantteja. Tuntuvat tykkäävän.
Lauleskelen epävireisesti kissan nimestä ja lempinimistä väännettyjä rallatuksia.
Oli repekatti maantiellä poikittain, jala jalla jala jala vei. Myös tuu-tuu-tupakkirullaa hyräilen nukkuvan kissan korvaan.
Vierailija kirjoitti:
:'D
Purskahdin spontaaniin nauruun kun luin tän!
Herra Huu (eli Huge): Ei toivottu lastenlaulu. Minä rakastan, kissi vihaa, laulan siitä huolimatta tai räppään.
Jaakko Teppo: Hilma ja Onni (itse tykkään enemmän Nightwishin versiosta, mutta kissi ei välitä metalliversiosta.)
Asa: Mitiih
Asa: Harjalan Essolla (tässä vaiheessa kissi lähtee ulos vessaan tai metsästämään)
Katri-Helena: Lintu ja lapsi (kissi tykkää enemmän ranskankielisestä versiosta, mutta en valitettavasti osaa ranskaa)
Yleensä rappiä, itseriittoisa mirri tykkää kun niin usein sanotaan Pussy
Vierailija kirjoitti:
Joku vanha lastenlaulu, jossa mainitaan kissojen nimet "Hisu, Sisu, Kisu, Visu neljä kissanpoikaa" oli myös osa repertuaariani, sillä hoitokissoja oli parhaimmillaan neljä.
Eikös ne kissat mennet avantoon ja naapurin koira kantoi vielä kiviä painoksi päälle, ettei ala raato haisemaan..?
Mun kissat tykkää rauhallisista joululauluista. Tonttu ja Varpunen jouluaamuna on niiden suosikki lauluja. Ihan ympäri vuoden noita kahta laulua hoilaan kissoille. Sitten välillä lauleskelen omasta päästä kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne kissat mennet avantoon ja naapurin koira kantoi vielä kiviä painoksi päälle, ettei ala raato haisemaan..?
Kaunistuin ihan, että tuollainenko laulu mulle on jäänyt lapsuudesta mieleen! Kun muistiin oli jäänyt vain tuo kisujen nimilista. Mutta ei, Halli-koirahan pelasti kisut! Ragni Malmstenin laulama opettavainen tarina:
"Mirrit kiitti Hallia, vaan tämä äkeissänsä
haukkui heitä koko matkan kotiretkellä.
Äitimirri kyynelissään syliin heidät sulki.
Suloisimmat kyyneleet on onnen kyyneleet.
Kisu, Sisu, Visu, Misu, neljä kissanpoikaa,
äidin neuvot jälkeen sen on aina totelleet."