Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laulat kissallesi?

Vierailija
12.07.2019 |

Mitä laulua laulat kissallesi ja oletko muuttanut sanoitusta jotenkin?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan mitä tahansa lauluja, jotka pyörivät päässäni. Sanoitukset muutan aina koskemaan kissojani. Esim. Tuohon mustan kissan tangoon sanat voisivat olla vaikka: "Soi [kissani nimi]-kissan tango tango tango, se [kissani nimi]-kissan tanssi ikioma on" jne. Kissat alkavat monesti maukua mukana (tai anelevat lopettamaan :D).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kissani on pullan muotoinen/värinen niin olen laulanut hänelle:

”Pupupupupullla pullava... helppo kissa jokaisen.... kissa pulla pehmoinen....”

Vierailija
24/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle edesmenneelle kissalleni lauloin usein itsesanoittamaani biisiä. Sen sävel on ehkä jostain lainattu, en vaan muista mistä. Sanoituksessa huomioin kissan lempinimen toiston. Kyllä kisuliini tuntui siitä nauttivat :)

Hoitokissani saivat ennen nauttia korkeista sävelistä laulaessani heille Memoryä. Pari kattia tuijotti minua herkeämättä. Olen huono laulaja, mutta ehkä pääsen aika korkealle, liiankin. Lopetin laulamisen kun tajusin, miten kaikki kuuluu selvästi kerroksista toiseen. 

Joku vanha lastenlaulu, jossa mainitaan kissojen nimet "Hisu, Sisu, Kisu, Visu neljä kissanpoikaa" oli myös osa repertuaariani, sillä hoitokissoja oli parhaimmillaan neljä.

Vierailija
25/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on itsekeksittyjä eli sävel ja sanat omasta päästäni.  Tyyliin "maailman ihanin kissa oot, sua aina mä rakastan...". Sitten on jotain vanhoja kappaleita, vaikka mainos 80-luvulta tai joku kansanlaulu ja keksin siihen uudet, kissaan liittyvät sanat. Kissa kuuntelee kehräten.

Vierailija
26/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauleskelen ihan kaikkea mitä mieleen juolahtaa. Usein sanoitan itse. Viimeisin oli "puikkopaskantaja". Kissa oli vääntänyt vatiin yhden ohuen kakkapuikon, joka törötti pystyssä sieltä :D. 

"Puikkopaskantaja-aa, paskoo puikkoja vaan, ei jaksa peittää, puikkojaan kissa tää...". 

Vierailija
27/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smelly Cat, Smelly Cat,

What are they feeding you?

Smelly Cat, Smelly Cat,

It's not your fault

Soft kitty, warm kitty

Little ball of fur

Happy kitty, sleepy kitty

Purr, purr, purr

Noita kahta lähinnä, laulan myös koiralle. Ja sitten sekavan määrän omia rallatuksiani. Mussa on pikkasen kotimuusikon vikaa. Tuommoista kuten Phoebessa, mutta älyän pysyä kotona.

Vierailija
28/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauleskelen ihan kaikkea mitä mieleen juolahtaa. Usein sanoitan itse. Viimeisin oli "puikkopaskantaja". Kissa oli vääntänyt vatiin yhden ohuen kakkapuikon, joka törötti pystyssä sieltä :D. 

"Puikkopaskantaja-aa, paskoo puikkoja vaan, ei jaksa peittää, puikkojaan kissa tää...". 

Kiitos! Jäi muuten päähän soimaan. Tiedän mitä laulan tänään. :)

Vierailija
29/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut säveltä. Laulan aina kahdella sävelellä kaikkea.

Kissani luulee ettei minulla ole nuottikorvaa, paitsi että eihän sitä pysty huijaamaan.

Viimeisin biisi: Rakastan elämää.

Vierailija
30/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kissat tykkäävät matalahkoista äänistä, lauleskelen niille usein vanhojen tuutulaulujen sävelellä omia sanoituksiani, jotka teen siitä hetkestä. Kissat tykkäävät myös vokaaleista, joten niitä on sanoissa paljon ja vain vähän konsonantteja. Tuntuvat tykkäävän.

Vierailija
31/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauleskelen epävireisesti kissan nimestä ja lempinimistä väännettyjä rallatuksia.

Vierailija
32/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli repekatti maantiellä poikittain, jala jalla jala jala vei. Myös tuu-tuu-tupakkirullaa hyräilen nukkuvan kissan korvaan.

Vierailija
33/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:'D

Purskahdin spontaaniin nauruun kun luin tän!

Vierailija
34/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin itse lauluja.

Vierailija
35/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra Huu (eli Huge): Ei toivottu lastenlaulu. Minä rakastan, kissi vihaa, laulan siitä huolimatta tai räppään.

Jaakko Teppo: Hilma ja Onni (itse tykkään enemmän Nightwishin versiosta, mutta kissi ei välitä metalliversiosta.)

Asa: Mitiih

Asa: Harjalan Essolla (tässä vaiheessa kissi lähtee ulos vessaan tai metsästämään)

Katri-Helena: Lintu ja lapsi (kissi tykkää enemmän ranskankielisestä versiosta, mutta en valitettavasti osaa ranskaa)

Vierailija
36/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä rappiä, itseriittoisa mirri tykkää kun niin usein sanotaan Pussy

Vierailija
37/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vanha lastenlaulu, jossa mainitaan kissojen nimet "Hisu, Sisu, Kisu, Visu neljä kissanpoikaa" oli myös osa repertuaariani, sillä hoitokissoja oli parhaimmillaan neljä.

Eikös ne kissat mennet avantoon ja naapurin koira kantoi vielä kiviä painoksi päälle, ettei ala raato haisemaan..?

Vierailija
38/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissat tykkää rauhallisista joululauluista. Tonttu ja Varpunen jouluaamuna on niiden suosikki lauluja. Ihan ympäri vuoden noita kahta laulua hoilaan kissoille. Sitten välillä lauleskelen omasta päästä kaikenlaista.

Vierailija
39/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne kissat mennet avantoon ja naapurin koira kantoi vielä kiviä painoksi päälle, ettei ala raato haisemaan..?

Kaunistuin ihan, että tuollainenko laulu mulle on jäänyt lapsuudesta mieleen!  Kun muistiin oli jäänyt vain tuo kisujen nimilista. Mutta ei, Halli-koirahan pelasti kisut! Ragni Malmstenin laulama opettavainen tarina:

"Mirrit kiitti Hallia, vaan tämä äkeissänsä

haukkui heitä koko matkan kotiretkellä.

Äitimirri kyynelissään syliin heidät sulki.

Suloisimmat kyyneleet on onnen kyyneleet.

Kisu, Sisu, Visu, Misu, neljä kissanpoikaa,

äidin neuvot jälkeen sen on aina totelleet."

Vierailija
40/52 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunistuin = kauhistuin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan