Kuka nykyään käy saunassa?
Mä en tunne ketään joka kävis! En ees muista millon oon ollu saunassa
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asut ja minkä ikäinen olet? Useat maalla asuvat saunovat monta kertaa viikossa.
Helsingistä ja ei kukaan käy saunassa täällä. Mä arvelin et voi olla et maaseudulla käy kun siellä kait vähän tekemistä
Ai. No valehtelevat pirulaiset sitten vlogeissaan ja podcasteissaan.
Aika harvat sellasia pitää. Mut ajatelee näin melkein kaikki asunnot kerrostaloja. Meillä ei muuten oo edes parveketta se on vähän harvinaisempaa. Ei ees ranskalaista.
Aika moni kyllä nykyään pitäää. Mut provohan tää aloitus oli.
Minkä takia olis? Miten sauna voi sellanen et ärsyttää noin monia jos ei käy ikinä?? Jos katot vaikka vapaita vuokrakämppiä nii harvinaista on jos on sauna ja monet ei haluu sitä. Mitä väliä teille on jos ei käydä saunassa?
Miksi sinua tuntuu häiritsevän, että myös nuoria kiinnostaa saunominen ja monella on sauna myös Helsingissä?
Mähän kysyin vaan et kuka käy saunassa? Ei se häiritse yhtään. Mut totta on kanssa et monet ei käy ikinä saunassa.
Kotiharju, Arla, Sompasauna, Löyly mm.
Missä hemmetin Helsingin pussinperällä se Helsingissä ei ole saunoja oikein asustaa ? Yli-iissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asut ja minkä ikäinen olet? Useat maalla asuvat saunovat monta kertaa viikossa.
Helsingistä ja ei kukaan käy saunassa täällä. Mä arvelin et voi olla et maaseudulla käy kun siellä kait vähän tekemistä
Ollaan alle 30-vuotiaita ja asutaan Helsingin kantakaupungissa ja meillä on saunavuoro. Samoin miltei kaikilla ystävillä Helsingissä on joko saunavuoro tai saunallinen asunto ja, jos ei ole, niin haaveilevat saunasta. Ystävien kans myös saunotaan esim. Löylyssä ja Allas sea poolissa joskus kesäisin. Saunavuoron lisäksi saunotaan puolison kans paljon myös molempien vanhemmilla ja kesämökillä. Ei kaikesta tarvii tehdä stadi vs. lande -kysymyksiä, jos et tiennyt, niin ihmiset pitää erilaisista asioista, asuivat sit missä tahansa.
Maaseudulla vähän tekemistä? 😆😂🤣
Eiköhän se ole just toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Kotiharju, Arla, Sompasauna, Löyly mm.
Missä hemmetin Helsingin pussinperällä se Helsingissä ei ole saunoja oikein asustaa ? Yli-iissä?
No mä en tunne ketään joka kävis saunassa tai noissa. Löylyn mä tiesin mut en ajatellu sitä noin et löytyy korkeasaari kanssa. Oon ihan varma et alle puolet käy saunassa helsingissä ei kuulu ees aika monella kulttuuriin yhtään.
Käyn saunassa aina, kun se vain on mahdollista. Itsellä ei ole kaupunkiasunnossa saunaa, mutta mökillä ihana rantasauna. Vedessä pulahtelu ja saunominen on ihan parasta tekemistä näin kesäisin!
Ainakin Turun asuntotuotannossa se sauna tungetaan vaikka väkisin joka huoneistoon. Vaikka olisi 30 neliön koppi niin siellä on sauna. Hakemalla saa hakea asuntoa varsinkaan uustuotannosta missä ei olisi saunaa tilaa viemässä.
Joka viikko taloyhtiön saunavuorolla, tänään viimeksi. En voisi elää ilman mahdollisuutta käydä saunassa.
Mä käyn vähintään 1 kran viikossa ja joskus 2 krta. Ulkosaunassa oli kiva saada @:-) kuumaa oli ^^
Sauna on ilmeisesti luxusta ruotsissa, kun se mainitaan miltei kaikissa kirjoissa mitä luen. Luen enimmäkseen hyviä dekkareita ja saunan olemassaoloon ja sen käyttämiseen olen kiinnittänyt huomion.
Kyllä sauna on yksi paras rentoutumisen paikka. Ja samalla puhdistautumisen paikka. Lisäksi on julkaistu useita tieteellisiä tutkimuksia, jotka puhuvat saunomisen vaikutuksesta sydänterveyteen. Saunominen ehkäisee verisuonitukoksia kun saunoo tarpeeksi usein. Pitää saunoa vähintään joka toinen päivä niin saa optimaalisen tuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on helsingissä sauna?? Ei yhelläkään kyllä
Siis lähes kaikisaa omistusasunniissa on sauna.
Stadissa.
Sitte porukka kuivattaa niissö pyyhkeitä..
Ei varmaan kukaan alle 40v. käy saunassa.
Menneiden sukupolvien juttu.
Oli puhdistumiskeino ammoisina aikoina, ennen juoksevaa, lämmintä vettä.
Ja mökeillä - joissa niissäkään kukaan ei enää käy - joku ihmeen riitti.. - makkaroineen ja kaljoineen.
Minä kävin ja ajelin samalla alapääni karvattomaksi siinä saunan jälkeisellä pesusessiolla. Karvatuppi pehmenee kivasti kuumassa, niin on helppo ajaa. Sormettamiseksihan se tietty sen jälkeen meni kun meikäläinen kiihottuu aina kun alapäätä näprää :)
Todellakin käyn, monta kertaa viikossa. Sauna pehmittää mukavasti liikunnasta kipeytyneet lihakset, kesällä vihta saa ihon tuntumaan ja tuoksumaan superpuhtaalta ja pehmeältä. Puhumattakaan siitä jos ulkona on kolea keli, mikään ei lämmitä niin hyvin kuin sauna, eikä saunan jälkeen tule enään kylmä.
Saunaan on myös ihana laittaa vaikka kasvo- tai hiusnaamio, tehdä vartalonkuorinta tai ottaa jalkakylpyjä. Itse käytän mahdollisimman ekologisia tuotteita. Tunnin itsensä hellimisen ja hoitamisen jälkeen on mahtavaa käpertyä vaikkapa sohvalle ja nauttia suloisen raukeasta olosta.
Saunabileet! Frendit saunomaan pitkän kaavan mukaan, rentoutua ja nauttia löylyistä, arki jää jokaiselta saman tien taakse. Tehdään hoitoja ja höpötellään kaikesta maan ja taivaan välillä. Saunan jälkeen suolaista, mansikoita ja vaikkapa skumppaa. Ei grillimakkara tai olut/siiderikään pöllömpi vaihtoehto ole.
Juhannussauna, joulusauna, viikonlopun aamusauna, lenkkisauna, flunssanlähdetyssauna. Ei tietysti kaikki tykkää, mutta itselle sauna on tärkeä. Sauna puhdistaa ja rentouttaa, saunassa on hyvä hiljentyä. Saunaflown aikaansaamaa lähes meditatiivista tilaa ei korvaa mikään.
Helsingissä asun ja viikottainen saunavuoro taloyhtiön saunassa on suurinpiirtein parasta viikossa. Meillä on hienot uudet saunatilat.