Onko Alkon myyjän sopivaa kysyä"mikäs on kunto" jos ihminen menee selvänä mutta väsyneenä ostamaan juomaa?
Olin selvinpäin ja yritin meikata silmäpusseja parhaani mukaan piiloon. Myyjä esitti tuollaisen kysymyksen. Edelläni oli selkeästi juopunut mies rikkinäisissä vaatteissa ja hänelle myytiin kysymättä mitään.
Kommentit (49)
Sanoisin että väsyttää, mutta eipä muuten mitään. En miettisi asiaa pidempään.
Oliko tuo nyt niin vakavaa. Myyjä teki vain työtään ja joskus erehtyy, älä ota henkilökohtaisesti. Tuollaisellehan voisi myös vaikka vain naurahtaa huvittuneena.
Kyllä on sopivaa.
Jopa velvollisuus kysyä.
Jos kysymyksestä loukkaantuu, niin kysymys on ollut sitäkin tarpeellisempi.
"väsynyt , mutta onnellinen"
"rankka työpäivä takana ja juhlava ilta edessä"
"noin 1600m cooperissa"
Ei ole, pitää kysyä " Mikä boogi?".
Kunto kertoo miten hyvin ihminen kestää esim fyysistä rasitusta.
Vierailija kirjoitti:
Hae aamulla ennen väsymystä.
Alkot ei ole auki niin aikaisin.
Ihan ok. Kevyttä jutustelua, jolla selviää, oletko mahdollisesti päihtynyt. Ei ole myyjän vika, jos sinä näytät päihtyneeltä.
Ei ole, mitäs se myyjälle kuuluisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mitäs se myyjälle kuuluisi.
Tietty kuuluu!
Toisaalta 6 promillen kännissä oleva spurgukin on omasta mielestään selvä...
Tottakai myyjä kysyy kun menet Alkon kassalle meikkaamaan.
Väärin kysytty. Olin kerran Alkossa kun myyjä kysyi naiselta että oletko juovuksissa? Nainen siihen että olen. Myyjä vastasi ettei siinä tapauksessa myy. Pitäisikö siinä jotain maastavetotuloksia alkaa esittelemään? Kunnolla ja juopumustilalla ei ole mitään tekemistä keskenään.
Kai käytit tiskillä YSL:n Touche Eclat´ta? Jos oli Lumenen valokynä, niin ei ihme, että kyseli kunnon perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 9 kahvitauolla sitten. Kuten muutkin. Asiatonta sinulta oli esittää edellä oleva asiakas maistissa olevaksi repaleisten farkkujen takia. Nythän on kesä monilla on kesäfarkkuina hieman ränsistyneet joita ei voi talvella pitää. Onko kaksoistandardit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 9 kahvitauolla sitten. Kuten muutkin. Asiatonta sinulta oli esittää edellä oleva asiakas maistissa olevaksi repaleisten farkkujen takia. Nythän on kesä monilla on kesäfarkkuina hieman ränsistyneet joita ei voi talvella pitää. Onko kaksoistandardit?
What? Mikä on sun kunto? Mun työstä ei poistuta mihinkään kesken työpäivän.
On sopivaa, asiallista ja jopa myyjän tehtävä. Ei se tunne sua henkilökohtaisesti, näe sun pään sisään tai tiedä sun kuntoa, joten jos näyttää jollain tapaa epäilyttävältä tai normista poikkeavalta niin se kysyy. Ja myi sitten ilmeisesti sinulle kuitenkin? Ainakin olettaisin että olisit täällä valittamassa sitä ettei sulle myyty väsymyksen takia etkä tuota kysymystä, jos niin olisi käynyt ettei olisi myynyt. Eli toisin sanoen asia selvisi sillä kysymyksellä. Siinä kyllä teki virheen jos edelläsi olevalle selvästi juopuneelle kuitenkin myi, oli vaatteet rikkinäiset tai ei.
Ja nämä autistit jotka jankuttaa että kunto tarkoittaa fyysistä kuntoa tai maastavetotuloksia, niin tervetuloa oikeaan maailmana jossa puhekielessä on aika paljon erilaisia ilmaisuja ja idiomeja kuin äidinkielen kirjassa tai edes Kotusin arkistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
What? Mikä on sun kunto? Mun työstä ei poistuta mihinkään kesken työpäivän.
"Työstä". En itse hae alkosta useinkaan, mutta huomaan että jotkut, "what?" tyyppisillä argumenteilla keskustelevat hakevat juurikin klo 9: reikä reikä alkosta ostoksensa. Sun ja mun valinnat kirjoituksessasi, myös liittävät (huom)sinut tähän klo 9 porukkaan, ne kuuluvat myös heidän kommunikointiin olennaisesti.
Saahan sitä kysyä, ei kannata pienistä loukkaantua.