Lilja 4-ever
Filmi on vielä muutaman päivän Ylen Areenassa.
Minkälaisia tuntemuksia filmin näkeminen aiheutti sinussa? Maailmahan ei ole muuttunut vuodesta 2002 noissa asioissa. Toki Viro on EU-maa. Siitä huolimatta esimerkiksi elämä Paldiskissa tai Narvassa ei ole varsinaista unelmaa nuorille naisille koska rahanansainakeinoja on vähän.
Suomalaiset turistit törmäävät teinityttöihin Tallinnan yössä. Näin kerran kun jonkin sortin madame toimitti joko huumeista tai muista aineista sekaisin olleen tytön hotellissa viereisen huoneen miehille. Tuskinpa ainakaan millään tavoin autettavaksi.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttavaa tuo noiden tyttöjen tietämättömyys ja miten helposti ne saa peloteltua pysymään hiljaa. Vaikka käydään parittajan kanssa ostoskeskuksessa ostamassa uutta pipoa, eikä tarvitsisi muuta kuin huutaa apua.
Monta kertaa murrettu on henkisesti kyvytön pyytämään apua. Etenkin maassa, jonka kieltä ei osaa.
Eihän tästä ole montakaan vuotta kun virolainen kehitysvammainen tyttö huijattiin Suomeen muka poikaystävän järjestämään työpaikkaan lapsenvahdiksi. Asiakkaat taisivat antaa parittajaa ilmi poliisille kun huomasivat, ettei tyttö ole kuin muut ikäisensä.
Liikuttavaa, että huorissa kävijöiltä löytyy jonkinlainen omatunto.
Antoivat ilmi koska säälivät kehitysvammaista tyttöä eivätkä itsekään olleet välttämättä pienen lapsen tasolla oleviin kallellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttavaa tuo noiden tyttöjen tietämättömyys ja miten helposti ne saa peloteltua pysymään hiljaa. Vaikka käydään parittajan kanssa ostoskeskuksessa ostamassa uutta pipoa, eikä tarvitsisi muuta kuin huutaa apua.
Monta kertaa murrettu on henkisesti kyvytön pyytämään apua. Etenkin maassa, jonka kieltä ei osaa.
Eihän tästä ole montakaan vuotta kun virolainen kehitysvammainen tyttö huijattiin Suomeen muka poikaystävän järjestämään työpaikkaan lapsenvahdiksi. Asiakkaat taisivat antaa parittajaa ilmi poliisille kun huomasivat, ettei tyttö ole kuin muut ikäisensä.
Liikuttavaa, että huorissa kävijöiltä löytyy jonkinlainen omatunto.
Antoivat ilmi koska säälivät kehitysvammaista tyttöä eivätkä itsekään olleet välttämättä pienen lapsen tasolla oleviin kallellaan.
Onko tästä varmuus? Minä juuri muistelen että asiakkaat eivät olisi välittäneet asiasta lainkaan.
Elokuva perustuu tositapahtumiin, vaikka tuo yksi puolustelija/asian kieltäjä mitä vain rääkyisikin. Tuosta voi lukea: https://sv.wikipedia.org/wiki/Danguolė_Rasalaitė
Aha, elokuvan kritiikki onkin siis kielletty.
Mulla tuli hirveä miesviha päälle, että miten miehet voivat olla niin itsekkäitä etteivät muka tajua siinä hetken hurmassaan että pikkutyttö on tod näk ihmiskaupan uhri. Ja että miten he sitten puolustelevat tekojaan kuinka kiva ammatti se pro st tiuutio on ja voimaannuttaa naisia.
Miten kaikki ihmiset eivät jo ole feministejä? Miten kukaan voi vastustaa feminismiä niin kauan kuin tällaista tapahtuu. Leffahan perustuu tositapahtumiin.
Tämä pakkoprostituution olemassaolon sokea kieltäminen on ainakin keskustelupalstojen mukaan miehillä hirvittävän yleistä. Vaikka mitä tilastoja ja poliisiraportteja esittää niin ei ei, ei pidä paikkaansa, kyllä se tajuton murrosikäisen näköinen tyttö joka oli kahlittu seinään ja jonka panemisesta gangsterin näköinen setä rahasti hyvät rahat oli ihan vapaaehtoisena siinä tilanteessa!
Taitaa joillakuilla kolkuttaa omatunto.
Itse olen päättänyt etten katso Lilja 4-everiä. En ole mitenkään ylettömän herkkä, mutta olen aivan varma, että päädyn itkemään, kuvottumaan ja vihaamaan maailmaa. Ja ajatelkaas, että tätäkin leffaa monet miehet ja iskät kurkistelevat siltä varalta, että se olisi vaikka kiihottava.
Hyi v*ttu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli hirveä miesviha päälle, että miten miehet voivat olla niin itsekkäitä etteivät muka tajua siinä hetken hurmassaan että pikkutyttö on tod näk ihmiskaupan uhri. Ja että miten he sitten puolustelevat tekojaan kuinka kiva ammatti se pro st tiuutio on ja voimaannuttaa naisia.
Miten kaikki ihmiset eivät jo ole feministejä? Miten kukaan voi vastustaa feminismiä niin kauan kuin tällaista tapahtuu. Leffahan perustuu tositapahtumiin.
Yksi miehistähän halusi leikkiä leikkiä, jossa hiljainen ja kiltti teinityttö oli muka tullut kotiin ja luki läksyjä. Kun Lilja alkoi protestoida venäjäksi pisti ruotsimies hänet väkivalloin hiljaiseksi koska leikki ei mennytkään su te nöö rin kanssa sovitun käsikirjoituksen mukaan.
Tyttöbändi oli miehille kuin pala lihaa tai esine, jolla sai tehdä mitä huvitti kunhan hinnasta sovittiin.
Autocorrect väänsi sanan tyttöhän sanaksi tyttöbändi ^.
Lue kirja "Lasi maitoa kiitos" ja tajuat että ongelmasi ovat sentään aika pienet.
Ylipäänsä ärsyttää naiset jotka eivät tajua väkivallan uhrin kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli hirveä miesviha päälle, että miten miehet voivat olla niin
Tyttöhän oli miehille kuin pala lihaa tai esine, jolla sai tehdä mitä huvitti kunhan hinnasta sovittiin.
Näin monet miehet ihme kyllä haluavat ajatella. He oikein haluamalla haluavat kuvitella, että naiset ovat erilaisia kuin he itse, että naiset eivät kärsi samoista asioista mistä he kärsisivät, tai vaikka kärsivätkin, ei sillä ole väliä. Kaikki varmaan tietää nämä toisen maailmansodan aikaiset propagandat, joilla juutalaisilta pyrittiin kieltämään ihmisyys ja vieraannuttaa tavalliset ihmiset toisista tavallisista ihmisistä. Monet miehet käyvät tätät prosessia jatkuvasti päässään: heidän himonsa tyydyttyminen on arvokkaampaa kuin tyttöjen ja naisten koko elämä ja hyvinvointi koska... koska ne on vaan tyttöjä ja naisia. Ei kai ne ihmiskaupasta kärsi ja panemisesta kulu? Eivät osaa eivätkä halua kuvitella itseään samaan tilanteeseen, että itse makaisivat huumattuina ja myytyinä kulahtaneiden ukkojen jyystettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska feminismi ei ole tasa-arvoa. Sä syytät nyt kaikkia miehiä muutamien paskapäiden teoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska feminismi ei ole tasa-arvoa. Sä syytät nyt kaikkia miehiä muutamien paskapäiden teoista.
Kukaan ei syytä kaikkia miehiä! Voi olla vain yksi mies joka on pahoinpidellyt naisen erittäin törkeästi!
Vierailija kirjoitti:
Niin, Moodyssonhan kävi filmaamassa tämän suoraan todellisuudesta. Kaikki elokuvassa on siis 1:1 jäännöksettä totta....
Joskus ongelma on yksinkertaisesti se että ruma nainen ei ymmärrä miten naista on pahoinpidelty.
Vierailija kirjoitti:
Lue kirja "Lasi maitoa kiitos" ja tajuat että ongelmasi ovat sentään aika pienet.
Ylipäänsä ärsyttää naiset jotka eivät tajua väkivallan uhrin kokemuksia.
Rais kaa minen on väkivaltaa. Systemaattinen rais kaa minen on systemaattista väkivaltaa.
Ei yhden kokemus väkivallasta poista tai tee vähäisemmäksi muiden väkivallan uhrien kokemuksia.
Minä olin vuosia tekemisissäni prostituution kanssa virkani puolesta.
Se menee niin, että KAIKKI ulkomaalaiset ovat parittajien talutusnuorassa, usein rahat viedään ja kotimaassa olevia sukulaisia uhataan väkivallalla, jos tyttö haluaa lopettaa. Useimmat on huijattu alalle lupaamalla tarjoilijan töitä tms. Vain muutama kotimainen toimi oikeasti vapaaehtoisesti, he olivat käytännössä narkomaaneja rahoittamassa huumeidenkäyttöä.
Eli jokainen mies, joka on ostanut seksiä Suomessa ulkomaalaiselta, on osallistunut ihmiskauppaan, ja hyväksikäyttänyt prostituutioon pakotettuja. Kuten tuo Lilja tuossa, se työ vanhentaa nopeasti että alaikäinen näyttää yli kolmikymppisenä.
Järkyttävintä minusta on, kuinka moni itseään hyväksi ja kunnolliseksi mieheksi sanova hyväksikäyttää näitä tyttöparkoja, monella on omia tytön ikäisiä lapsia. Ja vielä puolustelee, että ei he ketään pakota...he vaan mahdollistavat sen pakottamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vastikään julkisuudessa oli se suomalainen pariskunta, joka suositteli h-rausta kaikille. Eivät sen vertaa ajattele, että asiakkaissaan on luultavasti juuri noita jotka ovat saattaneet panna lapsiakin.
Vierailija kirjoitti:
Se menee niin, että KAIKKI ulkomaalaiset ovat parittajien talutusnuorassa, usein rahat viedään ja kotimaassa olevia sukulaisia uhataan väkivallalla, jos tyttö haluaa lopettaa. Useimmat on huijattu alalle lupaamalla tarjoilijan töitä tms. Vain muutama kotimainen toimi oikeasti vapaaehtoisesti, he olivat käytännössä narkomaaneja rahoittamassa huumeidenkäyttöä.
Eli jokainen mies, joka on ostanut seksiä Suomessa ulkomaalaiselta, on osallistunut ihmiskauppaan, ja hyväksikäyttänyt prostituutioon pakotettuja. Kuten tuo Lilja tuossa, se työ vanhentaa nopeasti että alaikäinen näyttää yli kolmikymppisenä.
Järkyttävintä minusta on, kuinka moni itseään hyväksi ja kunnolliseksi mieheksi sanova hyväksikäyttää näitä tyttöparkoja, monella on omia tytön ikäisiä lapsia. Ja vielä puolustelee, että ei he ketään pakota...he vaan mahdollistavat sen pakottamisen.
Moni puolustelee maksullisten ”palveluiden” käyttöään sillä, että sanovat tekevänsä hyvän työn kuin vähävaraisempi saa muka rahaa elämiseensä ”tarjoamalla palveluita”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni puolustelee maksullisten ”palveluiden” käyttöään sillä, että sanovat tekevänsä hyvän työn kuin vähävaraisempi saa muka rahaa elämiseensä ”tarjoamalla palveluita”.
Tyypillinen valkopesuargumentti. Hyvää hyvyyttäni kävin thaikuissa n*ssimassa, ilman minua olisi sekin tyttöparka joutunut raatamaan riisipellolla.
Toinen vastaava on "(alaikäisten) prostituutio kuuluu siellä kulttuuriin! Ihan kulttuurimatkalla olin!" Niin kuin se lapsi kärsisi eltaantuneen ukkelin jyystöstä vähemmän kun muirakin lapsia pakotetaan samaan.
Sokeaa itselleen valehtelua. Miehillä ei ole mitään moraalia kun se oma pikku pili on kyseessä. Herra Maailmannapa tekee mitä vain jos Pili käskee.
Roskaa. Oikeudenkäynnissä pyritään salaamaan uhrin henkilöllisyys.