Kävisitkö töissä jos ei olisi taloudellisesti pakko?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
En kävisi enkä käy. Olen jo sen ikäinen että haluan nauttia elämästä, lapsenlapsista ja kauniista puutarhastani sekä aurinkoisista päivistä silloin kun niitä on eikä sitten kun on lomaa.
Olen nyt ollut 5v terveydellisistä syistä poissa töistä (tehnyt vain freelancerina viimekesään saakka) ja olen tosi onnellinen kun saan nauttia elämästä. Tietty mieheni mahdollistaa tämän sillä omia tuloja on vain n 1000€/kk, sillä tuskin yksin pärjäisin. En ymmärrä miten olen ikinä ehtinyt tekemään töitä ja hoitamaan kaiken muun sen lisäksi??
Ymmärrän ja aion itse jäädä myös pois töistä kun mieheni jää muutaman vuoden kuluttua vanhuuseläkkeelle. Työelämää on jo nähty vuosikymmenten ajan ihan riittävästi, vielä kun on terveyttä ja järki päässä, on aika tehdä jotain muutakin. Eläkekertymä ei tästä tietenkään ilahdu, mutta mies on ehtinyt tienaamaan niin hyvin että kaksi kantturaa elää hyvin yhden eläkkeellä.
riippuu työstä. tein vuosikausia työtä ilman pakkoa, mutta kun se työ loppui en etsinyt enää muuta työtä vaan elän nyt säästöilläni.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää luettavaa! Miten noin moni olisi valmis luopumaan työstään ja valitsemaan sen sijaan sohvalla makoilunl? Ettekö ymmärrä, että ilman töissä käymistä alkoholisoituisitte ja menettäisitte mielenterveytenne?
Päivärytminne ja elämänhallintanne menisi samalla. Eikä teillä olisi oikeutta päästä kohentamaan niitä kuntouttavaan työtoimintaan tai pupukurssille, kun ette olisi työttömiä työnhakijoita.
Höpö-höpö. En ole alkoholisoitunut, en makoile sohvalla, olen täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Elämänhallinta on hyvällä mallilla, nousen joka aamu ylös samaan aikaan, harrastan, kuntoilen jne. Näillä on menty jo viimeiset parikymmentä vuotta eikä töissä ole tarvinnut olla. Miksi ihmeessä haluaisin jollekin pupukurssille? Matkustelen mieluummin ympäri maailmaa (joo, hiilijalanjälki), pakenen Suomen ihanaa suvea, syksyistä räntää, talvista pakkasta ja keväistä loskaa joko matkoille tai kakkosasunnolle etelään.
Ei ole mennyt elämänhallinta ja kännykässä on herätyskello. Nuorena olen tehnyt kahta työtäkin niin että kävin kotona vain nukkumassa, virtaa piisasi. Nyt 55+ ei kiinnosta enään työ rääkki ja ihan kelpaa vaikkapa pupukurssit ja ihan sama saako töitä enään, hyvä ettei saakkaan.
Ihmeellisiä nuoria nykyään kun niillä ei ole herätyskelloa eikä ole päivääkään töitä tehneet eikä siis ole ollut pakko nousta tiettyyn kellonaikaan. Minulla alkoi väsymys painamaan päälle toden teolla vasta vähän yli 50v vaihdevuosissa.
Minua ei taas kiinnosta matkustelu vaan hyötypuutarhan kasvattaminen. Tällä hetkellä pienimuotoista mutta laajentaisin jos olisi mahdollista maaseudulle muuttaa. Tällä hetkellä saadakseen työttömyyskorvauksen on oltava valmis vastaanottamaan töitä ja mennä kuntouttavaan jos sitä vaaditaan. Alkoholia en ota silloin jos pitää aikaisin herätä aamulla siis ei ole alkoholi ongelmaa. En ymmärrä miksi silloin pitäisi alkoholia ottaa jos on sovittu tapaaminen tai yleensäkkään juoda joka päivä? Vaikka olen työttömänä niin siltikin hallitsen juomisen. Ei se työttömyys ole sitä muuttanut.
Kukaan tuntemani ihminen ei kävisi töissä jollei olisi taloudellinen pakko. Sitten vaan hankkiuduttaisiin mielenkiintoisimpien töiden pariin kuten rakentaa jotain mistä on haaveillut kauan tai perustaa puutarhaa. Toisille tuo onnea matkustelu mitä minä en taas ymmärrä sillä se on todella raskasta ja muutaman kerran minulle riitti. Olen itse paikallaan pysyvää ihmistyyppiä ja saan täydellisen iloni kasvattaa hyötypuutarhaa.
En, muuttaisin kakkoskotiimme Espanjaan ja olisin siellä paljon onnellisempi. Suomessa kävisin katsomassa lapsenlapsiamme, muita ihmisiä tuskin kaipaisin niin paljon että matkustaisin tänne.
Hmm...taloudellisesti ei olekaan pakko mutta työkkärin karmeat ristikuulustelut riittävät motiiviksi tehdä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Hmm...taloudellisesti ei olekaan pakko mutta työkkärin karmeat ristikuulustelut riittävät motiiviksi tehdä työtä.
Ei työkkäri kuulustele mitään jos vain jäät pois töistä etkä ilmottaudu työttömäksi, ei se ole pakollista.
Kävisin, koska olen yrittäjä ja työ on intohimoni. Kaikkien kannattaisi etsiä sellainen työ missä viihtyy.
En kävisi. Luultavasti perustaisin firman jossa puuhastelisin ilman tulospaineita.
Säälittää ihmiset joiden pää hajoaa jos joka päivä pääse palkkatöihin. Toivottavasti eivät ainakaan voita lotossa pottia.
En todellakaan. Tekisin vapaaehtoistyötä, harrastaisin ja auttaisin läheisiä.
En kävisi. Tekisin kaikkea muuta kivaa, musiikkia, taidetta yms. Joutilaana en tietenkään olisi. N48