Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävisitkö töissä jos ei olisi taloudellisesti pakko?

Vierailija
11.07.2019 |

Kyllä vai ei?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai , olen ollut 50 vuotta työelämässä ja edelleen käyn nyt eläkkeellä.

Jonkunhan teidät luuserit pitää elättää

En jaksa olla montaa päivää kotona .

Ei riitä kotitöitä etten tylsisty.

Vierailija
42/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää luettavaa! Miten noin moni olisi valmis luopumaan työstään ja valitsemaan sen sijaan sohvalla makoilun? Ettekö ymmärrä, että ilman töissä käymistä alkoholisoituisitte ja menettäisitte mielenterveytenne?

Päivärytminne ja elämänhallintanne menisi samalla. Eikä teillä olisi oikeutta päästä kohentamaan niitä kuntouttavaan työtoimintaan tai pupukurssille, kun ette olisi työttömiä työnhakijoita.

Sullahan on tympeä elämä, jos työnteon vaihtoehdot ovat alkoholisoituminen ja sohvalla makaaminen. Mulla riittää työttömänä tekemistä, vuorokaudessa ei vain riitä tunnit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai , olen ollut 50 vuotta työelämässä ja edelleen käyn nyt eläkkeellä.

Jonkunhan teidät luuserit pitää elättää

En jaksa olla montaa päivää kotona .

Ei riitä kotitöitä etten tylsisty.

Toivottavasti myös kuolet sinne rakkaan sorvisi ääreen. Työnantaja ei tosin tule haudalle sinua muistelemaan ja lapset ja lastenlapsetkin muistavat vain äreän ja väsyneen isovanhemman, joka teki aina töitä.

Vierailija
44/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin korkeintaan tekemässä jotain hanttihommia "mielen virkistykseksi" kerran viikossa. Tai alkaisin tehdä jotain hyväntekeväisyyshommia. Otan liikaa paineita itse itselleni työelämässä, minkä takia nykyinenkin suht helppo duunini stressaa suhteellisesti vähän liikaa.

Vierailija
45/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää luettavaa! Miten noin moni olisi valmis luopumaan työstään ja valitsemaan sen sijaan sohvalla makoilun? Ettekö ymmärrä, että ilman töissä käymistä alkoholisoituisitte ja menettäisitte mielenterveytenne?

Päivärytminne ja elämänhallintanne menisi samalla. Eikä teillä olisi oikeutta päästä kohentamaan niitä kuntouttavaan työtoimintaan tai pupukurssille, kun ette olisi työttömiä työnhakijoita.

Sullahan on tympeä elämä, jos työnteon vaihtoehdot ovat alkoholisoituminen ja sohvalla makaaminen. Mulla riittää työttömänä tekemistä, vuorokaudessa ei vain riitä tunnit.

En minä itsestäni puhunut. Mutta eikös tällä palstalla ja laajemminkin julkisuudessa ole kuultu vaikkakuinka paljon julistusta siitä, kuinka viimeistään puolessa vuodessa ihmisestä tulee holhokkitason reppana, jos ei käy palkkatöissä.

Vierailija
46/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu potaskaa. Ihminen voi olla hyvin ahkera ja tuottelias käymättä päivääkään palkkatyössä.

Minä ainakin keksisin vaikka kuinka paljon mielekästä tekemistä ilman duunissa ahertamista. Olen ammatiltani toimittaja, joten kirjoittaisin kirjoja, matkustelisin, opiskelisin lisää kieliä, kuluttaisin kulttuuria, urheilisin enemmän jne.

37

Vierailija
47/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sen verran aktiivinen persoona, että ahdistun jos vain olen kaikki päivät kotona "tekemättä mitään". Kotityöt on aika nopeasti hoidettu joten luppoaikaa jää reilusti. Eli varmasti jotain haluaisin tehdä vaikkei olisi pakko, mutta sen pitäisi olla mieluisaa, ei pakkopullaa tai jotain mistä en yhtään nauti.

Olisit ns taloudellisesti riippumaton, raha ei ole ongelma, mutta keksit ainoastaan kotona kökkimistä ja siivousta? OK, voisit ainakin lahjoittaa rahat sellaiselle jolla on vähän edes mielikuvitusta.

Vierailija
48/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävisi. Tekisin jotain semihaastavaa hyvätekeväisyystyötä. Esim joillekin talkootyöllä toimiville yhdistykselle tilintarkastusta/konsultointia jne. Sitten sivussa syventäisin oman teoriapohjan osaamista. 

Minä pidän työstäni, mutta en tosiaankaan tekisi sitä 40h viikossa jonkun toisen ohjeiden mukaan ellei olisi pakko. Muutama tunti viikossa olisi ihan sopiva määrä jos ei rahasta olisi kiinni. 

- KTM

Vierailija
49/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu potaskaa. Ihminen voi olla hyvin ahkera ja tuottelias käymättä päivääkään palkkatyössä.

Minä ainakin keksisin vaikka kuinka paljon mielekästä tekemistä ilman duunissa ahertamista. Olen ammatiltani toimittaja, joten kirjoittaisin kirjoja, matkustelisin, opiskelisin lisää kieliä, kuluttaisin kulttuuria, urheilisin enemmän jne.

37

Niinhän sinä luulet. Kuuntele enemmän, mitä Juhanalla ja vauvapalstan kokoomus- ja persuprovoilla on kerrottavana työssä käymättömien ihmisten mielenterveyden ja elämänhallinnan tasosta, niin mietit toisenkin kerran.

Vierailija
50/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Opiskelisin kyllä tutkintoni loppuun, koska ala ja sivistys kiinnostaa minua, mutta ajatus pian koittavasta työelämästä ahdistaa. Kärsin tämän takia masennuksestakin.

Vierailija
51/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä jäisi Suomeen. Ostaisin asunnon jostain muualta ja matkustaisin ympäri maailmaa. Suomessa vois käydä välillä pikaisesti tervehtimässä sukulaisia.

Vierailija
52/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan kokopäiväisesti. Voisin tehdä jotain mistä todella tykkään ja vain pari päivää viikossa. Mutta en todellakaan 40h/vko

Vierailija
53/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tai toki ostaisin asuntoja ja vuokrasin niitä sekä kirjoittaisin kirjoja ja tekisin vapaaehtoistyötä. Mutten nykyistä työtäni.

Vierailija
54/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta en toisaalta käy nytkään töissä.

Vierailija
55/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kävisi - enhän käy nytkään.

Sama.

Myös sama.

Vierailija
56/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

37

Niinhän sinä luulet. Kuuntele enemmän, mitä Juhanalla ja vauvapalstan kokoomus- ja persuprovoilla on kerrottavana työssä käymättömien ihmisten mielenterveyden ja elämänhallinnan tasosta, niin mietit toisenkin kerran.

Siinä on kyse siitä, kuuluuko muiden elättää jotakuta työkykyistä, joka kieltäytyy töistä.

Nyt oli puhe hypoteettisesta tilanteesta, jossa ei olisi pakko työskennellä ansaitakseen elantonsa eli olisi vaikkapa sijoitustuloja niin paljon, että niillä eläisi.

Ja se, keksisikö itselleen mielekästä tekemistä on toki täysin yksilöllistä. Minä ainakin keksisin.

37

Vierailija
57/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaikka nykyinen työni onkin erittäin mukava ja minulle sopiva. Olen silti kovin mukavuudenhaluinen ja rehellisesti sanottuna laiska, enkä oikeasti nauti aikaisin heräämisestä. Saattaisin tehdä jonkinlaista hyväntekeväisyyshommaa, esimerkiksi eläinsuojassa, mutta muuten kyllä elelisin erittäin mielelläni oloneuvoksena. Nukkuisin silloin kun nukuttaa, lukisin paljon ja matkustelisin ympäri maailmaa.

Vierailija
58/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä työssä viihdyn niin hyvin että kävisin. Mutta jos potkut tulisi tai muuta niin en varmaan hakisi töihin.

Vierailija
59/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin. Tulisin todennäköisesti alkoholistiksi mökkihöperöksi jos voisin vaan päättää jäädä kotiin lojumaan. Ehkä eri asia jos koko maailma lopettaisi työnteon, sitten ainakin olisi seuraa jonka kanssa viettää aikaa.

Vierailija
60/94 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei tarvitsekaan tehdä töitä taloudellisen pakon takia sillä täällä on sosiaaliturva. Töihin mennään sen takia että voidaan ylläpitää työttömiä parempaa elintasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän