Ei saakeli, meillä on täitä!
Eilen kutitti päätä niin saakelisti. Kun vaiva ei etikkahuuhtelun jälkeen asettunut (ajattelin, että on vain ärtynyt päänahka), pyysin miestäni tekemään mulle täitarkastuksen, ja siellähän niitä pirulaisia marssi. Tarkistettiin heti nukkuvien lasten hiukset, ja toki heilläkin niitä oli, nuorempi saanut varmaankin päiväkodista. Mieheltäni ei löytynyt. Oksettavaa. Ei muuta kuin täisampoota hakemaan. Mulla on ollit joskus lapsena täitä, mutta omien lasten kanssa olin toistaiseksi niiltä välttynyt, samoin kihomadoilta.
Kommentit (26)
Kun mä olin ala-asteella 80- ja 90-luvuilla, niin kyllä säännöllisesti oli täivaroituksia varsinkin syksyisin, ja kerran sain itsekin täitä.
En ymmärrä, mitä järkeä on panna paikkakuntia pinoon, kun täitä on ihan joka puolella paikkakunnasta riippumatta. Täällä on päiväkodissa ja koulussa aina välillä ilmoitus täistä ja kihomadoista, mutta tähän asti oltiin vältytty ulkoloisilta. Toivotaan, että sisäloisten kanssa ei käy samalla tavalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun mä olin ala-asteella 80- ja 90-luvuilla, niin kyllä säännöllisesti oli täivaroituksia varsinkin syksyisin, ja kerran sain itsekin täitä.
En ymmärrä, mitä järkeä on panna paikkakuntia pinoon, kun täitä on ihan joka puolella paikkakunnasta riippumatta. Täällä on päiväkodissa ja koulussa aina välillä ilmoitus täistä ja kihomadoista, mutta tähän asti oltiin vältytty ulkoloisilta. Toivotaan, että sisäloisten kanssa ei käy samalla tavalla.
Ap
Ei koskaan ollut ilmoituksia missään kun oltiin lapsia. Ei missään. Täit oli jotain mystistä vanhojen sukulaisten puheissa.
Ollakseen kaikkialla voi kyllä laittaa pinoon paikkakunnat. Siitähän sen näkee missä niitä on. Miksi pitäisi salailla jos niitä on kaikkialla?
Olen itse ihmetellyt, miten meille ei ole täitä rantautunut. Kolme lasta, yksi päiväkodissa ja kaksi koulussa. Vanhin lapsi 11v. Täi ilmoitukset kilahtanut wilmaan joka syksy ja kevät. Samoin päiväkodeissa täi laput ovessa vähän väliä. Naapurissa monta kertaa täitä ja lapset leikkivät paljon yhdessä.
Joku tässä täytyy olla? Itsellä hiukset melkein pyllyn päälle, joten olisi aika homma täitä niistä syynätä :')
Kihomadot ja täit on niin alaluokkaista ellen jopa sanoisi WT.
Ei noita näykkään sitten olevan juuri missään. Tuskin olette edes kouluun, harrastusryhmiin tai päiväkotiinkaan edes iljenneet ilmoittaa tartunnasta, kun ei uskalla nettiin laittaa edes paikkakuntaa.
Kun niitä kerran on kaikkialla, niin luulisi teidän uskaltavan laittaa paikkakunnat pinoon. Tartunnat vaikka viimeisen neljän kuukauden ajalta. Meidän toi Kiuruvesi.