Kreetalla käyneet, kokemuksia?
Kertokaa kokemuksia Kreetan lomakohteista, missä olette olleet, suositteletteko kyseistä paikkaa vai oliko kokemus huono? Missä kuussa olit ja millainen oli sää?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Tykkään. Kreetalla on lämmintä, mutta ei tukahduttavan kuumaa. Saari-ilmasto pitää ilman raikkaana. Hyvää ruokaa ja juomaa. Minoslaiseen kulttuuriin kannattaa tutustua, esim. Knossos on näkemisen arvoinen.
Kiitos! Iraklionhan on siinä lähellä, oletko majoittunut siellä? Oletko käynyt Kreetalla monesti? Kun en ole koskaan käynyt, kiinnostaisi myös mihin suuntaan saarta kannattaisi majoittua. Olemme suunnitelleet matkaa lokakuulle. Pidämme historiasta ja kulttuurista, patikoinnista (puolisollani liikuntarajoite, joten pitkät ja haastavat patikat eivät tule kyseeseen), luonnosta ja uimisesta, hyvästä ruoasta.
ap
Olin Rethymnon-nimisessä paikassa. Se on vanha kalastajakylä, nyt paremminkin pikku kaupunki. Pidin kovasti. Menin pääsiäisen yömessuun, ortodoksikirkkoon, mutta en jaksanut olla koko aikaa! Eli olin keväällä, huhtikuun lopussa.
Kävimme mm. retkeilemässä eli bussilla yhden rotkon alkupäähän ja kävelimme rotkon halki Kreetan etelärannikolle. Oli jännää, että meren toisella puolella häämötti Afrikan manner. Sieltä ruokailun jälkeen bussilla takaisin majapaikkaan. Tuo oli siis järjestetty retki.
Vierailija kirjoitti:
Olin Rethymnon-nimisessä paikassa. Se on vanha kalastajakylä, nyt paremminkin pikku kaupunki. Pidin kovasti. Menin pääsiäisen yömessuun, ortodoksikirkkoon, mutta en jaksanut olla koko aikaa! Eli olin keväällä, huhtikuun lopussa.
Kävimme mm. retkeilemässä eli bussilla yhden rotkon alkupäähän ja kävelimme rotkon halki Kreetan etelärannikolle. Oli jännää, että meren toisella puolella häämötti Afrikan manner. Sieltä ruokailun jälkeen bussilla takaisin majapaikkaan. Tuo oli siis järjestetty retki.
Kiitos! Tuota Rethymnonia olen itsekin katsellut. Minkä matkatoimiston matkassa olit?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään. Kreetalla on lämmintä, mutta ei tukahduttavan kuumaa. Saari-ilmasto pitää ilman raikkaana. Hyvää ruokaa ja juomaa. Minoslaiseen kulttuuriin kannattaa tutustua, esim. Knossos on näkemisen arvoinen.
Kiitos! Iraklionhan on siinä lähellä, oletko majoittunut siellä? Oletko käynyt Kreetalla monesti? Kun en ole koskaan käynyt, kiinnostaisi myös mihin suuntaan saarta kannattaisi majoittua. Olemme suunnitelleet matkaa lokakuulle. Pidämme historiasta ja kulttuurista, patikoinnista (puolisollani liikuntarajoite, joten pitkät ja haastavat patikat eivät tule kyseeseen), luonnosta ja uimisesta, hyvästä ruoasta.
ap
Olen ollut Hersonissoksessa ja Ierapetrassa. Pohjoisosa, esim. juuri Iraklion (Heraklion) on lokakuussa varmaan kivempi, koska siellä ei tuule niin paljon. Eteläosa on tuulisempi. Meillä kanssa on sattumoisin liikuntarajoitteinen perheessä, mutta hyvin on mennyt. Kreetalaiset tarjoavat hanakasti apua :)
-1
85v ehkä menen kirjoitti:
Vanhusten kokoontumisajopaikka.
Vanhuksia löydät korkeintaan vuoristokylistä.
Olen ollut kaksi kertaa syyskuussa, paikkana Platanias, kerran Agia Marinassa. Platanias kiva ja helppo paikka, helppo tehdä retkiä (Hania kannattaa käydä katsomassa). Agia Marina todella pieni paikka, en suosittele. Liikkeellä lapsen kanssa, TUIn reissu.
Ainoa minus ajankohdasta; kahdesti olimme syyskuun puolivälissä ja kerran syyskuun lopussa. Tuolloin itselleni liian viileää, illalla joutui käyttämään pitkähihaista, yksi päivä täysi syysmyrsky. Voisin mennä uudestaan, mutta en enää voin myöhään syksyllä.
Rethymnon on yliopistokaupunki, ei mikään pikkukaupunki. Mun suosikki!
Kerran käynyt Agia Marinassa. Pieni ja tylsä paikka. Rannalla löhöilyyn kelpaa. Bussilla pääsi helposti Haniaan, joka oli kyllä ihan kiva.
Kesäkuun alussa Kato Stalosissa Hanian rannikolla, noin 7 kilometriä Haniasta. Sää oli loistava, ei vielä liian kuuma tällaisellekaan, joka ei helteestä pidä. Hanian kaupunki on ihana, rannikon pikkukylät kivoja paikkoja asua, kun hotellit ihan rannalla. Suosittelen majoittumista mahdollisimman lähelle Haniaa, niin pääsee kätevästi syömään ja viettämään iltaa sinne.
Rethymnonissa olen myös aikoinaan käynyt, tykkäsin siitäkin. Kreeta on monipuolinen paikka, hyvä teille, kun etsitte historiaa, kulttuuria, kävelyretkiä, luontoa, uimista ja hyvää ruokaa.
Paleochora etelärannalla on viehättävä pikkukylä ja matka vuoriston läpi kaunis.
Persaukisten turistirysä missä viiden tähden hotellit eivät oikeasti ole viiden tähden hotelleja. Keli on todennäköisesti parempi kuin Suomessa. Ruoka on korkeintaan keskinkertaista, laatu vastaa hintaa. Mitään kunnon fine dining paikkoja ei tuntunut löytyvän koko saarelta. Vuokra-autoja löytyy helposti ja saarella ehtii suhteellisen lyhyessä ajassa näkemään paljonkin kun jättää järjestetyt retket väliin ja retkeilee itse.