Mihin kellonaikoihin ruokakaupassa on tarjolla näitä ale-laputettuja vanhaksi meneviä tuotteita?
Uutta tämä pienellä budjetilla eläminen, milloin kannattaa suunnata ruokaostoksille jos haluaa säästää?
Kommentit (23)
Kauppakohtaista. Ei se selviä kuin itse katsomalla.
Käyn yleensä aamulla noin yhdeksän aikaan kaupassa, silloin on just laitettu - 30% tai laputus vielä käynnissä. Eipä tuohon aikaan kaupassa yleensä ole kuin eläkeläisiä. Itse olen ihan työssäkäyvä, mutta vien lapset tuohon aikaan kouluun ja töihin menen vähän myöhemmin. En kyllä yhtään usko, että kaupan työntekijät hamstraa alelaputetut, en koskaan ole nähnyt ketään työvaatteissa (eli työvuoron aikana) ostamassa mitään ja tuskin saisivatkaan niin tehdä. Ja tuskinpa taukotiloissa on niin isot jääkaapit että siellä voisi työvuoron ajan säilyttää lihoja ja maitotuotteita ja maksaa vuoron jälkeen. Tämäkään tuskin olisi luvallista. Eiköhän nuo mene ihan eläkeläisten ja muiden aikaisin liikkeellä olevien ostoksiin. Itsekin saatan ottaa useamman paketin alehintaista leipää pakastimeen.
Meidän kaupassa noita ei juuri näy, koska ilmeisesti työntekijät itse kärrää ne kassan läpi.