Miksi leivänsyönnin lopettaminen edistää painonpudotusta
Kommentit (29)
Mulla edisti siksi, että leivästä ynnä täytteistä tuli melko paljon kaloreita, eikä edes pitänyt nälkää. Vaihdoin kevyempään ja täyttävämpään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla edisti siksi, että leivästä ynnä täytteistä tuli melko paljon kaloreita, eikä edes pitänyt nälkää. Vaihdoin kevyempään ja täyttävämpään.
Mihin vaihdoit?
Kokeile gluteenitonta, saattaa piristää mieltä jos ei muuta.
Mulla paino hädin tuskin tippunut kun jätin leivät, riisit, pastat jne pois.
Mutta silti näytän paremmalta. Pöhötys on loppunut ja vyötärö tuntuu kapeammalta.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile gluteenitonta, saattaa piristää mieltä jos ei muuta.
Miten liittyy ketjun aiheeseen?
Hiilarit sitoo itseensä moninkertaisen määrän nestettä. Ne turvottaa. Joku mainitsi ns tyhjät kalorit. Siinä syitä kerrakseen. Mua auttaa hiilarikuornan roima pienentäminen.
En ole kokeillut lopettaa kaikkea leivänsyöntiä, mutta olin välillä syömättä vehnää ja silloin paino putosi pari kiloa.
Hiilarit on tyhjää energiaa, eikä ravintoa kuten rasva ja proteiini.
Vaalea leipä on vehnää ja vehnän hiilihydraatit ovat lähempänä sokeria kuin ruista.
Koska karpaususkonnon jumala Heikkilä niin sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Hiilarit sitoo itseensä moninkertaisen määrän nestettä. Ne turvottaa. Joku mainitsi ns tyhjät kalorit. Siinä syitä kerrakseen. Mua auttaa hiilarikuornan roima pienentäminen.
Nesteen poistuminen ei ole laihtumista.
Mä oon jättänyt leivän ja perunan perunaa en vois ikinä syödä yhtään. Ne on 2 pahinta mitä voi ikinä syödä. Nykyään on muodissa laihtuminen proteiinipatukoilla ja se oikeesti tehoo tosi paljon!
Vierailija kirjoitti:
Mä oon jättänyt leivän ja perunan perunaa en vois ikinä syödä yhtään. Ne on 2 pahinta mitä voi ikinä syödä. Nykyään on muodissa laihtuminen proteiinipatukoilla ja se oikeesti tehoo tosi paljon!
Onhan ne patukat muodissa, mutta eihän niitä kukaan järkevä syö.
Idiootti! Minkä tahansa poisjättäminen aiheuttaa painon laskun, jos vastaavaa energiamäärää ei korvata muulla.
Täysjyvähiilareita kannattaa syödä, kun tarvitsee hiilaria esim urheilemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne patukat muodissa, mutta eihän niitä kukaan järkevä syö.
Aha. Ja miten niin?
Mun mielestä riippuu hyvin paljon siitä mitä leipää syö. Vaalea ranskanleipä on aivan eri luokassa ruisleivän kanssa. Vaaleaa leipää kannattaa muutenkin vältellä mahdollisimman paljon mutta ruisleipää kannattaa syödä päivittäin, laihdutti tai ei.
Tjaa, en allekirjoita väitettä. Kyllä esim. aamiaisella voi huoletta syödä leipäviipaleen aamukahvin kera, ei se painoa nosta. Syön leipää myös keittoruokien kanssa, enkä ole huomannut, että nämä satunnaiset leivänpalat muuttaisivat painoani suuntaan, tai toiseen. Eri asia toki, jos syö päivittäin suuria määriä leipää, kuten ennen suorastaan suositeltiin: Kuusi palaa leipää kuuluu päivään.
Vierailija kirjoitti:
Täysjyvähiilareita kannattaa syödä, kun tarvitsee hiilaria esim urheilemiseen.
Miksi?
Ja mikä ihme on täysjyvähiilari??
Ei mitenkään.