Tenniskyynärpää?
Kyynärpää tosi kipeä.Sattuu kun puristan tiskirättiä tai nostan vaikkapa kattilaa.
Voisko olla ja mikä auttaisi?
Kommentit (6)
Kipuun auttaa tulehduskipulääke ja käden pitäisi antaa olla levossa. Itse pääsin lähes kokonaan tenniskyynärpäästä eroon fysioterapeutin venyttelyohjeilla ja sillä, että pidin työasennon kunnossa. Teen päätetyötä, joten käsivarsilla pitää olla tukea ja pöydän sekä tuolin säätöjen kohdallaan.
Taitaa olla golf-kyynärpää. Itselläni on toisessa kädessä molemmat (golf- ja tennis-) ja juuri tuosta sattumisesta nostaessa lääkäri sanoi, että kyseessä on golf-kyynärpää. Sain kaksi kortisonipiikkiä, jotka auttoivat hetken, ei montaa viikkoa. Käytän molemissa käsissä (toisessa vain golf-kyynärpää-oireita) kyynärtukea, sellaista tarrakiinnitteistä, säädettävää ja joustavaa "nauhaa". Auttaa ainakin minulla, ilman sitä en toisella kädellä pysty edes kahvikuppia nostamaan. Särkylääke auttaa myös vähän ja kipugeeli, mutta ainakin minulla vasemman käden kivut ovat jatkuneet vuosia, välillä vaan aktivoituvat pahemmiksi.
Mikä ero on tennis ja golfkyynärpäällä?t.ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä ero on tennis ja golfkyynärpäällä?t.ap
Golf-kyynärpään kipu tuntuu kyynärpään sisäsyrjässä ja tennis puolestaan ulkosyrjässä.
Usko tai älä, ketogeeninen ruokavalio. Itselläni oli monta vuotta olkapäissä jännetulehduksen ja yli vuoden kestänyt tenniskyynärpää. Ei auttanut jumpat eikä lepo. Aloitin ketogeenisen ruokavalion kolme kuukautta sitten. Kolmessa viikossa kivut hellitti ja nyt ei mistään kipeä. Aivan mahdoton lihasjäykkyys joka puolella kehoa on myös häipynyt.
Hiilihydraatit kerryttävät kehoon nesteitä, joka aiheuttaa pinnettä lihaksissa ja jänteissä. Lisäksi ruokien lisäaineet ja muut myrkyt saattavat päästä suolesta läpi verenkiertoon.
Ketogeeninen ruokavalio on parantava ja terapeuttinen, kannattaa tutustua.